مرکز ترک اعتیاد
علائم اعتیاد به متادون
۱۳۹۹-۰۷-۲۶
کلینیک ترک اعتیاد
بهترین روش ترک سیگار
۱۳۹۹-۰۷-۲۶

مرکز ترک اعتیاد آکسون، کلینیک ترک اعتیاد آکسون: در مقاله الکل چیست؟ با الکل و عوارض آن آشنا شدیم، اما بانوان به دلیل تفاوت های فیزیولوژیکی که با آقایان دارند، مصرف الکل عوارض بیشتری بر سلامت آنها دارد. یکی از این عوارض مربوط به دوران قاعدگی بانوان است. باید بدانید که در این بازه زمانی بدن بسیار ضعیف می شود و مصرف الکل می تواند عوارض بسیار زیادی بر سلامت مصرف کننده داشته باشد به همین جهت و به منظور آگاهی بیشتر تصمیم گرفتیم تا در این مقاله درباره ی عوارض مصرف الکل در دوران قاعدگی صحبت کنیم، با ما همراه باشد.

حتما مطالعه کنید: الکل چیست؟
مرکز ترک اعتیاد

تاثیر الکل بر سلامت بانوان

بطور کلی مصرف الکل باعث کاهش آب بدن می شود و دهیدراته شدن یکی از عوارض مصرف الکل در زمان قاعدگی برای بانوان می باشد. منیزیم از دسته مواد معدنی با ویژگی ضد درد است و کاهش آب بدن، باعث کاهش میزان منیزیم نیز می شود به همین منظور بانوان با افزایش میزان درد در زمان قاعدگی مواجه می شوند.

اما همانطور که در مقاله الکل چیست؟ گفتیم، الکل تاثیرات روانی متعددی دارد و مصرف آن در زمان هایی که بدن در شرایط خاصی است باعث تحریک احساسات مخصوصا در بانوان می شود.

جالب است بدانید اعتیاد به الکل یک وابستگی ذهنی است و برای ترک الکل حتما باید به مرکز ترک اعتیاد چندوجهی مثل مرکز ترک اعتیاد آکسون مراجعه نمایید تا تمامی مراحل درمان تحت نظر مشاورین و روانشناسان و روانپزشکان انجام بگیرد.

اختلال در عملکرد هورمون ها:

الکل تاثیر مستقیمی بر بروی کبد دارد و متاسفانه مصرف بیش از حد آن می تواند باعث ابتلا به سرطان کبد شود. اما یکی از وظایف کبد، متابولیزه کردن هورمون هایی همچون استروژن و پروژسترون می باشد و که این دو هورمون در زمان قاعدگی، بسیار به کنترل درد بانوان کمک می کند و مصرف الکل با ایجاد اختلال در چرخه فعالیت کبد، بر عملکرد هورمون ها نیز اختلالات مختلفی وارد می کند.

بطور کلی رعایت نکردن برخی نکات در زمان قاعدگی می تواند باعث تشدید درد و ناراحتی بانوان در زمان قاعدگی شود. بخشی از این نکات مربوط به روتین سبک زندگی می باشد که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم.

اما قبل از آن توجه داشته باشید که الکل به دلایل ساختاری، مستقیما بر روی عملکرد مغز تاثیر میگذارد و وابستگی و اعتیاد به الکل بیشتر جنبه روانی دارد و ضروری است که ترک آن تحت نظر روانشناس و روانپزشک انجام بگیرد. به همین جهت کلینیک ترک اعتیاد آکسون با کادری مجرب و با تجربه و بهره گیری از دانش بهترین روانشناسان و روانپزشکان با پرستاری شبانه روزی آماده ارائه خدمات مشاوره ای و درمانی در زمینه ترک الکل به شما عزیزان می باشد.

حتما مطالعه کنید:ترک الکل

رعایت نکاتی که در ادامه به بررسی آنها میردازیم می تواند به شما کمک کند تا تجربه بهتری در زمان قاعدگی داشته باشید و بتوانید از بروز دردهای شدید جلوگیری کنید.

مرکز ترک اعتیاد

غداهای فرآوری شده و فست فود

غداهای فرآوری شده و فست فود:

افزایش سطح هورمون استروژن در زمان قاعدگی می تواند یکی از دلایل بروز دردهای شدید باشد به همین جهت باید از مصرف موادغذایی شور و فرآوری شده در کارخانجات، فست فود و غذا های چرب پرهیز کنید. چرا که مصرف این دسته از مواد غذایی علاوه بر برهم زدن سطح استروژن به دلیل وجود سدیم باعث برهم ریختگی و تحریک پذیری روحی می شود.

کلینیک ترک اعتیاد

الکل، دخانیات و مخدرها

الکل، دخانیات و مخدرها:

در طول مقاله به عوارض مصرف الکل در دوران قاعدگی اشاره کردیم و خطرات مصرف الکل آشنا شدیم، دخانیات مانند نیکوتین و مخدرها مانند تریاک، هروئین، متادون و … علاوه بر صدمات جسمانی، ناراحتی های روانی متعددی برای مصرف کننده ایجاد می کند و بهتر است در زمان قاعدگی از هیچ کدام از مخدرها و محرک ها استفاده نشود.

مرکز ترک اعتیاد

کافئین

کافئین:

یکی از عوامل اصلی در نامنظم شدن قاعدگی و افزایش درد آن مصرف کافئین است. مصرف کافئین در شکل های مختلف قهوه، نوشیدنی های انرژی زا باعث ایجاد اختلال هورمونی و تحریک هورمون های مغزی می شود. بنابر این توصیه میکنیم تا در زمان قاعدگی از خوردن کافئین خودداری نمایید.

کلینیک ترک اعتیاد

بارداری و الکل

بارداری و الکل:

اما یکی دیگر از مسائل مهم، مصرف الکل در دوران بارداری است که متاسفانه بسیاری آن را جدی نمیگیرند و فکر می کنند تا با مصرف الکل در زمان بارداری، خطری جنین را تهدید نمی کند اما این یک باور اشتباه است و باید بدانید مصرف الکل در زمان بارداری می تواند عوارض جبران ناپذیری همچون مرگ برای جنین داشته باشد به همین جهت بهتر است مادران الکلی قبل از بارداری با پزشک متخصص مشورت نمایند.

تداخل دارویی الکل:

همانطور که گفتیم الکل مستقیما بر روی کبد و مغز مصرف کننده تاثیر می گذارد و باعث برهم خوردگی ریتم هورمونی بدن می شود. به همین جهت:

  • اگر الکل با داروی های خواب آور و آرامبخش همچون زولپیدوم و لورازپام ترکیب شود شدت و صدمه عوارض آن بسیار بیشتر می شود.
  • همچنین مصرف الکل با داروهای ضد افسردگی نیز باعث بروز مشکلات قلبی و عروقی، کبدی و عصبی متعددی می شود.

سخن پایانی:

مصرف الکل عوارض متعددی دارد که در مقاله الکل چیست؟ آنها را بررسی کردیم، اما نکته ای که باید از آن آگاه باشید این است که مصرف الکل در زمان قاعدگی به دلیل تاثیرات الکل بر کبد و هورمون ها باعث تشدید شدت درد و برهم ریختگی روحی بانوان خواهد شد.

الکل مستقیما بر روی مغز مصرف کننده اثر می گذارد و ترک الکل نیاز به دریافت خدمات مشاوره ای دارد، ترک الکل در مرکز ترک اعتیاد آکسون، تحت نظر روانشناس و روانپزشک با تجربه با کادری مجرب و حرفه ای با پرستاری شبانه روزی انجام می گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره بستری رایگان با مشاورین مرکز ترک اعتیاد آکسون تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *