کلینیک ترک اعتیاد
عوارض مصرف همزمان هروئین و سابوکسون
۱۴۰۰-۱۲-۲۱
کلینیک ترک اعتیاد
افسردگی بعد از ترک الکل
۱۴۰۰-۱۲-۲۱

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: اگرچه معمولا هروئین را به روش تزریقی مصرف می کنند، برخی افراد ترجیح می دهند به جای تزریق، آن را دود کنند. در این مقاله خواهید آموخت که چرا این افراد به جای تزریق، هرویین را از طریق کشیدن سیگار مصرف می کنند و با خطرات منحصر به فردی که برای انجام این کار متحمل می شوند، آشنا خواهید شد و عوارض مصرف هروئین از طریق سیگار را بررسی می کنیم.

هروئین، یک مخدر بسیار خطرناک است که ممکن است به روش های مختلف مورد سوء مصرف قرار گیرد. مصرف هروٸین از طریق کشیدن سیگار که گاهی اوقات “تعقیب اژدها” نامیده می شود، روشی غیر معمول برای سوء مصرف مواد مخدر به شمار می رود. برای مصرف هروئین از طریق سیگار، مواد مخدر گرم می شود و بخار بوجود آمده از طریق نی یا پایپ استنشاق می شوند.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

بسیاری از افرادی که ترجیح می دهند هروئین را از طریق سیگار مصرف کنند، به تازگی مصرف مواد مخدر را شروع کرده اند و از تزریق هروٸین با سرنگ می ترسند. با این وجود، مصرف کنندگان داٸمی هروئین، ممکن است قبل از تزریق، “دوزهای آزمایشی” کوچکی از هروئین را بخورند تا قدرت آن را ارزیابی کنند و مانع از اوردوز (مصرف بیش از حد) آن شوند. متاسفانه، بیشتر افرادی که شروع به مصرف هروٸین از طریق سیگار می کنند، در نهایت به تزریق مواد مخدر روی می آورند زیرا اعتیاد، آنها را به افزایش دوز برای رسیدن به سرخوشی بیشتر، ترغیب می کند.

عوارض مصرف هروئین از طریق سیگار

عوارض مصرف هروئین از طریق سیگار

نحوه مصرف هروئین از طریق کشیدن سیگار

برای مصرف هروئین از طریق کشیدن سیگار، پودر قهوه ای رنگ یا تار را روی ورق آلومینیوم می ریزند، حرارت می دهند (معمولاً با نگه داشتن شعله روی ورق آلومینیوم) و بخار حاصل شده را از طریق نی یا پایپ استنشاق می کنند. همچنین میتوان هروئین را با حرارت دادن در یک لوله روغن هش و استنشاق بخار حاصل شده از طریق لوله، مصرف کرد. در عین حال، ممکن است با ساختن سیگارهای هروئین، هروئین را دود کرد. هنگامی که هروئین از طریق سیگار مصرف می شود، این دارو از طریق ریه ها به جریان خون و سپس به مغز منتهی می شود. نتیجه آن مانند روش های دیگر است. با این وجود، سرعت گیرایی آن به اندازه تزریق دارو سریع و شدید نیست.

پایپ هروئین

تقریباً هر لوله ای که به اندازه نی باشد، می توان از آن به عنوان پایپ و یا لوله هروئین استفاده کرد. معمولا از یک لوله فویل شیشه ای یا آلومینیومی استفاده می شود، اما مردم همچنین از نی یا اسکناس های رُل (لوله شده) شده نیز استفاده می کنند. روش دیگر، افراد ممکن است از روغن هش یا پایپ کراک برای گرم کردن و استنشاق هروئین استفاده کنند.

سیگارهای هروئین

پودر هروئین را می توان با پاشیدن پودر روی تنباکو و غلطاندن سیگار نیز مصرف کرد. هروئین را می توان با پختن آن (استفاده از گرما و اسید برای تبدیل شدن به مایع) و پخش مایعات روی سیگار، دود کرد. بعضی اوقات هروئین را با ماری جوانا در یک سیگار ترکیب می کنند، که به lacing معروف است. این نوع مصرف هروئین ممکن است برای دریافت سرخوشی بیشتر به صورت عمدی استفاده شود و یا ممکن است توسط فروشندگان انجام شود تا مشتریان را به محصول خاص خود معتاد کنند. این عامل، یکی از خطرات خریداری ماری جوانا در بازار سیاه را برجسته تر می کند، در واقع ممکن است با ماده خطرناکی مانند هروئین ترکیب شده باشد.

عوارض مصرف هروئین از طریق سیگار

مصرف هروئین از طریق کشیدن سیگار می تواند به سرعت منجر به اعتیاد خواهد شد و بسیاری از افرادی که در ابتدا شروع به مصرف هروٸین از طریق کشیدن سیگار می کنند، به سمت تزریق آن می روند. ایجاد تحمل نسبت به هروئین به سرعت صورت می پذیرد، اثرات آن را کاهش می دهد و همچنین خطر اوردوز را افزایش می دهد. تفاوت اصلی در عوارض مصرف هروٸین از طریق سیگار و تزریق آن در این است که سیگار کشیدن مانع از بروز برخی عوارض جانبی که مخصوص تزریق است خواهد شد، مانند عفونت های مرتبط با سرنگ و آسیب به رگ های خونی، اما عواض مصرف هروٸین از طریق کشیدن سیگار، ممکن است مرتبط با ریه و دستگاه تنفس باشد. از مهمترین عوارض مصرف هروئین از طریق سیگار، مرگ است.

همانطور که تحمل نسبت به هروئین ایجاد می شود، افراد برای دستیابی به اثر اصلی دارو، در پی دریافت دوز بیشتری از این ماده مخدر هستند و به آن نیاز دارند و خطر اوردوز آن را افزایش می دهند. مانند سایر مواد افیونی، هروئین باعث می شود نیاز مغز برای تنفس سرکوب شود، بنابراین در صورت مصرف بیش از حد، تنفس فرد متوقف شده و می میرد.

مصرف هروٸین از طریق کشیدن سیگار، دارای عوارض مخصوص به خود است. هروئین خریداری شده در خیابان ممکن است با سایر مواد شیمیایی ترکیب یا برش داده شده باشد. این فرآیند موجب رقیق شدن هروئین می شود بطوری که هیچ روشی وجود ندارد که خریدار میزان خلوص آن را بفهمد و یا بداند دقیقاً چه مواد شیمیایی در آن به کار رفته است. افراد ممکن است نسبت به این مواد شیمیایی واکنش منفی نشان دهند. به عنوان مثال، استعمال هروئین ممکن است باعث حملات جدی آسم شود. با این وجود، نکته بسیار نگران کننده این است که مصرف هروئین از طریق کشیدن سیگار باعث شروع سریع و زودرس آمفیزم (بیماری ناتوان کننده) ریه می شود.

عوارض مصرف هروئین از طریق سیگار

عوارض مصرف هروئین از طریق سیگار

چرا افراد هروئین را از طریق کشیدن سیگار مصرف می کنند؟

اگرچه هروئین هنگام مصرف وریدی، بیشترین گیرایی و سپس سرخوشی را در بدن ایجاد می کند، دلایلی وجود دارد که ممکن است افراد به جای تزریق، به دود کردن روی آورند. افراد ممکن است از سرنگ هایی که برای تزریق هروئین استفاده می شود ترس داشته باشند و یا نگران علاٸم و نشانه هایی باشند که ممکن است با مصرف مواد مخدر از راه تزریق بوجود آیند. همچنین ممکن است نگران خطرات تزریق هروئین با سرنگ های آلوده مشترک و ابتلا به HIV، هپاتیت B یا هپاتیت C باشند.

زمانی که هروئین تزریق می شود، احتمال اعتیاد یا وابستگی فرد نیز افزایش خواهد یافت. با این وجود، مصرف هروئین از طریق کشیدن سیگار نیز بسیار اعتیاد آور است و پیشرفت این نوع اعتیاد، موجب می شود افرادی که هروٸین را از طریق سیگار دود می کنند، به تزریق وریدی هروٸین روی آورند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی عوارض مصرف هروئین از طریق سیگار پرداختیم اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که، مطالعه ای که بر روی مصرف کنندگان هروئین انجام شده است، نشان می دهد که کشیدن نمونه های “آزمایشی”، یک روش متداول در تلاش برای جلوگیری از اوردوز است. مصرف کنندگان مبتدی هروئین که از اوردوز مقادیر ناشناخته سایر مواد افیونی (به خصوص فنتانیل مصنوعی) وحشت دارند، ممکن است یک دوز آزمایشی هروئین را به منظور ارزیابی قدرت دارو قبل از تزریق، مصرف کنند. اگر شما و یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد به هروئین دست و پنجه نرم می کنید و قصد ترک هروئین را دارید، با مشاورین کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران تماس بگیرید تا مشاورین ما نحوه درمان را برای شما توضیح دهند. هروئین یک ماده مخدر خطرناک است که منجر به اوردوز خواهد شد. شما شایسته آینده سالم و روشن تری هستید، بنابراین همین امروز تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *