کلینیک ترک اعتیاد
درمان اعتیاد در افراد سالمند
۱۴۰۱-۱۱-۰۸
مرکز ترک اعتیاد
اختلال مسخ شخصیت چیست؟
۱۴۰۱-۱۱-۰۸
کلینیک ترک اعتیاد

تاثیر مصرف هروئین بر جامعه

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: متاسفانه، مطابق آمار مصرف هروئین، روز به روز در حال افزایش است و برای افراد بسیار مهم است که از علائم سوء مصرف مواد مخدر و تأثیرات این مواد مخدر بر زندگی و جامعه آگاهی داشته باشند. تأثیر مصرف هروئین بر افراد و جامعه دو موضوع مهمی است که این روزها مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است. مصرف هروئین و همچنین سوء مصرف مواد مخدر در حال افزایش است و برای افراد بسیار مهم است که از علائم سوء مصرف مواد مخدر و همچنین تأثیرات این داروها بر زندگی افراد و بطور کلی جامعه آگاهی داشته باشند. به همین جهت در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف هروئین بر جامعه خواهیم پرداخت.

ترک هروئین، یکی از اصلی ترین خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد کشور می باشد که کلیه برنامه درمان، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی مطابق بهترین متدهای درمان روز دنیا انجام می گیرد.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

تاثیر مصرف هروئین بر روابط

روابط سالم یکی از عناصر اصلی جامعه است. این روابط شامل ازدواج، دوستی، روابط بین والدین و فرزند می باشد.

زمانی که فردی به مصرف هروئین اعتیاد داشته باشد، ممکن است باعث از بین رفتن روابط او شود و منجر به طلاق، فرزندان نادیده گرفته شده و رها شده و روابط دوستانه پر تنش شود. فردی که مبتلا به سوء مصرف هروئین است معمولا قادر به برقراری روابط صادقانه با اطرافیان خود را ندارد و آنها ممکن است رفتاری غیرقابل پیش بینی یا خطرناک از خود نشان دهند که منجر به کمرنگ شدن روابط با خانواده و دوستان شود.

حتما مطالعه کنید: هروئین چیست؟

مصرف هروئین همچنین با خشونت خانگی، از دست دادن حضانت فرزندان و مشکلات مالی همراه بوده است و ممکن است خانواده های افراد مبتلا به اعتیاد به هروئین، مشکلات مختلفی از جمله نیاز به کمک مالی و یا حتی بی خانمانی را تجربه کنند. هروئین به تنهایی ممکن است بطور مستقیم منجر به رفتارهای خشونت آمیز در افراد نشود، اگرچه ممکن است موجب تشدید علاٸم بیماری ها و اختلالات روانی شود. اما بطور غیر مستقیم باعث انجام جرم و رفتارهای خشونت آمیز می شود.

بسیاری از افراد برای پرداخت هزینه مصرف هروئین به جرم هایی از قبیل سرقت، به ویژه سرقت های خشونت آمیز روی خواهند آورد و این را باید بگوییم که فقط افراد معتاد به هروئین نیستند که به فعالیت های جنایتکارانه روی می آورند. افزایش قابل توجهی در اعمال خشونت گروهی به دلیل مافیا های مواد مخدر، مشاهده شده است.

تاثیر مصرف هروئین بر جامعه

تاثیر مصرف هروئین بر جامعه

سخن پایانی

اعتیاد به هروئین، علاوه بر عوارض روانی و جسمانی که برای بیماران به همراه دارد، تاثیرات مختلفی در روابط افراد و افزایش جرم در جامعه خواهد داشت که در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف هروئین بر جامعه خواهیم پرداخت. افرادی که مبتلا به اعتیاد به هروئین هستند، بیشتر در معرض خطر بیماری های مختلف قرار دارند که هزینه های مراقبت های پزشکی در سطح جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می دهد و همچنین افراد بیشتری را در معرض بیماری های مسری قرار می دهد. هروئین می تواند خطر ابتلا به طیف وسیعی از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و تنفسی و حتی احتمال اوردوز آن را افزایش می دهد.

همچنین افرادی که هروئین مصرف می کنند و یا آن را تزریق می کنند بیشتر در معرض خطر بیماری های عفونی مانند اچ آی وی و هپاتیت هستند. به این گونه افراد غالباً بیمه تعلق نمی گیرد، بنابراین در نهایت افراد مجبور می شوند خودشان هزینه درمان بیماری های خود را پرداخت کنند. اگر شما یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد به هروئین دست و پنجه نرم می کنید، مشاورین، درمانگران و متخصصین درمان اعتیاد کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران، آماده همراهی شما هستند تا سلامت کامل روانی و جسمانی خود را بدست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *