چگونه اعتیاد خود را به فرزندان بگوییم؟
۱۴۰۰-۰۹-۰۶
کلینیک ترک اعتیاد
عوارض مصرف هروئین
۱۴۰۰-۰۹-۰۶
کلینیک ترک اعتیاد

شدت اعتیاد آوری هروئین

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: هروئین یکی از اعتیادآورترین مواد مخدر شناخته شده برای انسان است. در نظرسنجی که در سال 2012 در ایالت متحده انجام شد، 335،000 نفر به مصرف آن در یک ماه گذشته اعتراف کردند که در مقاله هروئین چیست؟ و ترک هروئین، به بررس عوارض سوء مصرف و نحوه درمان و ترک این مخدر پرداخته ایم و در این مقاله به بررسی شدت اعتیاد آوری هروئین پرداخته ایم.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

همانند اعتیاد به سایر مواد مخدر، عوامل خطر فراوانی وجود دارد که باعث می شود افراد خاصی دچار اعتیاد به هروئین شوند. کسانی که با اختلالات روانی مختلف دست و پنجه نرم می کنند نیز در معرض خطر ابتلا به سوء مصرف هروئین قرار دارند. تقریباً 50 درصد از افرادی که به اختلالات شدید روانی (مانند اختلال دو قطبی و اسکیزوفرنی) مبتلا هستند، با سوء مصرف مواد دست و پنجه نرم می کنند. علاوه بر این، اتحادیه ملی بیماری های روانی گزارش می دهد که حدود 50 درصد از افراد مبتلا به اختلال مصرف مواد، حداقل دارای یک اختلال روانی جدی هستند.

حتما مطالعه کنید: اسکیزوفرنی چیست؟

شدت اعتیاد آوری هروئین

برخی از نشانه های اعتیاد به هروئین عبارتند از:

کاهش رعایت بهداشت شخصی

گرفتگی عضلات

نوسانات وزنی

لرزیدن

خستگی

بی قراری

اضطراب

آثار تزریق

مشکلات مالی

نوسانات خلقی

رفتار خشونت آمیز یا پرخاشگرانه

شدت اعتیاد آوری هروئین

شدت اعتیاد آوری هروئین

در صورت مشاهده بادکنک، کیسه پلاستیکی، پایپ، سرنگ یا فویل آلومینیوم در منزل به اعتیاد به هروئین شک کنید، زیرا همه اینها مواردی هستند که ممکن است نشانه های احتمالی مصرف هروئین باشد. با مصرف هروئین مغز شما سرشار از دوپامین خواهد شد و در نتیجه در توانایی گیرنده ها برای عملکرد صحیح اختلال ایجاد می کند.

بسیاری از افراد برای رسیدن به لذت و سرخوشی بیشتر، به مصرف بیشتر و دوزهای بالاتر هروئین ادامه می دهند. با این وجود، به محض ایجاد وابستگی، لازم به ذکر است که بسیاری از افراد برای جلوگیری از بروز علائم طاقت فرسا و تهدید کننده زندگی که ترک اعتیاد به همراه دارد، به مصرف هروئین ادامه می دهند. به مرور زمان، تغییراتی در گیرنده های دوپامین در مغز ایجاد خواهد شد که ممکن است شیمی مغز را به میزان قابل توجهی تغییر دهد. مصرف این ماده مخدر به عنوان روشی برای ایجاد سرخوشی آغاز می شود و در نهایت تنها روش برای تجربه هرگونه احساس لذت محسوب می شود.

حتما مطالعه کنید: ترک اعتیاد

سخن پایانی

بر طبق گفته های موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر، حدود 23 درصد از تمامی افرادی که هروئین مصرف می کنند، مبتلا به اعتیاد می شوند. در حال حاضر، بهترین روش ترک هروئین، ادامه درمان با کمک دارو به همراه روان درمانی است. بسیاری از بیماران از همان ابتدای فرآیند سم زدایی، داروهایی مانند متادون و ب2 و نالوکسان مصرف می کنند. این داروها به عنوان جایگزین هروئین عمل می کنند و به بدن این امکان را می دهد تا در مدت زمان معینی، داروها را با دوزهای افزایشی و به تدریج کاهش دهند. ترک هروئین یکی از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *