کلینیک ترک اعتیاد
ماری جوانا چه مدت در بدن باقی می ماند؟
۱۴۰۱-۰۳-۱۹
کلینیک ترک اعتیاد
عوارض مصرف آلپرازولام در زمان بارداری و شیردهی
۱۴۰۱-۰۳-۱۹

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: بسیاری از مطالعات نشان داده که مصرف الکل باعث ایجاد برخی از واکنش های آلرژیک همچون کهیر خواهد شد. یکی از سوالات متداول این است که “آیا مصرف الکل باعث ایجاد کهیر می شود؟” که باید بدانید که مصرف الکل گاهی اوقات باعث ایجاد کهیر خواهد شد و به همین جهت در این مقاله به بررسی مصرف الکل و ایجاد کهیر خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل 

ترک الکل از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد آکسون می باشد که کلیه برنامه درمان، تحت نظر مجرب ترین روانپزشک ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد. برای تشخیص اینکه آیا مصرف الکل باعث ایجاد کهیر می شود، ممکن است لازم باشد که آزمایش آلرژی به الکل را انجام دهید. انجمن ایمنی شناسی و آلرژی بالینی استرالیا (ASCIA) گزارش داده است که نتایج آزمایشات آلرژی به الکل منفی بوده است، اما نتایج آزمایش برخی از افراد ممکن است از نظر آلرژی به استالدئید یا اسید استیک، که با تجزیه اتانول تولید می شوند، مثبت باشد.

مصرف الکل در صورتی باعث ایجاد کهیر می شود که:

یک اختلال عملکرد متابولیکی ژنتیکی داشته باشید

گرگرفتگی پوست ممکن است نشان دهنده کهیر ناشی از مصرف الکل باشد

احساس گرگرفتگی و برافروختگی پوست (معمولاً در ناحیه صورت) پس از نوشیدن الکل نشانه حساسیت شما به الکل است

مواد ایجاد کننده آلرژی در الکل:

انگور

گندم

هاپس (آبجو)

سالیسیلات ها

متابی سولفیت ها

آیا الکل باعث بدتر شدن کهیر خواهد شد؟

اگر به الکل آلرژی دارید باید بدانید که مصرف الکل باعث بروز واکنش آلرژیک در مصرف کننده خواهد شد کهیر را بدتر می کند و متاسفانه تنها چند دقیقه پس از نوشیدن الکل، ممکن است دچار کهیر در قفسه سینه و قسمت بالای بازو شوید و این نشان دهنده این است که الکل باعث ایجاد کهیر شده است. همچنین باید بدانید که مصرف الکل باعث بدتر شدن سایر بیماری های پوستی نیز می شود. به عنوان مثال، مروری بر تحقیقات نشان می دهد که مصرف الکل با پسوریازیس (بیماری پوستی مزمن خود ایمنی) ارتباط تنگاتنگی دارد.

درمان کهیر ناشی از مصرف الکل

درمان کهیر ناشی از مصرف الکل

درمان کهیر ناشی از مصرف الکل

بدیهی است که اگر نوشیدن الکل باعث ایجاد واکنش آلرژیک و در نتیجه ایجاد کهیر شود، مجبور خواهید شد که آن را از رژیم غذایی خود حذف و یا محدود کنید. اما بسیاری از افرادی که دچار کهیر ناشی از مصرف الکل می شوند، ممکن است با وجود عوارض جانبی ناخوشایند، در ترک الکل مشکل داشته باشند. اگر ترک الکل حتی در صورت ایجاد کهیر برای شما مشکل است، ممکن است که مبتلا به اعتیاد به الکل شده باشید. برای درمان اعتیاد به الكل ممكن است مجبور شوید مصرف مشروبات الکلی را کنار بگذارید و از خارش و کهیر رهایی یابید.

سخن پایانی

مصرف الکل، علاوه بر عوارض روانی و جسمانی که برای مصرف کننده به همراه دارد باعث بروز اختلالات دیگری همچون کهیر می شود که در این مقاله به بررسی کامل آن پرداختیم. ترک الکل از مهمترین خدمات کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد که کلیه برنامه درمانی در این کلینیک تحت نظر مجرب ترین روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *