اعتیاد و بیماری قلبی و عروقی
اعتیاد و بیماری های قلبی و عروقی
۱۳۹۸-۰۹-۱۶
کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر اعتیاد بر دیابت
۱۳۹۸-۰۹-۱۶

مرکز ترک اعتیاد آکسون ، کلینیک ترک اعتیاد آکسون : حتماً شما هم با تبلیغات داروهای گیاهی ترک اعتیاد مواجه شده‌اید، فروشندگان این داروها ادعا می‌کنند با مصرف داروهای گیاهی فرد معتاد ظرف چند روز درمان شده و به‌اصطلاح کاملاً پاک می‌شود. این چه گیاهی است با مصرف آن اعتیاد درمان می‌شود و اصلاً آیا این ادعا درست است؟ کوشیده‌ایم این ادعا را در مقاله پیشرو بررسی کنیم.

داروهای گیاهی ترک اعتیاد

چند سالی است که در شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی و … تبلیغات گسترده‌ای درباره درمان اعتیاد با داروهای گیاهی مشاهده می‌شود، در بسیاری عطاری‌ها نیز مباردت به فروش چنین داروهای می‌کنند، آنها این‌ طور تبلیغ می‌کنند که با ترکیب چند عصاره گیاهی داروی ترک اعتیاد با تضمین بالا و بدون عوارض را ساخته‌اند.

متأسفانه در بسیاری از موارد هیچ نظارتی علمی، بهداشتی و پزشکی روی تهیه این داروهای به‌اصطلاح گیاهی انجام نمی‌شود. در اغلب مواقع این داروها حاوی یک ماده مخدر مثل ترامادول و یا متادون هستند و از برخی مواد گیاهی صرفاً برای رنگ و بو استفاده‌شده است.

حتما مطالعه کنید: متادون چیست؟
حتما مطالعه کنید: ترامادول چیست؟

ترکیب مواد گیاهی و مواد شیمیایی می‌تواند عوارض بدی برای فرد مصرف‌کننده داشته باشد و از آنجایی که این داروها ترکیبات مشخص و معلومی ندارند درمان عوارض آنها کار بسیار دشواری است، حتی طبق گفته پزشکی قانونی میزان مرگ ناشی از مصرف خودسرانه داروهای غیرمجاز و تأیید نشده ترک اعتیاد افزایش داشته است.

برخی عوارض داروهای گیاهی ترک اعتیاد

  • افسردگی
  • اضطراب
  • پرخاشگری
  • بدبینی
  • مرگ

 

کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد

اضطراب از عوارض مصرف داروهای گیاهی ترک اعتیاد

متخصصین درمان اعتیاد در بهترین مرکز ترک اعتیاد ، آکسون درباره عوارض جدی این داروهای گیاهی هشدار می‌دهند و توصیه می‌کنند تحت هیچ شرایطی از این مواد استفاده نکنید. باید این مسئله مهم و ضروری بیان کنیم که تا به حال در هیچ یک از نهاد‌های علمی تاثیر مثبت داروهای گیاهی در ترک اعتیاد اثبات نشده است.

طی تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده با بررسی چیزی حدود 80 نوع داروی که در عطاری‌ها به عنوان داروی گیاهی ترک اعتیاد به فروش می‌رسید، مشخص شد که بیشتر آنها به شکل کپسول، و درصد اندکی به شکل قرص، پودر و یا شربت بودند.

از طرفی اغلب این داروها بوی گیاهان را ‌داشتند ولی ترکیباتشان عموماٌ شیمیایی بود و فقط از گیاه اسپند برای طعم و بو در این داروها استفاده شده بود. ترکیبات داروهای گیاهی ترک اعتیاد اغلب شامل موراد زیر است:

با شروع مصرف این داروهای گیاهی اولین روزها حال فرد معتاد خوب خواهد بود و حتی به نظر می‌آید رو به بهبودی است اما به‌مرور فرد برای رسیدن دوباره به حال خوب باید میزان مصرف را افزایش دهد، این دارو می‌تواند در فرد ایجاد وابستگی کند و مشکلات زیادی را برای مصرف‌کننده به همراه داشته باشد.

بهترین مرکز ترک اعتیاد

گیاه اسپند که برای مزه و بو در داروی گیاهی ترک اعتیاد استفاده می‌شود

همانطور که خواندید هیچ یک از محتویات این داروها ازگیاهان نیستند، متخصصین درمان اعتیاد در آکسون بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران هشدار می‌دهند که داروهای گیاهی صرفا تبلیغات دروغین سوداگران است و نباید تحت هیچ شرایطی از این مواد استفاده کنید.

به‌این‌ترتیب این داروها نه تنها موجب ترک اعتیاد نمی‌شود بلکه خود وابستگی ایجاد می‌کند، ضمن اینکه این داروها عوارض وخیم‌تری نیز دارند. ترکیبات داروهای گیاهی ترک اعتیاد استاندارد نیستند و معمولاً به‌صورت غیرقانونی و زیرزمینی تولید می‌شود و به همین دلیل هیچ نظارتی بر روند تولید آنها وجود ندارد.

ضمن اینکه اغلب موادی مانند ترامادول که در این داروها استفاده می‌شود در ترکیب با دیگر داروها و مواد شیمیایی می‌تواند عوارضی مانند سندورم متالبولیسمی و در مواردی حتی منجر به مرگ مصرف کننده شود.
ترک اعتیاد و سم زدایی جنبه‌های مهم جسمی-روانی دارد به همین دلیل باید در یک کلینیک ترک اعتیاد و زیر نظر پزشک متخصص درمان اعتیاد، روانشناس و روانپزشک دوره درمان انجام شود.

کلینیک ترک اعتیاد آکسون خدمات سم زایی سریع و سم زدایی فوق سریع را با توجه به مواد مصرفی، دو مصرف و شرایط جسمی فرد به او ارائه می‌دهد، مرکز ترک اعتیاد آکسون از بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد در روند درمان بیماران بهره می‌گیرد.

ترک اعتیاد به شکل غیر اصولی و با داروهای گیاهی تقلبی نه تنها اعتیاد را درمان نمی‌کند بلکه باعث عوارض شدیدی می‌شود مانند:

  • ایجاد مشکلات گوارشی
  • تشنج
  • مشکلات قلبی
بهترین مرکز ترک اعتیاد

مشکلات گوارشی از عوارض ترک اعتیاد غیر اصولی

همان‌طور که اشاره کردیم بسیاری از این داروهای گیاهی جدای از اینکه از برخی مواد اعتیادآور استفاده می‌کنند، هیچ ماده موثری برای درمان اعتیاد ندارند، در چنین شرایطی روند درمان به درستی انجام نمی‌شود و فرد دوباره به مصرف مواد روی ‌می‌آورد.

نکته‌ای باید به آن توجه داشت این است که هر دارویی باید از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ایران تأییدیه داشته باشند، داروهای وارد کشور می‌شوند باید تایده شده باشند. هرچند لیست داروهای تایید شده در آمریکا، اروپا و ایران یکسان نیست ولی تفاوت اندکی باهم دارند تابه حال هیچکدام از داروهای گیاهی ترک اعتیاد که در تبلیغات از تاثیرات شگرف آنها می‌گویند در لیست هیچ کشوری وجود ندارد.

ترک اعتیاد به روش غیر استاندارد و غیر اصولی فرد و خانواده‌اش را ناکام و نا امید می‌کند و دیگر انگیزه‌ای برای ادامه درمان نخواهد داشت. در مقاله مراحل ترک اعتیاد، ترک اعتیاد به شیوه اصولی بیان شده و همچنین برای اینکه دوره‌ ترک به نتیجه برسد نباید از مراقبت‌های بعد از ترک نیز غافل شد.

بیان این نکته ضروری است که چه در طب سنتی و چه در گیاهان دارویی، دارو و روشی برای ترک اعتیاد آن‌هم به سرعت و بدون درد و خماری و یا عوارض جانبی وجود ندارد.

سخن آخر:

همانطور که در متن خواندیم و چندین بار تاکید شد، محتویات کپسول و یا ماده اصلی داروهای گیاهی ترک اعتیاد گیاهانی با خاصیت درمان اعتیاد نیست، بلکه فقط تبلیغاتی است که سودجویان برای فروش این داروهای تقلبی می‎‌کنند. مصرف این داروهای تقلبی عوارض شدید و حتی جبران ناپذیری دارد. بنابراین بهترین روش برای ترک اعتیاد مراجعه به یک کلینیک ترک اعتیاد معتبر و مجهز است.

آکسون ، بهترین کلینیک ترک اعتیاد در تهران و سراسر ایران مجوز بستری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از معدود مراکزی است که به شیوه اصولی و طبق روشهای جدید ترک اعتیاد اقدام به درمان بیماران می‌کند.

مرکز ترک اعتیاد آکسون با فراهم آوردن امکانات رفاهی و هتلینگ مناسب مانند سالن ورزش و … سعی در ایجاد مکانی آرام کرده تا افراد بی هیچ دغدغه‌ای مراحل درمان را پشت سر بگذارند. کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد آکسون همچنین برای بانوان محیطی مجزا در نظر گرفته تاا بانوان عزیز نیز با خیالی آسوده برای درمان اعتیاد خود اقدام کنند. برای اطلاع از دیگر خدمات با مشاوین ما تماس بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *