کلینیک ترک اعتیاد
شربت تریاک چیست؟
۱۳۹۸-۰۸-۲۵
مرکز ترک اعتیاد آکسون
مواد اعتیادآور جدید – بخش دوم
۱۳۹۸-۰۸-۲۵

مرکز ترک اعتیاد آکسون ، کلینیک ترک اعتیاد آکسون : مواد اعتیادآور منحصر به چند مواد شناخته شده نیستند، متأسفانه در سال‌های اخیر مواد شیمیایی مختلفی وارد بازار می‌شود که گاهی از ترکیب چند ماده شیمیایی به وجود می‌آیند و کارشناسان حتی فرصت تحقیق درباره تأثیر این مواد روی مغز ندارند. سعی کردیم در این مقاله به‌صورت مختصر برخی از مواد اعتیادآور جدید را معرفی کنیم.

کمیکال

نوعی روان‌گردان که با اسامی سالویا یا مریم‌گلی و کمیکال شناخته می‌شود. این روان‌گردان از خانواده AM یا همان ماری‌جوانای صنعتی است، بنزای یا بونسالی ماده اولیه آن را تشکیل می‌دهد. ماده که در مشتقات گیاه شاهدانه مانند حشیش و ماری‌جوانا باعث حالت‌های روانی خاص می‌شود THC است که در نوع صنعتی و شیمیایی نیز وجود دارد و مصرف‌کننده بعد از استفاده و استعمال به‌اصطلاح چِت می‌شوند.

ماری‌جوانای صنعتی در حقیقت جزو کانابینوئیدهای سنتز شده هستند، که اثرانی به‌مراتب شدیدتر از نوع طبیعی دارند. این ماده صنعتی را در حالت اسپری و یا سیگار استفاده می‌کنند، اعتیادآوری شدیدی دارد و حتی با یک‌ بار مصرف این ماده می‌تواند منجر به اعتیاد شود.

حتما مطالعه کنید: ماری‌ جوانا چیست؟

مصرف این مواد صنعتی بسیار خطرناک است و حتی احتمال مرگ برای مصرف‌کننده در پی دارد.

اثرات مصرف ماده اعتیادآور کمیکال:

  • توهمات دیداری و شنیداری
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • احساس سرخوشی
  • خنده‌های زیاد
  • سفر در زمان و مکان
  • افزایش فشار‌خون
  • عدم کنترل حرکتی
  • دشواری در حرکت اعضای بدن
  • حالتی شبیه به سکته مغزی و کما به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه

به غیر از عوارض بالا احتمال تشنج و کاهش فشار خون حتی با عدم مصرف کمیکال وجود دارد.

مشکلاتی که مصرف بلند مدت این ماده برای مصرف کننده ایجاد می‌کند:

  • کاهش قدرت حافظه
  • اختلال در یادآوری خاطرات و وقایع
  • کاهش قدرت عکس العمل افراد
  • کاهش قدرت یادگیری
  • اختلالات روانی
  • منزوی شدن
  • عدم مسئولیت پذیری
  • کاهش روابط اجتماعی
  • ایجاد مشکلات عصبی
  • ظهور صفات مردانه و زنانه
  • عدم توانایی کنترل احساسات
  • تغییر DNA
کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد

تغییرات DNA درمصرف طولانی مدت کمیکال

مصرف طولانی‌مدت این ماده حتی 6 ماه می‌تواند مشکلات فراوانی را برای مصرف‌کننده ایجاد کند به‌ویژه مردانی که از این ماده اعتیادآور استفاده می‌کنند توانایی فرزند آوری را از دست می‌دهند.

عوارض مصرف کمیکال جبران‌ناپذیر است و افراد معتاد به آن عموماً از انجام کارهای روزانه خود بازمانده و قادر به حرکت و عملکردهای طبیعی بدن نخواهند بود همچنین خواب بعد از مصرف برای این افراد بسیار لذت‌بخش است و به همین دلیل میل شدیدی دارند تا دوباره از این ماده مصرف کنند که بسیار خطرناک است.

ترک کمیکال:

ترک این ماده نیز مثل روان‌گردان‌‎های مانند ماری‌جوانا و حشیش است، برای ترک این ماده تقریبا به شش هفته نیاز است اما بسته به میزان و شدت مصرف شاید تا ده هفته نیز طول بکشد تا اثرات کمیکال از بدن خارج شود.

توجه داشته باشید در دوره ترک نباید این ماده مصرف شود تا برنامه ترک به خوبی پیش برود در صورت حتی یکبار مصرف این ماده برنامه ترک شکست می‌خورد.

برای اینکه نتیجه قطعی و مطلوب حاصل شود حتما با افراد متخصص درمان اعتیاد مشورت کنید و به یک مرکز ترک اعتیاد معتبر مراجعه کنید تا در طول درمان تحت نظارت و مراقبت توسط افراد باتجربه در این زمینه باشید.

اعتیاد به این ماده اثرات مخربی روی روابط اجتماعی و خانوادگی فرد می‌گذارد، او را منزوی و بی‌مسئولیت می‌کند و به‌مرور در روابط اجتماعی خود با مشکل روبه‌رو می‌شود به همین دلیل فرد برای بدست آوردن دوباره سلامت روان و بهبود زندگی اجتماعی خود نیاز به مشاوره روانشناسی و روانپزشکی دارد.

ماده مخدر دستمال چیست؟

دستمال یا دستمال مرطوب از نام‌هایی است که به این نوع مواد اعتیادآور می‌گویند. همان‌طور در اشاره کردیم کانابینوئیدها که در حقیقت همان ماده محرک موجود در ماری‌جواناست که صنعتی تولید می‌کنند و به‌صورت دستی دوز آن را تغییر می‌دهند. این مواد درصد تخریب به‌مراتب بالاتری از نمونه طبیعی دارند. به‌عنوان‌مثال دستمال بین بیست تا هشتاد برابر قوی‌تر از حشیش است که به طبع آن قدت تخریب بیشتری و اعتیادآوری بالاتری دارند.

حتما مطالعه کنید: حشیش چیست؟

نحوه مصرف دستمال؟

مانند حشیش، قسمتی از دستمال را جدا و خُرد می‌کنند و بعد با سیگار مخلوط می‌کنند و به‌اصطلاح می‌کشند. در حدود سال 95 این ماده برای اولین بار و به‌صورت محدود دیده شد و دیگر مشاهده نشد، اما به‌تازگی این ماده را به‌راحتی می‌توان تهیه کرد و در دسترس است.

مرکز ترک اعتیاد

نحوه مصرف دستمال به صورت دودکردن سیگار

فروشندگان دستمال را در مکان‌های عمومی مثل پارک و با قیمتی پایین می‌فروشند برخی نیز برای سود بیشتر از ناآگاهی مرم سوءاستفاده کرده و این دستمال‌ها با عناوینی مانند: پاک‌کننده مواد آرایشی و یا دستمال آرامش‌بخش در اتوبوس، مترو و … می‌فروشند که لازم است مردم هنگام خرید دقت لازم را داشته باشند.

متأسفانه شمار افرادی که برای ترک این ماده به یک کلینیک ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند رو به افزایش است، بهتر است بدانید که روند ترک این ماده نیز مانند دیگر مشتقات گیاه شاهدانه است و بهتر است برای ترک این ماده حتماً به بهترین مرکز ترک اعتیاد مراجعه شود.

حتما مطالعه کنید: ترک حشیش
حتما مطالعه کنید: ترک ماری جوانا

نمک حمام

برای اولین بار در دهه 1920 میلادی این ماده یعنی کاتونین شیمیایی ساخته شد ولی کسی از آن مطلع نبود، اما در سال 2009 میلادی شیمیدانان زیرزمینی از ساختار این ماده مطلع شدند و دوباره آن را ساختند.

نمک حمام که اسم دیگر این ماده اعتیادآور است از بوته‌ای به اسم خات khat گرفته می‌شود. این گیاه بیشتر در شرق قاره آفریقا و شبه جزیزه عربستان یافت می‌شود، بومیان و محلی‌های این مناطق خات را می‌شوند که تنها تاثیری ملایمی و باعث می‌شود مصرف کننده برای چند ساعت با نشاط، سرزنده و هیجانی شود.

ولی این ترکیب شیمیایی نمک حمام بسیار قوی و اعتیادآورتر است، حتی با یک‌بار مصرف این ماده مصرف‌کننده تا چند روز آرام قرار ندارد و حرکات روان پرشی از او سر می‌زند. تعداد قابل  توجهی از جرائمی مانند قتل، تجاوز و دیگر رفتارهای مجرمانه از مصرف کنندگان این ماده گزاش شده است.

این ماده در ایران بانام‌های مانند خوشی، رعد و برق سفید، طوفان شارلی و موج عاج شناخته می‌شود و کریستالی شکل به رنگ سفید یا قهوه‌ای است و به روش‌های خوردن، از طریق بینی بالا کشیدن، تزریق و یا دود کردن مصرف می‌شود.

بهترین مرکز ترک اعتیاد

نمک حمام به شکل کریستالی سفید و یا قهوه‌ای رنگ

معمولا بعد از مصرف این ماده فشار خود شخص بالا رفته و تپش قلب نیز زیاد می‌شود. مرگ در اثر ایست قلبی و از کار افتادن اندامی از بدن و حتی خودکشی از خطرات مصرف این مواد است.

متخصصین ترک اعتیاد در بهترین کلینیک ترک اعتیاد ، آکسون، به همه افراد به‌ویژه به نوجوانان هشدار می‌دهد هیچ‌گاه این مواد را مصرف نکنند، سودجویان با عناوینی مختلفی مانند نشاط‌آور و … سعی در فریب مردم‌دارند، موادی مانند نمک حمام بسیار اعتیادآور است و عوارض آن حتی از آمفتامین نیز بدتر است.

حتما مطالعه کنید: شیشه چیست؟

سلوی

گرچه گیاه سلوی از خانواده گیاهانی مانند مریم‌گلی، رز ماری، آویشن و یا نعنا است، اما با این گیاهان یکسان نیست، سلوی گیاهی مواد توهم‌زا و روان‌گردان است.

برگ‌های این گیاه را به‌صورت خام می‌جوند ولی به‌صورت سیگار و دود کردن برگ‌های خشک‌شده بیشتر استفاده می‌شود. این ماده توهم‌زا بسیار سریع تأثیر می‌گذارد ولی سریع هم از بین می‌رود تقریباً بین 5 الی 10 دقیقه دوام می‌آورد.

بهترین کلینیک ترک اعتیاد

برگ گیاه سلوی

تاثیرات روانی و احساسی سلوی:

  • توهم
  • احساس سفر در زمان و مکان
  • احساس چرخیدن
  • احساس دردی ضعیف در بدن

عوارض فیزیکی این ماده:

  • گیجی
  • تهوع
  • عدم تعادل

متأسفانه مصرف این ماده هنوز از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا ممنوع اعلام‌نشده و فقط در لیست مواد نگران‌کننده قرارگرفته است. این ماده برعکس دیگر مواد توهم‌زا نه احساس نشئگی دارد و نه سرخوشی، به مصرف‌کننده کمی احساس خوب دست می‌دهد ولی بیشتر از آن دچار احساس ترس می‌شود که به همین دلیل معمولاً مصرف‌کنندگان رغبتی برای مصرف دوباره این ماده نشان نمی‌دهند.

حتما مطالعه کنید: مواد توهم زا جیست؟

سخن آخر:
با برخی مواد اعتیادآوری که در چندسال اخیر تولید و وارد بازار (در جهان و حتی ایران) شده‌اند آشنا شدیم. این مواد به مراتب از مخدرهای سنتی و گیاهی مضرتر هستند و مستقیم مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهند، متاسفانه معمولا این مواد قیمت بسیار ارزانی دارند و دلالان این مواد نیز نسل جوان را هدف قرار می‌دهند.

در بخش دوم این مقاله یعنی مواد اعتیادآور جدید-بخش دوم به بررسی و معرفی برخی دیگر از مواد اعتیاد آور جدید پرداخته ایم که پیشنهاد میکنیم حتما بخش دوم را مطالعه بفرمایید.

لازم است والدین برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان خود تغییرات فرزندشان را جدی بگیرند و در صورتی به اعتیاد یا سوء مصرف او شک کردند حتما به یک مرکز ترک اعتیاد مراجعه کنید تا بتوانید با متخصصین ترک اعتیاد مشورت کنید.

کلینیک ترک اعتیاد آکسون از معدود مراکز ترک اعتیادی است که مجوز بستری از وزارت بهداشت را دارد. همچنینی این کلینیک ترک اعتیاد امکانات رفاهی و درمانی در فضایی لوکس و زیبا فراهم آورده تا افراد با خیالی آسوده تنها به سلامتی دوباره فکر کنند.

خدماتی مانند سالن ورزش، پرستاری بیست و چهارساعته فضای مجزا برای بانوان عزیز و … خدمات درمانی مانند سم زدایی سریع و سم زدایی فوق سریع که در صورت نیاز با نظارت متخصصین به درمان‌جویان ارائه می‌شود. برای مشاوره رایگان بستری و اطلاع از خدمات میتوانید با مشاورین کلینیک تماس بگیرید.

1 Comment

  1. پدر گفت:

    سلام ممنون كه مطالب قرار داديد . از آن مركز مي خواهم خواهش مي كنم لطف كنند مدارس باز شد برن مدارس راهنمايي و دبيرستان درباره اين مخدرهاي صنعتي مثل كميكال و نمك حمام و حشبش ترياك هزاران زهر مار ديگر آگاهخي بدهند. نبايد نوجوان ندانسته بيفتد در دام اين مواد . هر كس از اين راه داره كمك حال نوجوان هست ما دست بوس هستيم و دعا مي كنيم . من فرزندم در دام كميكال افتاده مي خوام كمك كنم نمي تونم صد بار گفتم بيا ببرم مشاور ترك كن بيا اصولي درمان شو . نمياد . زندگيم نابود شده بقدري داره به خانواده فشار مياد كه ازش مي ترسند دست خودشون نيست بي ادبي مي كنند واقعاً مي ترسم كار دست مون بده چكار كنم تا بياد اصولي ترك كنه؟ پشتبان داشته باشه ؟راهنمايي دقيق كنيد . چگونه مي تونيد جذبش كنيد بيا مركز . دارم فرزندم از دست مي دهم . در مملكت كسي نيست بداد ما برسه هيچ گروه و دسته نيست چرا داريم جوانان را ندانسته نابود مي كنيم بداد مان برسيد تو را خدا كمك كنيد . چرا سياست غلط داره جوانان اين كشور را بي توان مي كند . كمكم كنيد دارم سكته مي كنم . ( كميكال بسيار كثيف و بي ناموس هست پسرم ؛ دخترم لطف سمتش نريد و هر چه زودتر اگه رفتيد خود درماني نكنيد بريد مراكز معتبر اصولي درمان شويد تاباز توبه نشكنيد . پسرم و دخترم و هم وطن گرامي فقط براي ترك بريد مشاوره و درمان قطعي بشيد روز 100 تا 500 هزار تومان پول مواد مي دهيد حالا براي درمان خود سر عمل كردن يعني گناه بيشتر . درمان اصولي كليه كبد و قلب از دست نمي ره لطفاً نوجوانان عزيز هرگز به پدر مادر نه نگيد ولي نه گفتن به همه بگيد نه گفتن نه كشيدن ؛ نه نميام نه من اين مواد را نيستم ؛ نه من مواد نمي كشم ياد بگيريد ممنون )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *