کلینیک ترک اعتیاد
ترک گل چند روز طول می کشد؟
۱۴۰۱-۰۳-۱۷
کلینیک ترک اعتیاد
ماری جوانا چه مدت در بدن باقی می ماند؟
۱۴۰۱-۰۳-۱۷

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: مصرف الکل عوارض جسمانی متعددی برای بیماران به همراه دارد که پیش تر در مقاله الکل چیست؟ به بررسی کامل این عوارض پرداخته ایم اما یکی از عوارض مخرب مصرف الکل، عوارض الکل بر روده است که در این مقاله به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت و در این خصوص باید بدانید که مصرف الکل بر حرکات روده تاثیر مستقیمی دارد و بعد از مصرف الکل، ابتلا به اسهال امری کاملاً عادی است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که الکل ممکن است بر کلیه ارگان های بدن از جمله دستگاه گوارش (GI) تأثیر بسیار مخربی داشته باشد به همین جهت بهترین روش پیشگیری از بروز این عوارض، ترک الکل تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

عوارض الکل بر روده

بعد از مصرف الکل، حجم بسیار زیادی از آن از طریق معده و روده جذب خون می شود باعث تحریک معده و ابتلا به بیماری التهاب معده و روده خواهد شد. الباقی الکل مصرف شده که جذب نشده وارد روده بزرگ می شود که نتیجه آن انقباض یا فشار بیش از حد روده بزرگ می باشد که این انقباضات سریع مانع از جذب آب خواهد شد و به همین جهت آب بیشتری در روده بزرگ باقی می ماند اصطلاحا مصرف کننده اسهال می شود.

سندرم روده تحریک پذیر

از دیگر عوارض الکل بر روده می توانیم به ایجاد سندرم روده تحریک پذیر اشاره نماییم. سندرم روده تحریک پذیر دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار می دهد و مصرف الکل باعث تشدید علائم آن می شود. همچنین باید بدانید که علائم و عوارض دیگر بیماری ها همچون کرون روده و بیماری سلیاک با مصرف الکل تشدید خواهد شد.

اسهال و کم آب شدن بدن

مصرف الکل، باعث افزایش حجم و تکرر ادرار می شود که نتیجه آن کم آبی بدن می باشد که خود عوارضی همچون شامل سرگیجه، ضعف و بی حالی، سبکی سر و خواب آلودگی را برای بیماران به همراه دارد. باید توجه داشته باشید که اسهال و تکرر ادرار ناشی از مصرف الکل باید در کوتاه مدت برطرف شود و اگر ابتلای شما بیش از دو روز طول کشید ضروری است به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

عوارض الکل بر روده

عوارض الکل بر روده

اثرات الکل بر روی دستگاه گوارش (GI)

الکل به چندین روش مختلف ممکن است دستگاه گوارش شما را تحت تاثیر قرار دهد. به خصوص اگر به مدت طولانی و میزان زیاد الکل مصرف کنید، این تاثیرات و عوارض شدیدتر شده و نیاز به مراقبت های پزشکی خواهید داشت. عوارض و اثرات مصرف  الکل عبارتند از:

اسهال

کمبود آب بدن

التهاب معده (ورم معده)

خونریزی در معده یا روده

ایجاد سندرم روده تحریک پذیر یا علائم های بیماری کرون

کاهش تاثیر الکل بر دستگاه گوارش

یکی از روش های جلوگیری از علائم و عوارض منفی مصرف الکل، عدم نوشیدن الکل است. اجتناب از مصرف الکل برای برخی از افراد همیشه هم یک راه حل مناسب نیست. اگر مجبور به نوشیدن الکل هستید، روش هایی برای کاهش اثرات الکل بر دستگاه گوارش نیز وجود دارد، که عبارتند از:

از نوشیدن الکل با معده خالی اجتناب کنید

هنگام نوشیدن الکل مقدار زیادی آب بنوشید

مصرف نوشیدنی های حاوی قند یا شیرین کننده های مصنوعی را کاهش دهید

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، مصرف الکل عوارض متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد که درا ین مقاله به بررسی کامل عوارض الکل بر روده پرداختیم اما نکته ای که باید از آن اطلاع داشته باشید این است که این عوارض تا حد زیادی بعد از ترک الکل قابل درمان و بهبود است و تنها ضروری است برای درمان و ترک الکل، به کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی مراجعه نمایید تا این عوارض در حد بسیار زیادی کنترل و بهبود پیدا نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *