کلینیک ترک اعتیاد
عوارض مصرف هروئین
۱۴۰۰-۱۲-۱۴
کلینیک ترک اعتیاد
عوارض مصرف هروئین از طریق سیگار
۱۴۰۰-۱۲-۱۴
کلینیک ترک اعتیاد

عوارض مصرف همزمان هروئین و سابوکسون

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: هروئین و سابوکسون دو ماده ای هستند که مورد بحث واقع شده اند، زیرا ایالات متحده در میان بیماری فراگیر اعتیاد به مواد مخدر است که سالانه میلیون ها نفر را مبتلا می کند. اپیدمی اعتیاد به مواد مخدر شامل مصرف داروهای غیرمجاز مانند هروئین و مسکن های مخدر تجویز شده توسط پزشک است. بنابراین، در مورد هروئین و سابوکسون چه چیزهایی باید بدانید؟ هروئین چیست و چه تفاوتی با سابوکسون دارد؟ تداخلات، خطرات و فوایدی که باید در مورد هروئین و ساب اکسون بدانید کدامند؟ و عوارض مصرف همزمان هروئین و سابوکسون چیست؟

هروئین چیست؟

قبل از بررسی عوارض مصرف همزمان هروئین و سابوکسون، خطرات و فواید هروئین و سابوکسون، ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم: هروئین چیست؟

هروئین یک ماده مخدر غیرقانونی و غیر مجاز است که در بازار سیاه فروخته می شود. میزان خلوص هروئین ممکن است بسیار متفاوت باشد و اغلب با مواد دیگر برش داده می شود، که بسیار خطرناک و یا کشنده هستند. افراد معمولا هروٸین را به روش تزریقی مصرف می کنند.

حتما مطالعه کنید: هروئین چیست؟

هروئین مانند مسکن های مخدر تجویز شده توسط پزشک، مغز و سیستم عصبی مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد. از سد خونی مغزی عبور می کند و سپس به گیرنده های مواد افیونی در مغز و سیستم عصبی مرکزی متصل می شود. هنگامی که چنین اتفاقی می افتد، مغز سرشار از دوپامین خواهد شد، که باعث می شود افراد احساس سرخوشی کنند. به دنبال این سرخوشی، افراد اغلب احساس خواب آلودگی می کنند، چرت می زنند و یا به کما می روند. به دلیل که هروئین و سایر مواد مخدر موجب کاهش فعالیت سیستم عصبی مرکزی می شوند، ممکن است در برخی افراد سرعت تنفس را کاهش داده و دما و فشار خون را کاهش دهند، که ممکن است کشنده باشد.

هنگامی که مغز شما در معرض هجوم دوپامین قرار می گیرد، که ناشی از مصرف هروئین است، به دلیل اینکه هروئین مسیرهای پاداش مغز را فعال می کند، ممکن است فرد مبتلا به اعتیاد شود. هروئین به شدت اعتیاد آور است، به این معنی که بسیاری از افراد با مصرف این ماده مخدر، نسبت به آن وابستگی جسمی و روانی پیدا می کنند. این بدان معناست که اگر بخواهید مصرف هروئین را ناگهان متوقف کنید، ممکن است وارد مرحله ترک هروئین شوید و علائم و عوارض ترک را تجربه کنید. ترک مواد مخدر، یکی از دشوار ترین مرحله بهبودی برای بسیاری از افراد است.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین
عوارض مصرف همزمان هروئین و سابوکسون

عوارض مصرف همزمان هروئین و سابوکسون

سابوکسون چیست؟

سابوکسون دارویی است که برای درمان اعتیاد به مواد مخدر مورد استفاده قرار می گیرد. سابوکسون ترکیبی از دو ماده است: نالوکسان و ب2 است. بوپرنورفین یک داروی مخدر است. نالوکسان به سابوکسون اضافه می شود تا مانع از ایجاد سرخوشی ناشی از مصرف مواد مخدر شود.

سابوکسون به افراد کمک می کند تا مرحله سم زدایی را با خیال راحت تری پشت سر بگذارند، زیرا علائم ترک را کاهش می دهد. به غیر از نالوکسان، سابوکسون هم به جلوگیری از عود کمک می کند زیرا حتی اگر فرد در هنگام مصرف سابوکسون، هروئین یا ماده مخدر دیگری را مصرف کند، احساس سرخوشی را تجربه نخواهد کرد. بوپرنورفین به گیرنده های مخدر در مغز متصل می شود. به دلیل این که بوپرنورفین به عنوان یک آگونیست، در گروه مواد مخدر قرار می گیرد. این بدان معنی است که برخی از عوارض مصرف آن مشابه با سایر مواد مخدر است، اما تمامی عوارض و اثرات آن مانند عوارض سایر مواد مخدر نیست.

در صورتی که پزشکی بخواهد سابوکسون را تجویز کند تا به فردی در ترک هروئین کمک کند، باید فعل و انفعالات، خطرات و مزیت های سابوکسون را بطور کامل مورد ارزیابی قرار دهد. به عنوان مثال، یکی از عوارض مصرف سابوکسون این است که ممکن است به تنهایی مورد سوء مصرف قرار گیرد. به دلیل این که ممکن است برخی از افراد نسبت به آن اعتیاد پیدا کنند، مصرف سابوکسون باید تحت نظارت پزشک مصرف شود. همچنین لازم به ذکر است که سابوکسون باعث کاهش تمایل و اشتیاق به مواد افیونی نخواهد شد.

متادون نوع دیگری از درمان دارویی برای اعتیاد به هروئین و مواد افیونی است، اما باید در کلینیک ترک اعتیاد و تحت نظارت پزشک مصرف شود، اگرچه سابوکسون توسط پزشک و با مجوز خاصی تجویز می شود، اگر پزشک تجویز کننده آن در درمان اعتیاد مهارت کافی نداشته باشد، این امر ممکن است فرد مبتلا به اعتیاد را با خطرات فراوانی تهدید کند. در عین حال، شیوع گسترده تر مصرف سابوکسون، به این معنی است که افراد بیشتری به روش های درمان اعتیاد و ترک متادون و مواد مخدر دسترسی دارند.

حتما مطالعه کنید: ترک متادون
عوارض مصرف همزمان هروئین و سابوکسون

عوارض مصرف همزمان هروئین و سابوکسون

اگر سابوکسون مصرف می کنید یا پزشک شما در نظر دارد آن را برای شما تجویز کند، مهم است که فعل و انفعالات، خطرات و مزایای این دارو را مورد ارزیابی قرار دهید. ما خطرات و مزایای احتمالی سابوکسون را مورد بررسی قرار داده ایم، اما در مورد تعاملات چطور؟

بسیاری از هشدارهای تداخل دارویی هروئین و سابوکسون با دارو های دیگر، به یکدیگر شباهت دارند.

به عنوان مثال، شما نباید بنزودیازپین هایی مانند زاناکس یا والیوم را همزمان با سابوکسون مصرف کنید زیرا ممکن است باعث اختلال، بیهوشی، نارسایی تنفسی یا مرگ شود زیرا هم مخدرها و هم بنزودیازپین ها کاهش دهنده سیستم عصبی مرکزی هستند. در این مقاله به بررسی عوارض مصرف همزمان هروئین و سابوکسون پرداختیم اما باید بدانید که ما به افراد نسبت به ترکیب کردن سابوکسون و کوکائین نیز هشدار می دهیم زیرا کوکائین میزان بوپرنورفین را در خون کاهش داده و فرد را وادار به ترک ناگهانی مواد افیونی می کند. الکل همچنین یک داروی کاهش دهنده است و اگر آن را با سابوکسون ترکیب کنید، باعث نارسایی تنفسی خواهد شد. مشاورین و کارشناسان مجرب، کلینیک ترک اعتیاد آکسون آماده خدمت رسانی به افرادی است که تصمیم به درمان اعتیاد به هروئین دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های سم زدایی پزشکی و درمان، با مشاورین مرکز ترک اعتیاد آکسون تماس بگیرید.

 

1 Comments

  1. علی گفت:

    سلام، من قرصهای سابوکسون که مرکز به من میداد رو گم کردم و هیچ راهی هم برای بدست آوردن سابوکسون ندارم، آیا میتوانم برای جلوگیری از حالت خماری چند دود تریاک بکشم یا نه، ضمنا در خارج از کشور هستم، خواهش میکنم جواب بدید تا بدونم میتونم کمی بکشم که خمار نشم یا نه، با تشکر از شما و سایت مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *