کلینیک ترک اعتیاد
راه های جلوگیری از عود و مصرف مجدد مواد مخدر
۱۴۰۰-۱۰-۰۴
کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر کوکائین بر سلامت مصرف کننده
۱۴۰۰-۱۰-۰۴

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: هروئین به تنهایی، ماده مخدری نیست که باعث ایجاد خشونت یا موقعیت های خطرناک شود، اما ترک اعتیاد، قاچاق مواد مخدر و اختلالات روانی زمینه ای ممکن عامل ایجاد خطر باشند که در این مقاله به بررسی آیا معتادین هروئین خطرناک هستند؟ خواهیم پرداخت. ممکن است حقایقی در مورد مفهوم هروئین وجود داشته باشد که با شنیدن آنها احساس ترس و وحشت در شما ایجاد شود. هرچند مدت زمان طولانی از پیدایش اصطلاح “مواد مخدر” می گذرد، اما در واقع بین سالهای 1960 تا 1970 این اصلاح به ثمر نشست.

حتما مطالعه کنید: ترک اعتیاد

با شنیدن مفهوم مواد مخدر، تصویر فردی در ذهن نقش می بندد که با سرنگ احاطه شده و بسته های هروئین زیادی در اطراف او وجود دارد و اغلب در خیابان ها، پارک ها و در کنار جوی خوابیده است. در آن زمان، اگرچه اطلاعاتی در مورد هروئین به عموم مردم داده شده بود، اما مسٸله ای که وجود داشت این بود که به نظر می رسید هروٸین، در درجه اول فقط به گروه خاصی از افراد جامعه اختصاص یافته است.

حتما مطالعه کنید: هروئین

در دهه 1980 اکثر مردم هنوز معتقد بودند که هروئین نوعی ماده مخدر است که بیشتر توسط افراد کم درآمد در شهرهای داخلی مصرف می شود، بنابراین حتی با وجود آگاهی بیشتر مردم در مورد اثرات زیانبار هروٸین نسبت به دهه های گذشته، هنوز هم تصور می کردند که هروٸین تمام افراد را تحت تأثیر قرار نمی دهد. اکنون همه چیز تغییر کرده است. هروئین نوعی ماده مخدر است که افراد و مکان خاصی را تحت تاثیر قرار نمی دهد. افراد در هر مکان و متعلق به هر طایفه ای که باشند تحت تأثیر اعتیاد به هروئین قرار خواهند گرفت و همین امر باعث می شود افراد تلاش کنند تا در مورد نحوه اعتیاد به هروئین اطلاعات بیشتری کسب کنند و نسبت به مصرف آن تجدید نظر کنند. همچنین آنها را وادار می کند تا در پاسخ به سوالاتی مانند “آیا معتادان به هروئین خطرناک هستند” بیشتر بیندیشند.

در این مقاله اطلاعات مختصری را در اختیار شما قرار خواهیم داد و به شما خواهیم گفت که آیا افراد مبتلا به اعتیاد به هروٸین خطرناک هستند یا خیر.

افرادی که هروئین مصرف می کنند چگونه رفتار می کنند؟

هروئین یک ماده مخدر است. همین امر باعث می شود که با مخدرهایی مانند شیشه یا کوکائین تفاوت داشته باشد زیرا هروٸین ماده محرک نیست. گاهی اوقات افرادی که مت یا کوکائین مصرف می کنند معمولا بیشتر مستعد رفتارهای خشونت آمیز هستند زیرا آنها مواد محرک مصرف می کنند. از طرف دیگر، هروئین به گیرنده های مواد افیونی مغز متصل می شود و در ابتدا احساس سرخوشی یا لذت بسیار زیادی را ایجاد می کند و پس از آن فرد مصرف کننده هروٸین، بیشتر اوقات در حالت آرامش عمیق فرو می رود. هروئین همچنین یک ماده کاهش دهنده فعالیت است، بنابراین باعث کاهش بسیاری از عملکردهای بدن از جمله سیستم تنفسی خواهد شد.

از آنجا که هروئین تأثیر آرام بخش روی بدن دارد، ممکن است در عملکرد فرد به شدت اختلال ایجاد کند. به عنوان مثال اگر فرد تصمیم به رانندگی بگیرد، این تأثیر ممکن است به طور غیرمستقیم باعث خطرناک شدن او شود. به همین دلیل، هروئین به تنهایی لزوما چیزی نیست که افراد را خطرناک کند، اما روش های غیر مستقیمی وجود دارد که باعث می شود افراد مبتلا به اعتیاد به هروئین را خطرناک جلوه دهد.

آیا معتادین هروئین خطرناک هستند؟

آیا معتادین هروئین خطرناک هستند؟

آیا معتادین هروئین خطرناک هستند؟

یکی از علت هایی که افراد مبتلا به اعتیاد به هروٸین را خطرناک می کند یا ممکن است خطرناک کند، تمایل آنها به دریافت مقدار بیشتر مواد مخدر است. هروئین بسیار اعتیاد آور است و باعث می شود مغز فرد به طور کامل روی دریافت و دستیابی به دوز بعدی هروئین تمرکز داشته باشد. زمانی که فردی نسبت به هروئین اعتیاد پیدا می کند و تمایل زیادی برای مصرف دارد، ممکن است شروع به انجام کارهایی کند که معمولاً در حالت عادی انجام نمی دهد، از جمله خشونت یا شرکت در فعالیت های خطرناک. به عنوان مثال، ممکن است فردی که اعتیاد به هروئین دارد، برای بدست آوردن مقدار بیشتر هروئین دست به سرقت بزند، یا اگر احساس کند که دیگران سعی دارند او را از مصرف مواد مخدر منع کنند، ممکن است شروع به فحاشی و خرابکاری کند.

علاوه بر این، مصرف هروئین به خودی خود خطرناک است. مصرف هروئین احتمال ابتلای فرد به بیماری های عفونی مانند اچ آی وی یا هپاتیت C را افزایش می دهد، و ممکن است از طریق او به افراد دیگر منتقل می شود. بطور کلی، احتمال خشونت در افرادی که اعتیاد به هروئین دارند، ممکن است بیشتر از حد طبیعی باشد. در افراد مبتلا به اعتیاد ممکن است کنترل تکانه و قضاوت کاهش یابد، بنابراین ممکن است احساس واقعیت خود را از دست بدهند، که ممکن است برای آنها و سایر اطرافیان خطرناک باشد.

بطور کلی، هرچه اعتیاد در افراد بیشتر شود، هر کاری را که احساس کنند برای دستیابی به هروئین ضروری است، انجام می دهند. همچنین، اگر فردی دارای اختلال روانی زمینه ای باشد و هروئین نیز مصرف کند، ممکن است رفتارهای او آشکارتر شود، که یک سناریوی خطرناک ایجاد خواهد کرد.

قاچاق هروئین

روش دیگری که برای پاسخ به سوال “آیا افراد مبتلا به اعتیاد به هروئین خطرناک هستند؟” وجو دارد، فکر کردن در مورد فروش و قاچاق مواد مخدر است. قاچاق و توزیع هروئین با موقعیت های خطرناک و جرایم خشن ارتباط تنگاتنگی دارد. به این ترتیب، اعتیاد به هروئین ممکن است کل محله ها و مناطقی را که قاچاق در آنها در جریان است را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین دوستان و خانواده افرادی که هم فروشنده مواد مخدر هستند و هم به آن اعتیاد دارند را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

ترک هروئین

ترک هروئین

ترک هروئین

همچنین برای پاسخگویی به این سوال که آیا افراد مبتلا به اعتیاد به هروئین خطرناک هستند یا خیر، باید بگوییم که اتفاقاتی که هنگام ترک هروٸین رخ می دهد نیز بی تاثیر نیستند. هنگامی که فردی علائم ترک هروئین را تجربه می کند، ممکن است پرخاشگر و خشن شود. ممکن است دچار تغییرات شدید خلقی شوند و یا افکار یا اعمالی را تجربه کنند که ممکن است به خطری برای خود یا دیگران تبدیل شود. به همین دلیل است که ترک هروئین باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی یک سوال مهم مبنی بر اینکه آیا معتادین هروئین خطرناک هستند؟ پرداختیم و جواب هم بله است و هم خیر است. هروئین به خودی خود لزوماً ماده ای نیست که خشونت و یا موقعیت های خطرناکی ایجاد کند اما رفتارهای مرتبط با اعتیاد، قاچاق، ترک و اختلالات روانی زمینه ای ممکن است موجب ایجاد خطراتی جبران ناپذیر شود. اما توجه داشته باشید اعتیاد به هروئین به هر دلیلی که باشد عوارض بسیار مخربی بر سلامت جسمانی و روانی مصرف کننده دارد که می تواند تاثیرات متعددی بر رفتارهای مصرف کننده داشته باشد و تنها راه مقابله با آن ترک هروئین، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *