تاثیر مصرف الکل بر سیستم ایمنی بدن
۱۴۰۱-۰۳-۲۶
کلینیک ترک اعتیاد
رابطه اعتیاد و اختلال ریتم خواب و بیداری
۱۴۰۱-۰۳-۲۶
کلینیک ترک اعتیاد

عوارض مصرف همزمان الکل و ناپروکسن

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: الکل، عوارض بیشماری برای مصرف کننده به همراه دارد که پیشتر در مقاله الکل چیست؟ به بررسی آنها پرداخته ایم. اما یکی از سوالات بیماران از مشاورین کلینیک ترک اعتیاد آکسون، در خصوص عوارض مصرف همزمان الکل و ناپروکسن می باشد که در این مقاله به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

از آنجایی که وابستگی به الکل روانی و جسمانی می باشد، ترک الکل نیازمند دریافت خدمات روان درمانی می باشد به همین جهت کلیه برنامه درمانی و ترک الکل در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران، تحت نظر مجرب ترین روانپزشک ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

عوارض مصرف همزمان الکل و ناپروکسن

نوشیدن الکل و مصرف همزمان ناپروکسن را توصیه نمی کنیم. ناپروکسن از داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) است که شامل ایبوپروفن و آسپرین می شوند. از خطرناک ترین عوارض داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) مانند ناپروکسن این است که خطر خونریزی را افزایش می دهد. مصرف الکل نیز، خطر خونریزی را افزایش خواهد داد، مخصوصا در افرادی که به مدت طولانی با مصرف الکل دست و پنجه نرم کرده اند.

حتما مطالعه کنید: الکل
عوارض مصرف همزمان الکل و ناپروکسن

عوارض مصرف همزمان الکل و ناپروکسن

افزایش احتمال خونریزی

الکل باعث می شود توانایی بدن در ساخت سلول های خونی، به ویژه پلاکت که برای لخته شدن ضروری است، دچار اختلال شود. هنگامی که قسمتی از بدن فرد دچار بریدگی شود، پلاکت ها شروع به فعالیت کرده و مانع از خونریزی خواهند شد. با این وجود، هنگامی که فرد به مدت طولانی الکل مصرف کرده است، بدن قادر به ساخت پلاکت های جدید نمی باشد. اگر فردی صدمه دیده باشد و بدن قادر به متوقف کردن خونریزی نباشد، ممکن است خونریزی ادامه داشته باشد. این وضعیت ممکن است بسیار خطرناک باشد، به خصوص اگر خونریزی داخلی صورت گرفته باشد.

پزشکان تصور می کنند که در صورت مصرف همزمان الکل با داروهای ضد التهاب غیر استروٸیدی (NSAID) مانند ناپروکسن ممکن است احتمال خونریزی افزایش یابد، اما زمانی که به طور جداگانه مصرف شوند، چنین اتفاقی روی نخواهد داد. آنها گمان می کنند که الکل و داروهای ضد التهاب غیر استروٸیدی (NSAID) مانند ناپروکسن ممکن است خطر افزایشی داشته باشند. هنگامی که فردی داروهای ضد التهاب غیر استروٸیدی (NSAID) مصرف کرده و همزمان با آن الکل نیز مصرف می کند، احتمال خونریزی افزایش می یابد.

سخن پایانی

مصرف الکل عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کنندگان به همراه دارد که پیش تر به بررسی آنها پرداخته ایم، مصرف همزمان الکل و ناپروکسن که نوعی دارو ضد التهاب می باشد می تواند عوارض متعددی برای مصرف کنندگان به همراه داشته باشد و احتمال خون ریزی را افزایش دهد. ترک الکل یکی از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد که کلیه برنامه درمان تحت نظر مجرب ترین روانپزشک ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *