علائم اعتیاد به متادون
۱۴۰۱-۰۱-۲۷
ترک تریاک چند روز طول می کشد؟
۱۴۰۱-۰۱-۲۷

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: بدیهی است که مصرف هروئین، خطر اوردوز را افزایش خواهد داد. آگاهی از علاٸم اوردوز سرعت عمل بالا تنها عواملی است که ممکن است بتواند جان بیمار را نجات دهد. اوردوز با هروئین ممکن است کشنده باشد و تنها رویکرد موثر در جهت مقابله با آن ترک هروئین، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

هروئین، یک مخدر است که در مقایسه با سایر مواد مخدر، احتمال اوردوز آن زیاد است. نکته قابل توجه این است که یک سوم کل اوردوز مواد مخدر جهان متعلق به هروئین است، به همین جهت شناخت علائم و نشانه های اوردوز با هروئین به جهت درمان سریع بسیار مهم است.

اوردوز هروئین چیست؟

هروئین از مرفین گرفته شده، و با توجه به ماهیت کاهنده آن، عملکرد بدن را کاهش داده و با این کار، احتمال توقف دائمی بدن و بروز کما یا مرگ را افزایش می دهد. اوردوز یکی از پیامدهای منفی مصرف اتفاقی یا غیر عمدی هروئین است، اما اوردوز، اشتباهی است که همیشه در حال وقوع است. در مطالعات اخیر، نیمی از مصرف کنندگان هروئین به علت یک فوریت پزشکی که مستقیماً مربوط به مصرف مواد مخدر بوده است، در بیمارستان بستری شده اند و نیمی از آنها اوردوز کرده اند.

علائم اوردوز هروئین

زمانی که فرد بیش مصرفی را تجربه می کند، ممکن است تنفس و ضربان قلب او متوقف شود. کسانی که بیش از حد هروئین مصرف کرده اند، شدت و ضعف علائم آنها بسته به میزان مصرف بسیار متفاوت است اما از مهمترین علائم اوردوز می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

تشنج

لب ها و ناخن های آبی

تنفس آهسته و کم عمق

اوردوز با هروئین

در زمان اوردوز چه اتفاقی می افتد؟

هروئین با کاهش میزان اکسیژن و بالا بردن سطح دی اکسید کربن خون، مانع از عملکرد مدولا، در نفس کشیدن شما می شود. بعد از آن تنفس شما کند می شود به همین جهت منجر به بیماری به نام کاهش تنفس که کشنده است می شود. 41٪ مصرف کنندگان این مخدر گزارش داده اند که دچار کاهش تنفس شده اند. عواملی که ممکن است احتمال اوردوز هروئین را افزایش دهند عبارتند از:

مصرف همزمان بیش از یک نوع ماده مخدر به همراه داروهای دیگر، مانند ترکیب کردن هروئین با سایر داروی ضد افسردگی دیگر مانند الکل یا بنزودیازپین هایی مانند زاناکس یا والیوم

اوردوز بیشتر در افرادی اتفاق می افتد که عود را تجربه کرده اند، زیرا تحمل قبلی خود را نسبت به این دارو از دست داده اند، اما ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد.

مصرف ترکیبی هروئین با مواد دیگری مانند فنتانیل

شروع مصرف مجدد هروئین پس از هوشیاری

چه مقدار هروئین ممکن است باعث اوردوز شود؟

متاسفانه، مرگ ناشی از اوردوز بسیار شایع است. میزان هروٸین مورد نیاز برای بیش مصرفی، امری از پیش تعیین شده نیست. عوامل زیادی در خصوص اوردوز هروٸین باید در نظر گرفته شود که عبارتند از:

وضعیت سلامت کلی بیمار

میزان مصرف هروئین

خلوص میزان هروئین مصرف شده

ترکیب هروئین با سایر مواد

اوردوز با هروئین

نحوه جلوگیری از اوردوز هروئین

درمان اوردوز هروئین مانند سایر مواد مخدر با داروی آنتی اوردوز، معروف به نالوکسان انجام می شود. این ماده با نام تجاری نارکان نیز شناخته می شود، این آنتاگونیست اپیوئید در صورت اوردوز اورژانسی، از تاثیر هروئین بر سیستم عصبی جلوگیری می کند.

با تجویز نالوکسان، قربانیان اوردوز ممکن است تا اندازه ای تحمل کنند و زنده بمانند تا به اورژانس برسند و متخصصان پزشکی بتوانند به آنها کمک کنند. اگر نالوکسان در دسترس شما است، حتما آن را به فرد بدهید. حدود 56٪ از مصرف کنندگان هروئین که در گذشته و در زمان حال مورد بررسی قرار گرفتند، اوردوز کرده و با نالوکسان درمان تحت درمان قرار گرفتند تا علائم آنها معکوس شود و بتوانند از اوردوز جان سالم به در برند. اکنون بیش از همیشه، دسترسی به این داروی نجات دهنده در حال گسترش است. پاسخ دهندگان و افسران پلیس در شهرهایی با میزان بالای مصرف هروئین، بیشتر از هر کسی، به نالوکسان دسترسی دارند. با وجود این، اگرچه نالوکسان در حال حاضر مفید واقع می شود، اما برای همه افراد قابل توصیه نیست. خواص معکوس کردن علائم اوردوز، همیشه هم موفقیت آمیز نیست و اثرات نالوکسان ممکن است ظرف مدت 30 تا 90 دقیقه از بین برود و باعث شود فرد دوباره به اوردوز روی آورد.

ترک هروئین

گرایش به اعتیاد به هروئین ممکن است باعث احساس ناامیدی در فرد شود، اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید اعتیاد به سادگی و با دریافت خدمات روان درمانی قابل درمان است. اگر شما یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد به هروئین دست و پنجه نرم می کنید، روانپزشک متخصص و تیم روانشناسی ما در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی آکسون آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. کادر درمانی مجرب بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران به شما در غلبه بر اعتیاد به شما کمک خواهند کرد.