مرکز ترک اعتیاد
ترک شربت اپیوم
۱۳۹۹-۰۹-۲۳
مرکز ترک اعتیاد
بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد
۱۳۹۹-۰۹-۲۳

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: این مقاله به بررسی نوع تغذیه، مولتی ویتامین ها و نوشیدنی های مفید برای ترک اعتیاد می پردازد. تغذیه یکی از اصول زندگی سالم است. فرد معتاد به دلیل مصرف مواد مخدر دچار بی نظمی در عادت های غذایی میشود. ما در این مقاله با راهنمایی اصولی به افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند نکاتی در مورد نقش تغذیه سالم ، مولتی ویتامین ها و نوشیدنی های مفید برای ترک اعتیاد ارائه میدهیم.

مرکز ترک اعتیاد

برای ترک اعتیاد چه بخوریم؟

یکی از عوارض اعتیاد به مواد مخدر اثرات منفی اعتیاد بر روی تغذیه است. بی اشتهایی، بی نظمی عادات غذایی، تهی شدن ذخایر کبدی، سوء جذب، غیر فعال شدن ویتامین ها، افزایش دفع مواد غذایی به علت افزایش ادرار و اسهال از جمله این عوارض است.

به باور متخصصینِ ترک اعتیاد بعد از تصمیم فرد به ترک اعتیاد و مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد، تغذیه نقش اساسی در کمک به فرد معتاد برای ترک اعتیاد دارد. مصرف مواد غذایی مناسب و مفید برای بدن، سبزیجات و میوه های سالم و تازه برای بدن فرد معتاد به مواد مخدر ضروری است. فردی که اقدام به ترک اعتیاد میکند چنانچه شرایط جسمی خود را با تغذیه مناسب تقویت کند مسیر ترک اعتیاد برایش آسان تر خواهد شد.

حتما مطالعه کنید: نقش تغذیه در درمان اعتیاد

بهترین مواد غذایی برای کمک به ترک اعتیاد چیست؟

غذاهای حاوی پروتیئن های حیوانی و گیاهی مانند گوشت سفید (مرغ و ماهی) و سفیده تخم مرغ ضمن ترمیم بافت ماهیچه های آسیب دیده ی بدن در اثر مصرف مواد مخدر باعث تنظیم هورمون های موثر بدن در بهتر شدن خلق و خو ، کاهش احساس درد و ناراحتی می شود.

مصرف غلات ( نان سبوس دار ) به تامین فیبر بدن، رفع یبوست و مشکل گوارشی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر کمک میکند.

مرکز ترک اعتیاد

برای ترک اعتیاد چه بخوریم؟

مصرف میوه و سبزیجات سالم و تازه در تامین ویتامین های مورد نیاز بدن ضروری است. بهترین زمان برای مصرف میوه 1 ساعت قبل از وعده های غذایی (نهار و شام) می باشد. میوه هایی همچون آناناس، کیوی، سیب، موز، پرتغال و … که برای تامین ویتامین های بدن بسیار ضروری هستند. مصرف مواد قندی، دارای کافئین و چربی مانند انواع شیرینی، شکر، شکلات، نوشابه و انواع غذاهای چرب مانند فست فودها باید به حداقل برسد. در زمان نیاز به مصرف مواد شیرین میتوانید از میوه های شیرین مانند سیب و موز استفاده نمایید.

از آب رسانی به بدن غافل نشوید. به طور معمول باید 8 لیوان آب در روز مصرف کنید تا دفع آب بدن جبران شود. مصرف کافی آب به روند سم زدایی بدن کمک میکند.

مرکز ترک اعتیاد

مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

در بخش بالای مقاله به توضیح نقش تغذیه طبیعی و سالم برای کمک به روند ترک اعتیاد پرداختیم. در این بخش به نقش مولتی ویتامین ها در روند ترک اعتیاد خواهیم پرداخت تا بدانیم مصرف مولتی ویتامین ها چه تاثیری در ترک اعتیاد دارد و نحوه مصرف آن چگونه است؟

یکی از اثرات زیان بار مصرف مواد مخدر عدم جذب مواد غذایی و دفع آنها از بدن است. به همین دلیل برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن در روند ترک اعتیاد به مولتی ویتامین ها نیاز است. استفاده از مولتی ویتامین ها در رژیم غذایی افرادی که در دوره ترک اعتیاد هستند نقش مهمی دارد. البته باید توجه داشت که مصرف روزانه 1 عدد مولتی ویتامین با تجویز و نظر پزشک موثر است و مصرف بیش از حد ممکن است آسیب رسان باشد.

در اینجا به نقش و تاثیر 4 گروه از ویتامین های اصلی اشاره میکنیم:

ویتامین C: این ویتامین نقش مهمی در کنترل عوارض ترک اعتیاد دارد و به کنترل نشانه های ترک اعتیاد مانند درد های عضلانی و ناراحتی های عصبی مانند استرس و اضطراب کمک میکند. مصرف به اندازه ویتامین C موجب تقویت دو سامانه مغزی گلوتامینرژیک و دوپامینرژیک می شود که در روند تکمیل ترک اعتیاد موثر هستند.

ویتامین گروه B: ویتامین های گروه B به پاکسازی و سم زدایی بهتر بدن از مواد مخدر در حین دوره سم زدایی کمک میکند. این گروه ویتامینی به تولید سلول های خونی جدید در بدن، بهبود کارکرد دستگاه گوارشی و تبدیل قند مازاد بدن به انرژی کمک میکند و با تاثیر مثبت بر سلامت مغز احساس نیاز به مصرف مواد مخدر را کاهش میدهد.

مرکز ترک اعتیاد

ویتامین برای ترک اعتیاد

ویتامین E: این ویتامین با بهبود بخشیدن عملکرد سلول های خونی موجب کاهش آسیب های ناشی از مواد شیمیایی در بدن و با بهبود بخشیدن سلول های پوستی موجب ترمیم آسیب های پوستی ناشی از مصرف مواد مخدر می شود.

ویتامین D: این ویتامین یکی از موثر ترین ویتامین ها در روند ترک اعتیاد است. شاید تصور عمده افراد درباره ویتامین D این باشد که این ویتامین صرفا برای تولید کلسیم و تقویت استخوان ها موثر است. ولی تحقیقات ثابت کرده است که این ویتامین نقشی اساسی در سلامت روحی و روانی افراد دارد. این ویتامین به تولید سروتونین در بدن کمک میکند و سروتونین نیز موجب کاهش ابتلای افراد به افسردگی میشود. از آنجایی که افراد دارای اعتیاد دچار آسیب های روحی و روانی ناشی از مصرف مواد مخدر میشوند لذا مصرف کافی این ویتامین در حین روند ترک اعتیاد کمک شایانی به بهبود سلامت روحی و روانی فرد معتاد میکند.

از دیگر نکات مهم و جالب در خصوص ویتامین D این است که در جلوگیری از بازگشت فرد به مصرف مواد اعتیاد آور نیز بسیار موثر است. چرا که این ویتامین به کاهش ابتلای افراد به افسردگی کمک میکند تا فرد از نظر روحی و روانی نیازی به مصرف مواد اعتیاد آور نداشته باشد. از میان میوه ها موز دارای غنی ترین منبع ویتامین D می باشد.

کلینیک ترک اعتیاد

آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد

آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد

آمپول ب کمپلکس یا نوروبیون یک داروی شناخته شده در میان مردم برای کمک به درمان برخی بیماری ها و تقویت نیروی جسمانی است. این آمپول همانطور که از نامش مشخص است ترکیبی از ویتامین های گروه B میباشد. در بخش “نقش ویتامین ها در بدن برای ترک اعتیاد” توضیح دادیم که ویتامین های گروه B چه کارکردی برای ترک اعتیاد دارند. مصرف به اندازه این آمپول برای ترک اعتیاد میتواند مفید و کمک کننده باشد به شرطی که زیر نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد تجویز و استفاده شود.

کلینیک ترک اعتیاد

برای ترک اعتیاد چه بخوریم؟

نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد

مصرف برخی نوشیدنی ها و دم نوش های خانگی میتواند به روند ترک اعتیاد در افراد کمک کند. در این بخش ما به نوشیدنی هایی اشاره میکنیم که به صورت طبیعی میتوان انها را تهیه کرد و هیچ گونه توصیه برای نوشیدنی ها یا معجون هایی که در بعضی تبلیغات غیر مجاز تحت عنوان داروهای گیاهی ترک اعتیاد تبلیغ میشوند نداریم.

حتما مطالعه کنید: داروهای گیاهی ترک اعتیاد

آب انار برای ترک اعتیاد

آب انار یکی از غنی ترین منابع ویتامین های گروه B و C و اسید فولیک میباشد که یک آنتی اکسیدان قوی به حساب می آید. یکی از بهترین نوشیدنی ها برای تامین این ویتامین ها آب انار است که به روند ترک اعتیاد و پیشگیری از سرطان کمک فراوانی میکند.

آب هندوانه برای ترک اعتیاد

یکی از آسیب های مصرف مواد اعتیاد آور کم شدن آب بدن و آسیب های پوستی است. بالا بودن آب بدن برای مراحل سم زدایی بسیار ضروری است که آب هندوانه میتواند بهترین نوشیدنی برای تامین آب بدن و کمک به سم زدایی باشد.

مرکز ترک اعتیاد

آیا شیر برای ترک اعتیاد خوب است؟

آیا شیر برای ترک اعتیاد خوب است؟

به طور کلی مصرف شیر سالم و تازه برای سلامتی بسیار مفید و ضروری است. یکی از خواص شیر سم زدایی از بدن میباشد. به همین دلیل است که در مواقع آلودگی هوا نیز مصرف شیر توصیه میشود. برای افرادی که در پروسه ترک اعتیاد هستند مصرف روزانه شیر یا شب هنگام موقع خواب مفید است. ولی افرادی که در حال ترک اعتیاد هستند ممکن است به دلیل مشکلات گوارشی که در اثر مصرف مواد اعتیاد آور دچار شده اند در هضم شیر مشکل داشته باشند. به همین دلیل توصیه میکنیم شیر را با نظر و مشورت پزشک مصرف کنید.

کلینیک ترک اعتیاد

آیا قهوه برای ترک اعتیاد خوب است ؟

آیا قهوه برای ترک اعتیاد خوب است ؟

قهوه و سایر نوشیدنی های مشابه آن مانند نسکافه که دارای مقادیر زیادی کافئین میباشند از نوشیدنی های پرطرفدار در میان عموم مردم است که به رفع خستگی و ایجاد تمرکز کمک میکند. برای افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند یا در مراحل ابتدایی ترک اعتیاد هستند به دلیل اینکه ممکن است روند درمان را مختل یا رفتار پرخاشگرانه در افراد را تشدید کند ، نوشیدن قهوه توصیه نمیشود.

کلینیک ترک اعتیاد

قرص جوشان برای ترک اعتیاد

قرص جوشان برای ترک اعتیاد

قرص های جوشان به طور معمول حاوی ویتامین C می باشند که ویژگی این ویتامین را نیز در بخش “نقش ویتامین ها برای ترک اعتیاد” توضیح دادیم . به طور معمول مصرف روزانه یک عدد از این قرص به شرط تایید و تجویز پزشک متخصص توصیه میشود.

نکته مهم درباره نوشیدنی ها:

مصرف نوشیدنی های حاوی قند یا کافئین زیاد مانند انواع نوشابه ها، نوشیدنی های انرژی زا برای افرادی که در حال ترک اعتیاد هستند اکیدا توصیه به مصرف نمیشود.

سخن پایانی :

تغذیه سالم و طبیعی یکی از ضروری ترین موارد برای کمک به ترک اعتیاد افراد است که ما در مقاله نقش تغذیه در ترک اعتیاد به طور مفصل به آن پرداخته ایم. در کنار تغذیه سالم و اصولی، مصرف مکمل های مجاز غذایی مانند مولتی ویتامین ها و سایر داروهای تقویتی زیرنظر پزشک متخصص ترک اعتیاد میتواند به روند ترک اعتیاد کمک کند. در کلینیک ترک اعتیاد آکسون علاوه بر ترک اعتیاد افراد با جدید ترین شیوه ها و متد های ترک اعتیاد به مشاوره های لازم جهت داشتن تغذیه مناسب برای تسریع روند ترک اعتیاد میپردازیم.

54 Comments

  1. علی گفت:

    بنظرم‌ قبل از هر اقدامی بهتره مشاوره گرفت
    مرکز اکسون‌ یک‌ مرکز قابل اعتماد‌وبا متد نوین است
    پیشنهاد‌میکنم‌ حتما قبل از هر کاری تماس بگیرید

  2. کمال گفت:

    عالی بود.ممنونم

  3. بهرام گفت:

    سلام با وجود نخواسته و بیکبار به انواع مختلف بیماری مزمن، ۱ داشتن بواسیر ۲-با آزمایش داده شده،فقط دارای کمی عفونت ادرای ۳-مصرف قرص خواب از کلونازپام ،بخاطر توهمات به لورازما۱ شدم-۴ -با جود بیماری یبوست حاد و مزمن و خشکیت و نفخ شدید و درد در ناحیه مفصلی و عضلانی گرفته تا ترس از ترکیدن آپاندیس و همینطور عفونت یا شاید سنگ کلیه و حتی مثانه و ورم یکی از بیضه طرف راست که بیشتر بصورت کشیده از کشاله ران راست و انقباض در عضلات مختلف بدن تا شکمی و کمر درد و قلنج بد در قسمت مثلثی پشت کمر و حتی گردن، جوش های زیر پوستی محتلف و گاها خارش و بی حسی و سنگینی کمی تشنج و حتی تیک های مختلف بدن در فاصله ها که آدم رو مترسونه و بی فراری و پرخاش گری و انواع مختلف فشار روحی و روانی و عصبی یا افسردگی وحتی بی حسی در سر و دست و ووو–در حالی ۱۰-۱۵سی سی شربت مصرف میکنم که نگو در این چندماه بیماری هم در ترک بودم که به این موارد دچار میشدم، یا مخصوصا از لحاظ معده تعوع و استفراغ مانند و اسید معده یجوری که مزه آهن یا موارد مربوطه، خوب بنده از تالش چطور باید با هم کار کنیم،

  4. محمد گفت:

    سلام ،من از ۹ تیر تا همین الان که ۳۱ تیر هست مصرف تریاک و شیره ومتادون رو کنار گزاشتم .باور کنین خیلی سخته وتا ۲ هفته اول نابود شدم
    ولی الان بعد از گذشت ۲۲ روز بهترم ولی هنوز میل به مصرف بالاس که کنترلش کردم .وبدنم اصلا انرژی نداره .ولی تا الان موفق بودم .دعا کنین کامل از ذهنم بره بیرون. خیلی سخت میگذره این روزها .

    • رحیم گفت:

      دوست عزیز الان که دارم نوشته شما رو میخونم احتمالا شما دیگه از آستانه خطر رد شدی و زندگی سالمی داری. من الان دقیقا مثل دوران شما رو دارم رد میکنم. بعد از ۱۵ سال مصرف تریاک و شیره اون هم خیلی زیاد، اواخر به اشتباه خواستم با متادون ترک کنم که متاسفانه مصرفم بیشتر شد. طوری درد کشیدم که سه هفته گذشته رو اصلا یادم نمیاد…. امیدوارم موفق بشم

      • Amir گفت:

        ميگذره محمد منم ١ماه گذروندم بخدا راحت ميشي به اين فكر كن چهرت باز ميشه هر جا و هركجا بخاي ميري همش نگران جور مردن مواد نيستي سخته ولي ميگذره بهت ميگم اينكارو كن آمپول مسكن استامينوفن خالي ويتامين هاي ك توسط سرم سه روز بعد نود درصد بهتري سه روز پشت هم برو سرم بزن بعدشم نيوبرون آمپولسو بزن

    • احسان گفت:

      باسلام
      این حالت ممکنه بعداز ۹۰روز از بین بره اما هیچ وقت بصورت دائم ازش رها نمیشی، من بهت پیشنهاد میکنم جلسات Na روشرکت کنی

    • افسانه گفت:

      سلام
      همسر من بعد از سه سال پاکی دوباره مصرف کرده و الان دوباره میخواد ترک کنه (مصرفش متادون بوده)
      من خیلی افسرده و ناراحت شدم کلا ترسم اینه اگر ترک کنه بازم بره سمتش کسایی که تجربه دا ین مخصوصا اقا محمد که تا ه ترک کردین لطفا راهنمایی کنین؟ دوستان لطفا براجون دعا کنین داعاهای شما تاثیر داره ممنونم

  5. مهدی گفت:

    تو رو خدا یکی کمک‌کنه نزدیک ترین آشنای ما انگاری معتاده ولی خودش میگه نیستم از روی پیام های که به کسی داده متوجه شدیم معتاد بوده واینکه توی پیامش اسم قرص آورده شده و مخاطبش بهش گفته چرا خودت رو رنج‌میدی چه قرص چه اون فرقی نمیکنه حالا میخوام بپرسم به نظر شما منظور از قرص چی بوده و اینکه این فرد معتاد به جی بوده ممکنه معتاد به شیشه بوده باشه و این پیام مربوط میشه به شهریور پارسال و همچنین یک ماه پیش هم به بهانه ی کرونا شیره مصرف کرده آیا این ادم ترک کرده و تفریحی بوده یانه و بیشتر اون اس منظور از قرص چی میتونه باشه بیشتر اون پیام همه رو نگران کرده که مبادا این فرد مصرف کننده ی شیشه باشه

  6. Hossein گفت:

    سلام، وقت بخیر. حدود ۱۵ روز هست که از تریاک مصرف نمیکنم و کدیین میخورم، ولی ذهنم خیلی درگیر مصرف هست و حتی چند بار خواستم دوباره مصرف کنم ولی جلوی خودم رو گرفتم. خیلیییی سخته این دوران دارم سعی میکنم که ذهنم از مصرفش بیرون بیاد، ولی با مصرف قرص خیلی از لحاظ داخلی معده و غیره دچار مشکل شدم، لطفا کمک کنین ممنون میشم

  7. K گفت:

    چه داروی باید استفاده کرد برای ترک هرویین

  8. امیر گفت:

    سلام من 22سالمه ساکن شیراز ،الان نزدیک به 4سال هست متادون مصرف میکنم روزی یدونه 20 البته اولش از ترامادول شروع شد تا اینکه با متادون آشنا شدم و مصرف کردم به جای ترامادول ،
    الان نزدیک به یکماه هست که رسوندمش به روزی یدونه 5
    تو این 4سال چندین بار دست به ترک در خانه زدم اما موفق نشدم
    آخرین بار دو هفته کاملآ ترک کردم با کلی زجر و بدن درد ولی کاملا از لحاظ بدنی پاک شدم ولی بخاطر مشکل خانوادگی و روحی و ذهنی لغزش کردم
    ولی الان خداروشکر مصرف شده روزی یدونه 5 اگه امکانش هست راهنمایی کنید که چیکار کنم بخاطر اینکه سرپرست خانواده هستم نمیتونم بستری بشم و آنچنان توان مالی ندارم واقعا دیگه خسته شدم و کسی رو ندارم که تو این مورد بتونه کمک بکنه ممنون میشم اگه کسی بتونه از تجربیات خودش کمکم بکنه

    • آرش گفت:

      من هم روزی یه دونه پنج مصرف میکنم، ترکش راحته ، ولی روزی یه دونه پنج باعث میشه که تضمینی باشه سمت مواد دیگه نریم،

    • همراه گفت:

      مصرفت ببر روی تریاک به اندازه یک بست برسون بعد دارو اومده داخل بازار بدون مشتقات تریاک و مخدر با همون اثر من استفاده کردم مثل شما مصرف بالایی داشتم ،اسپند روزی یک قاشق مربا خوری نصف صبح نصف شب بخور ،کندر تلخ یک حب هرروز بخور دمنوش اویشن نعناع زنجبیل روزانه چند لیوان ،کلسیم ویتامین سی مصرف کن گاباپنتین در صورت درد و داروی دتوکسین تایید وزارت بهداست بدون مخدر بسیارعالی من ۲۵سال مصرف داستم دوسال اخیر از تریاک به منادون از متادون ب ۲و گاهی هرویین اما اومدم ثابت روی تریاک هیچی سرحالم نمیکرد مرتب بیحال بودم با مثرف ففط خواب و آرام اما بی فکر بعد تصمیم به ترک شدم سخت بود کاهش مصرف اما الان تو ترک میبینم ارزشش داشت شماخم تونستی هنر کردی اومدی روی ۵ببرش روی ی گرم روزانه بخور بکش هرطور اما بعد چند روز برو روی کشیدن یک بست ده روز بزن بعد با دارو و پزشک عمومی با تقویتی و داروهایی که گفتم بدون درد بدون اسهال تهوع و بیقراری مسیر ترک رو برو صبر توکل بخدا و توسل یادت نره التماس دعا

      • امیر گفت:

        داداش میخوای نابودترش بکنی خب این آغا الان اومده رو قرص پنج مصرفشم فقط متادون بوده تو میخوای با مواد دیگه اشناش بکنی مگه نعشه کردی داری میخوای مزه بقیه مواد رو بچشه که گرفتارش کنی ؟خب برای بهش نمیگی همون قرص پنج رو هفته ای یه میلی گرم کم کن صرف پنج هفته خلاص میشه هیچ دردیم نمی‌کشه دیگه این داستان چیه براش ردیف میکنی

  9. فایزه گفت:

    سلام من یو دختر ۱۸ ساله ام ک گیر افتادم تو تریاک تو خدا کنم کنید حالم خیلی بده همش شده اشک و گریه

    • فرنوش گفت:

      منم دخترم 19سالمه|متادون میخورم . الان یه هفتس نمیخورم پار سال هم دو ماه پاک بودم ولی باز شروع کردم . اونقدرم سخت نیست عزیزم . فقط یهویی ترک نکن کنارش تا چند روز اول قرص سرویس بده به خودت ازیت نشی

    • همدرد گفت:

      همدرد جوابت بالادرپاسخ امیر نوشتم اگر انتشاردادند شماهم انجام بده نوشتم خدا نگهدارتون

    • مرتضی گفت:

      من ۹سال درگیر اعتیاد بودم الان ۴۵روز هس اوکی شدم من نزدیک ۱۵روز شربت والریان استفاده کردک

      • مسعود گفت:

        سلام .اگر واقعا میخوای ترک کنی اول باید کمش کنی .بعد با برو داروخونه قطره گل محمدی بگیر .اسمش باریچ هست .بعد روزی بیست قطره بخور.اسپند هم روزی ۴۰ تا دونه بخور .

    • پویا گفت:

      سلام
      چه مدت هست استفاده میکنی؟

    • مجید گفت:

      سلام دوست عزیز شاید باور نکنید منم ۵سلل پاک بودم که مجدد شروع به مصرف کروم ونزدیک ۴سال بود که دقیقا مصرف میکردم گریه میگردم فقط یه چی بهت میگم خواستن توانستن هست هیچ کس جز خودت نمیتونه به خودت کمک کنه با خودت صادق باش تصمیم قطعی بگیر

    • امیر گفت:

      سلام اگه هنوز ترک نکردی میتونم کمکت کنم

      • محمد گفت:

        جملت بو دار بود اگه راه حای داری براش همینجا براش بنویس اگه هم ترک کرده باشه به درد کس دیگه ای میخوره

    • محمد گفت:

      خواهر عزیز اول از همه از ته دلت بخوا ترک کنی دوم اراده کن تا حد ممکن بیار پایین مصرفتو نمیدونم چقدر میکشی در روز یا هر وعده اولین قدم نکش تا برسی به خماری تا جایی که دیگه واقعا از نظر جسمی سخت بود تحملش برات خیلی کم خیلی کم در حدی که کمی آروم شی بکش دقت کن خواهر گلم نکشی که نرمال بشی یا نشئه فقط آروم بشی حتی اگه همچنان آثار خماری داشتی ولی قابل تحمل بود برات نکش دیگه سه روز این روندو ادامه بده تا بدن شروع کنه به سم زدای تا یک هفته اول سخته ولی این روش باعث میشه عذاب نکشی بعد از یک هفته حداقل دو روز نکش ببین واکنش بدنت چقدر ملایم تر میشه نسبت به خماری با همین روند یک ماه نشده از نظر جسمی پاک میشی ولی از نظر ذهنی باید مقاومت کنی جاهایی که میرفتی با شخصی که مینشستی همه اینارو دوری کن مطمئن باش ترک میکنی چون خودم از همین راه گذاشتم کنار

  10. کاوه گفت:

    سلام،من بیشتر از یک سال دارم ترامادول استفاده میکنم نمیتونم زیاد توضیح بدم فقط خلاصه اینکه زندگیمو نابود کرد از همین الان تصمیم گرفتم ترک کنم

  11. فردین گفت:

    سلام من 28 سالمه دوساله درگیر متادون شدم روزی یک دونه قرص چهل که خیلی ازش خسته شدم. والان 12 روزه گذاشتم کنار واصلا ذهنم با این همه درد یک بارم فکرشو نکردم که دوباره برم سمتش میدونم سخته ولی تحمل کنید کسایی که خیلی براشون مشکله حتما حتما به کمپ مراجعه کنن چون اونجا حد عقل تو اوج دردتون بهتون چنتایی دارو میدن از دردتون کم میکنه. نگین نمیتونیم چون میشه با توکل به خدا میشه ولی حتما باید خودتون بخوایین وگرنه تا خودتون ازش خسته نشده باشین نمیشه ترک کرد.

  12. کاوه گفت:

    هیچ کاری نشد نداره هیچ لذتی بالاتر از این نیست ک تو اینه خودتو ببینی و ذوغ خودت
    و کنی

  13. سجاد گفت:

    راهش تسویه خونه همین بس فقط اونایی ک تریاک میکشن

  14. مسعود گفت:

    اولین قدم خواستنه اگه واقعا بخواهی ترک کنی.بعد میتونی با قرصهای مسکن و خوردن ترامادول نه به اندازه ایی که بخواهی نئشه بشی فقط دردت کم بشه میتونی براحتی ترک کنی.توکلت بخدا باشه

  15. مسعود گفت:

    میتونی از مسکن های دیکلوفناک و ناپروکسن هر شش ساعت استفاده کنید تا حدود زیادی از درد کم میشه.همانطور که که گفتم خوردن ترامادول باید با برنامه باشه و نه به قسط نئشگی خورده بشه.و هر دو روز یخرده کمش کنی.با خدا باش

  16. مصطفی گفت:

    من خودم اعتیاد دارم تقریبا چهار سال الانم 28 سالمه ولی هرچی نگاه میکنم سن اعتیاد روزبه روز میاد پایین خداباید نجات بده

    • Golamreza d گفت:

      با عرض سلام و یاد خالق.عزیزان تا وقتی نخواهید از ته دل گرفتار خواهید کرد خونتونو. نه گردشی نه مهمونی .عالم آدم جمع شدن تو کاری که میکنی ابراز علاقمند به مواد نشون میدی .اما بعضیها بزور رو بساط می شینن علاج ندارن .تو دنیا قانونی هست دنبال هرچی باشی می تونی پیداش کنی و هوشمندانه برس جلو خانوادت دل ندی مهم تر جوونیت فک کن چه روزایی داره حروم میشه جاشو پرسیدی بس نیست پول رو بسوزان جوونا بسوزان اخرشم هیچی گیرت نمیاد جز حسرت کارایی که نکردی وقتش پاشو کار نشد نداره ایمان .ادم عادی رو ببین و فرانسوا ببر طبیعت و حیوانات یه مدت بیخیال

    • مجید گفت:

      سلام من ۳۰سال هست مواد مصرف میکردم انواع قرصها تریاک شیره اول میکشیدم بعدهم بخاطر شرایط کاری ونداشتن زمان خوراکی مصرف میکردم واقعا خسته شدم وتصمیم گرفتم ترک کنم الان یک هفته هست که مصرف نمیکنم ولی مثل جسد افتادم روتخت کلا بدنم خالی کرده اگر کسی میتونه راهنمایی کنه چکارکنم

  17. Ali گفت:

    سلام دوستان همدرد خودم. منم 6سال شیره مینداختم ولی یدفه توکل کردم ب خدا و تو خونه گذاشتم کنار 2هفته شد واسم جهنم از سر درد و بدن درد و حالت تهوع و….. جوری شد ک میگفت خدایا بکش نمیخوام ترک کنم. دوستان ن قرص بخورین ن دکتر. تا این دردو نکشین قدر سلامتی و بهبودی رو نمیدونین. دوستانی ک تازه چن ماهه مصرف میکنن اصن نگران نباشین واس شما دو س روز کسالته فقط. و درآخر اون بالایی رو یسره یاد کنید. بدون اون ما هیچیم.

  18. محمد گفت:

    دوستان من روزی سه تا چهار گرم هرویین مصرف میکنم …خسته شدم میخوام ترک کنم .چه روشی بهتره و درد کمتری میکشم.لطفا راهنمایی کنید ممنونم

  19. N:a گفت:

    من دو سال پاک بودم الان یه سال میشه لغرش کردم روز سوم پاکیم هس تو خونه دارم ترکم میکنم روزی 2 تا متادون چهل میخوردم حال روزم زیاد خوب نی ولی یه بار تونستم ترک کنم الان میتونم ترک کنم چون ارادشو دارم دوستان خواهشن به خودتون نگین نمیشه یادتون باشه کسی از خماری نمرد همه تو نعشگی اور زدن مردن براتون دعا میکنم هرچه زودتر بهبودی تونو بدیت بیارین

  20. داود گفت:

    سلام دوستان وقت بخیر ی راه کار میخوام واسه طمع بد این دارو لطفا جواب بدین خیلی بد خوره

  21. امین گفت:

    سلام به همه
    امروز چهاردهمین روزه که هیچ مصرفی ندارم هفته دوم که کنار میذاری خیلی مهمه تا اینجاش درد بوده درمانم بوده
    به هیچ قرصی رو نزنید که اونم داغونتون میکنه فقط مواد غذایی خوب بخورید
    من کمار از یک سال متادون ۴۰خوردم
    فرقی نداره مصرفت چه قدره فقط باید دردشو بکشی نگران نباشید هیچی نمیشه اخرش همه خوب میشیم و این روزها رو مسخره میکنیم فقط تو را جان عزیزاتون دیگه سمتش نرید حتی اگه بمیرید

  22. اراده داشته باشین که این‌ مواد نامرد و خانمان سوز ازتون دور بشه خدا هم کمکتون میکنه

    • فاطمه گفت:

      بخدا از جوونی از خانواده از لحاظ مالی از قدرت از حرف زدن از شخصیت و خیلی چیزای دیگه میفتین هیچکس دلشون نمیخواد حتی نگاهتون کنه چه برسه که صداتون بخوان بشنون توروخدا کمک خودتون بکنین از این مواد خانمان سوز نجات پیدا کنین امیدوارم که با ارده قوی و با کمک خدا بتونین پاک بشین

  23. فقط برای امروز گفت:

    سلام من ۷سال مصرف داشتم اول هرویین بعد ترک کردم بعدش تریاک شروع شد چند سال ی چند وقت پیشم شیشه قبلا میزدم شیشه ولی نه که اجبار به مصرف باشم ولی الان ترک کردم ۱۰روزه. خلاصه حرفم به خدا ارزش نداره این مواد.هروقت خواستین لغزش کنین به یاد بیارین،این همه سال کشیدین جز بدبختی چیزی دیدین که دوباره میخوای شروع کنی.{مرد}باشین برای ی بار این بلا رو از خودتون و خانوادتون دور کنید.

  24. رضا گفت:

    آقا من چهار ماه تریاک مصرف میکنم اونم روزی دو یا سه گرم به نطرتون چقدر طول میشه ترکش کنم از یه طرفم نمیخوام کارمو از دست بدم موندم واقعا موندم

    • Ali گفت:

      سلام من نودم ۴ ماه شیره مصرف کردم و کنار گذاشتم خداروشکر الان پاکم اوج درد و خماریت روز دوم تا چهارم هستش بعد اون ب مرور خوب میشی من خودم روز ۱۲ دیگه هیچ مشکلی نداشتم،از روز ۷ هم خابم تنظیم شد،چند روزه اول فقط سخته تنها چیزی کع میخاد فقط ارادس یا علی بگو و شروع من

  25. محسن گفت:

    سلام من ۶ ماه بود که شیره مصرف داشتم روزی یک یا دوبست ،خیلی کم الان چند روزه که ترک کردم .ادم فکر میکنه خوبه ولی آشغال ترین چیز دنیاست ، خدارشکر تونستم با خوردن روزی یه قرص ناپروکسن ترک کنم ، دیگه اگه یک کیلو موادم جلوم باشه حالم ازش بهم میخوره ، گور بابای هرچی ساقیه میکنن، بجاش الان پولمو میدم چیپس و پفک و لواشک و بستنی و ابنبات و هر کوفتی که دلم بخواد میخرم میخورم ، با زندگیتون عشق کنید,,به خانوادتون خیانت نکنید

  26. reza گفت:

    سلام دوستان من 6 ماه مصرف شیره داشتم امروز هم روز سومه ک پاکم فقط کمی کسالت و پاه درد و اسهال دارم ب نظرتون تا روز چندم اینجوری هستم اساتیدی که تجربه دارند خواهشا اعلام کنند ممنون از همگی در ضمن ان شاءالله اراده ام قویه

  27. آرمین گفت:

    من چند سال متادون مصرف میکر‌دم ولی از ۴۰ بالاتر نرفتم در روز
    سر یه هفته کردم ۲۰ ، هفته بعدش ۱۰ و رفتم پیش دکتر متخصص روانپزشک و با داروی کلونیدین ،ناپروکسن،گاباپنتین،ولبان و کوئینتیاکس ( البته اینو من خودم به شخصه نخوردم )
    شاید باورتون نشه حتی وقتی گفتم برای خوابم چیزی بنویسید ، گفت نهایت از چاه در میای میفتی تو چاله … تو‌ماشین موقع برگشت سرچ کردم دیدم کلونیدین قرص فشار خونه و برای بچه های پیش فعال . گفتم قطعا پولمو دور ریختم … اما بعد از مصرق داروها نه تنها خماری نکشیدم بلکه حالمم خیلی خوب بود و مهم ترین تاثیر رو اتفاقا همین کلونیدین میزاشت روم .
    تا حالا چندین بار دکتر رفته بودم برای ترک و اینا
    هیچکدوم به اندازه این نسخه بهم جواب نداد
    حتی ریتالین که داروی خیلی کم یابی هست و داروخانه ها با کارت ملی و پرونده و اینا میدن انقد روم اثر نکرده بود . البته کلونیدین هم داروخانه های دولتی دارن ، ولبان هم یه داروی بسیار مفیدی هست برای اینکه نلغزید ، حتی اگه سیگاری باشید سیگارتون از روزی مثلا سه پاکت میشه ۳-۴ نخ
    الان ۲۵ روزه پاکم ، فقط بعضی ساعات از روز از نظر روحی یکم اذیت میشم که خودمو سرگرم میکنم .

  28. پیر خرابات گفت:

    سلام
    من ۲۳ سالمه ۵ سال هروئین مصرف کردم ۴ بار کمپ رفتم کنگره ۶۰ رفتم با متادون خاستم ترک کنم تهش ای کمپ آخری ک رفتم ۱۱۴ روز پاک بودم باز ۲۰روزه تو لغزشم میخام ترک کنم تهشو بگم بهترین راه ترک ی هفته بدون هیچ دارویی فقط با آب سرد باید ترک کرد باقی همه حرفه اگه تو خونه نمی‌تونید برید کمپ تو کمپ چون میدونید مواد نیست از لحاظ فکری خیلی آروم میشد
    متادوناز هر موادی بدتره و ترک متادون ۲۰روزه ولی هروئین ی هفته در کل ۳ یا ۴ روز تحمل کنید دیگه خوب میشد باقی روشا همه چرته هرچند بدترین نوع ترک کمپ رفتنه ولی باید هرطور شده ی هفته یابویی تحمل کنید تا ترک کنید

  29. مظاهر گفت:

    همدرد عزیز.بجنگ مبارزه کن هیچ غیر ممکنه وجود ندارد.تو اول راهی خیلی هم راحت میتونی برگردی حتی آنهایی که تا آخر خط رفتند تونستند برگردند..ترک اعتیاد اول و آخرش انگیزه و کنار اومدن با فکر خودته.اگه می‌ترسی یهو بزاری کنار پله پله کمش کن
    انرژی مثبت و دعای خیر من و همه همدردها پشت شما و همه همدردان گرفتار

  30. من معتاد روح اله هفت روز پاکی گفت:

    سلام من از سال ۸۷شروع ب مصرف تریاک کردم بعدش کارمند بودم شیفتی بود شیره می انداختم روزی سه گرم تا۱۵سال آرزو داشتم یک روز نکشم دیگه نمیکشم .زیر زبانی نتونستم با شربت متادون نتونستم.اخرش تهران دوستم ی دکتر معرفی کرد هفت میلیون دادم سم زدایی الان هفت روز پاکم یادم نمیاد چندین سال مواد کشیدم.اما هر از گاهی خمیازه درد جزیی میاد البته قرص داده راحتم.

  31. Abbas گفت:

    دوستانیکه زمان ترک پادرد یا دست درد دارید،دوش آب سرد معجزه میکنه،امتحان کنین حتما.
    توکل به خدا هم فراموش نشه،به پدرو مادرتون بگین براتون دعا کنن،یا علی.

  32. Ahmad گفت:

    سلام من درحدود 9 سال است که ترامادول استفاده میکنم، فقط این را میتوانم بگویم که 9 سال زندگی خود را هدر دادم، واقعا در زندگی من اثر منفی داشت، از نظر روحی و روانی چنان صدمه دیدم که واقعا بیانش سخت است ، مصرفم از ده تا 100 بالاتر نرفت بیشتر سال ها بین 4 و یا 5 دانه 100 بود، تا این اواخر متوجه شدم که واقعا زندانی هستم در وجودم ترس به وجود آماده بود، همیشه بدون دلیل حراس داشتم، اعتماد بنفس که زیر صفر، و نیز ضعف جنسی بوجود آماده است برایم چون مدت طولانی استفاده کردم البته سن من 35 است با هیکل درشت که نباید مشکلات جنسی داشته باشم، و حالا در حدود 10 روز میشود که به نصف 100 ملی رساندم و میخواهم به هر قیمتی ترک کنم و در حدود چند روز دیگه چند روز فراغت دارم و در کل میخواهم لب دیگه نزنم، برایم دعا کنید واقعا خسته شدم. نوشتم تا درسی برای دیگران باشد.

  33. معتاد گفت:

    سلام من ۱۷ سال سابقه مصرف داشتم ده سال اول تریاک روزی ۱ و نیم گرم و ۶ سال متادون روزی یک ۲۰ و سال آخر هم روزی یک گرم تریاک هم روزی یک متادون ۲۰
    تصمیم گرفتم ترک کنم ۲ روز متادون ۲۰ خوردم ۵ روز نصف متادون ۲۰ خوردم و ۵ روز یک چهارم بیست الان ۱۰ که کلا چیزی مصرف نکردم واقعا ترک سختی نبوده تا الان فقط بی‌حالی در طول روز حالی شبیه سرماخوردگی بیشتر فکر کنید در طول روز خوبه همه چی فقط بیخوابی شبا اذیت کننده س که میگن ۱ ماهی زمان لازم تا درست بشه
    در ضمن قرص کلونیدین واقعا عالیه تنها داروی که نمیذاره خماری اذیت کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *