مرکز ترک اعتیاد آکسون
مواد اعتیادآور جدید – بخش دوم
۱۳۹۸-۰۹-۰۹
بهترین مرکز ترک اعتیاد
داروی گیاهی ترک اعتیاد
۱۳۹۸-۰۹-۰۹

مرکز ترک اعتیاد آکسون، کلینیک ترک اعتیاد آکسون: سوءمصرف مواد اعتیادآور چه از نوع غیرمجاز مانند تریاک ، هروئین ، کوکائین ، ماری‌جوانا ، الکل و … و چه از نوع مجاز مانند داروهای آرام‌بخش خواب آور مثل زولپیدوم عوارض متعددی روی جسم فرد دارد. در این مقاله آسیب‌های که مواد اعتیادآور روی سیستم قلبی عروقی می‌گذارند را بررسی می‌کنیم.

ارتباط بین بیماری قلبی-عروقی و اعتیاد

متأسفانه اعتیاد از راه‌های گوناگون به جسم فرد آسیب می‌زند. این مواد تمام اجزای بدن به‌ویژه اندام‌های حیاتی را تحت تأثیر قرار می‌دهند و عملکرد طبیعی‌شان را مختل می‌کنند، مصرف مواد اعتیادآور صدمات جبران‌ناپذیری را به سیستم قلبی و عروقی فرد وارد می‌کند،

اجزای سیستم قلبی عروقی شامل موارد زیر است:

  • قلب
  • سرخرگ‌
  • سیاهرگ‌
  • مویرگ‌

این اجزا با نظمی خاص باعث می‌شوند تا خون در سراسر بدن جریان داشته باشد و اکسیژن و مواد مغذی را به تک‌تک بافت‌ها و سلول‌ها می‌رساند و مواد زائد را نیز از آنها دور می‌کند، اعتیاد به هر نوع ماده اعتیادآوری به این سیستم آسیب می‌زند که این آسیب ها در بعضی موارد می‌تواند مرگ بار باشد.

محققین متوجه شده‌اند بسیاری از مواد اعتیادآور به این دستگاه آسیب می‌رساند و عوارضی مانند تپش قلب، ضربان غیرعادی قلب و سکته قلبی را برای مصرف‌کننده به همراه دارد. تزریق مواد هم می‌تواند باعث از بین رفتن سیاهرگ و عفونت باکتریایی دریچه قلبی و رگ‌های مصرف‌کننده شود. ناراحتی و بیماری قلبی عروقی بعد از روان پریشی، اسکیزوفرنی و افسردگی چهارمین بیماری شایع بین معتادین است.

حتما مطالعه کنید: رابطه افسردگی و اعتیاد

مواد محرک، تریاک و مشتقات آن خطرناک‌ترین مواد مخدر برای سیستم قلبی عروقی هستند که به دلیل مختل کردن تعادل انتقال‌دهنده‌های معینی به نام کاتکول آمین ، در بدن و مغز، خطر اختلالات قلبی و یا عروقی را افزایش می‌دهند.

حتما مطالعه کنید: تریاک چیست؟

بدون هیچ شکی با توجه به عوارضی که مصرف مواد می‌تواند برای این ارگان مهم داشته باشد، بهترین کار مراجعه به یک مرکز ترک اعتیاد و درمان اعتیاد زیر نظر متخصصین و مشاورین است.

نیکوتین و بیماری قلبی عروقی

گرچه سیگار کشیدن و مصرف تنباکو از نظر اجتماعی قابل‌قبول است و حتی منع قانونی ندارد ولی نقش این ماده در بروز بیماری‌های قلبی عروقی و افت کیفیت زندگی غیرقابل‌انکار است. مصرف سیگار و دخانیات ریسک ابتلا به بیماری قلبی عروقی را افزایش می‌دهد، همچنین خطر خونریزی مغزی را در مصرف‌کننده به‌شدت بالا می‌برد.

متأسفانه نیکوتین موجود در سیگار و حتی مواد جایگزین نیکوتین که از آن برای ترک استفاده می‌شود خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

حتما مطالعه کنید: نیکوتین چیست؟

این اختلال باعث ایجاد تغییرات وابسته به دوز مصرف در فشار خون، ناهنجاری در ریتم قلب یا رگ، افزایش خطر لخته شدن خون و تشکیل پلاک در شریان‌ها می‌شود، در نتیجه وضعیت بیمارانی که سابقه ناراحتی قلبی دارند در اثر مصرف مواد مخدر به طور ناگهانی وخیم‌تر می‌شود و بیمار به ویژه در صورت سوءمصرف درازمدت در معرض خطرات جدی مانند حمله قلبی قرار می‌گیرد.

متخصصین ما در کلینیک ترک اعتیاد آکسون همیشه توصیه می‌کنند ترک نیکوتین (سیگار و قلیان) را باید جدی گرفت، مصرف سیگار علاوه بر تاثیر منفی که بر جسم می‌گذارد دروازه ورود به مصرف دیگر مواد نیز هست.

بهترین کلینیک ترک اعتیاد

تشکیل پلاک در شریان

ماری جوانا و حشیش و بیماری قلبی و عروقی

مصرف این دو ماده که از پرطرفدارترین مواد اعتیادآور هستند می‌تواند خطر ریسک ابتلا به بیماری قلبی عروقی را در افراد بالا ببرد. ظاهراً مصرف این ماده برای افراد میان‌سال آسیب‌زا تر است هرچند هنوز تحقیقات کاملی که صحت این موضوع را تأیید کند انجام‌نشده. حشیش طبق شواهد موجود خطر بروز بیماری‌های مرتبط با قلب و عروق را در جوانان افزایش می‌دهد.

حتما مطالعه کنید: ماری جوانا چیست؟
حتما مطالعه کنید: حشیش چیست؟

این مواد اعتیاد روانی شدید در فرد ایجاد می‌کند و برای ترک حشیش و ترک ماری‌ جوانا به کمک‌های روان درمانی نیاز است. آکسون ، بهترین کلینیک ترک اعتیاد از معدود مراکز چند تخصصی است که می‌تواند در این زمینه به افراد کمک بسیاری کند.

الکل و بیماری قلبی عروقی

بیش از سه دهه است که رابطه بین فشار خون بالا و مصرف زیار مشروبات الکلی شناخته شده است تحقیقات بالینی که در این زمینه انجام شده این رابطه را تایید می‌کند. زیاده روی در مصرف مشروبات الکلی ریسک خونریزی رگ‌‌های مغز را به شدت بالا می‌برد، همچنین مصرف بیش از حد الکل به ماهیچه قلب آسیب می‌رساند که به آن بیماری ماهیچه قلب یا کاردیومیوپاتی می‌گویند.

حتما مطالعه کنید: الکل چیست

یکی از عوامل که باعث ابتلای افراد به فشارخون می‌شود مصرف بی‌رویه الکل است مخصوصا در افرادی که سابقه ژنتیکی دارند. دائم‌الخمری یا زیاده‌روی در نوشیدن مشروبات الکلی عوارض متعددی برای فرد دارد که برخی از این عوارض عبارتند از:

ترک الکل به دلیل وابستگی روانی و جسمی کاری بسیار دشوار است و به همین دلیل برای ترک آن باید به یک مرکز ترک اعتیاد مراجعه کنید تا زیر نظر افراد متخصص در این زمینه باشید. درمان اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد آکسون طبق آخرین متد روز دنیا انجام می‌شود.

بهترین مرکز ترک اعتیاد

مصرف الکل

آمفتامین و بیماری قلبی عروقی

آمفتامین‌ها محرک سیستم عصبی مرکزی هستند که برای درمان اختلال کم توجهی یا بیش فعالی تجویز می‌شوند. شیشه در این دسته از مواد طبقه بندی می‌شود و پرمصرف ترین ماده در این گروه است. مصرف این ماده به می‌تواند عوارض و مشکلات حادی را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد مانند:

  • ناراحتی عضلات قلب
  • آریتمی قلبی
  • آنفارکتوس مغزی یا سکته مغزی
  • آنفارکتوس میوکار یا سکته قلبی
حتما مطالعه کنید: شیشه چیست؟

این ماده وابستگی شدید در مصرف‌کننده ایجاد می‌کند و ترک غیر اصولی آن می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای او ایجاد کند، ترک شیشه در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان  بهترین مرکز ترک اعتیاد با توجه به مدت و میزان مصرف او برنامه ریزی می‌شود، درمان سم زدایی سریع و سم زدایی فوق سریع یکی از آن برنامه‌هاست.

کوکائین و بیماری قلبی عروقی

کوکائین ماده محرکی است ریسک ابتلا به بیماری های قلب عروق را به شدت بالا می‌برد. عوارض این ماده برای اندام‌های قلبی و عروقی شبیه به عوارض آمفتامین است. این ماده اعتیادآور باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می‌شود و همچنین نیاز عضلات قلب به اکسیژن افزایش می‎دهد و از طرفی جریان خون کم می‌شود.

همچنین مصرف کوکائین خطر ابتلا به فشار خون بالا، سکته مغزی و می‌شود و به بافت‌های قلب آسیب می‌زند که این عوارض می‌تواند موجب اختلال در ضربان قلب و یا حمله قلبی در فرد شود.

حتما مطالعه کنید: کوکائین چیست؟

 

کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد

سکته مغزی از عوارض مصرف کوکائین

مصرف همزمان چند ماده مخدر و ناراحتی قلبی عروقی

یکی از نگران‌کننده‌ترین مسائل در ارتباط با سلامتی مصرف همزمان چند ماده مخدر است زیرا مصرف ترکیبی به خاطر واکنشی که بین دو ماده‌ی مصرف‌شده پیش می‌آید احتمال بروز عوارض جدی نیز بیشتر می‌شود.

به‌عنوان‌مثال مصرف همزمان الکل داروهای آرام‌بخش بسیار خطرناک است، برخی از این داروها برای درمان اختلالات قلبی و عروقی تجویز می‌شوند در ترکیب با الکل عوارض وخیم و حتی مرگ باری برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کنند.

طبیعتاً عوارض و خطرات مصرف الکل و دیگر مواد اعتیادآور برای افراد میان‌سال بیشتر و جدی‌تر است، این افراد به دلیل سن بالا مستعد بیماری و اختلالات قلبی و عروقی هستند زیرا توانایی جذب و متابولیسم این ترکیبات به‌مرور افراد میان‌سال و کهن‌سال کاهش پیدا می‌کند.

مصرف همزمان مواد اعتیادآور و داروهای مانند داروهای قلب و عروق می‌تواند خطر بروز عوارض جانبی را به‌شدت افزایش دهد و یا اثرات داروها را به حداقل برساند.

سخن آخر:

همان‌طور در مقاله خواندید بسیاری از مواد اعتیادآور غیرقانونی و یا داروهای تجویزی عوارض خطرناکی برای بدن به‌ویژه قلب و عروق به همراه دارند، این عوارض می‌تواند خفیف یا مرگبار باشد. ناراحتی‌های قلبی و عروقی که در اثر اعتیاد ایجادشده می‌تواند باعث مرگ مصرف‌کننده شود، حتی در افرادی که تازه مصرف را شروع کرده اند بدون هیچ نشانه و هشداری این عوارض باعث مرگ مصرف‌کننده می‌شود.

از آنجایی که مصرف مداوم مواد اعتیادآور چه با ریشه گیاهی و چه صنعتی بدن را نسبت به این عوارض خیلی ضعیف‌تر می‌کند معتادان بیشتر در خطر هستند و بهترین راه برای جلوگیری از این عواقب خطرناک ترک اعتیاد است، البته درمان اعتیاد و رویایی با مشکلات آن به تنهایی کار دشوار و طاقت فرسایی است ولی با مراجعه به یک کلینیک ترک اعتیاد معتبر و کمک گرفتن از افراد متخصص می‌تواند راه را برای فرد هموار کند.

کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد آکسون آمادگی خود را برای همراه در این مسیر پر فراز و نشیب اعلام می‌کند، کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد با فراهم آوردن امکانات و هتلینگ ویژه  یکی از بهترین انتخاب‌هاست، امکاناتی مانند سالن ورزش، پرستاری بیست و چهار ساعته و حضور مستمر روانپزشک و روانشناس تنها بخشی از خدماتی است در مرکر ترک اعتیاد آکسون ارائه می‌شود. برای اطلاع از دیگر خدمات با مشاورین کلینیک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *