کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر هروئین بر سیستم عصبی
۱۴۰۱-۰۶-۱۲
کلینیک ترک اعتیاد
اختلال اضطراب چیست؟
۱۴۰۱-۰۶-۱۲

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: متاسفانه برخی از مصرف کنندگان کوکائین، ارتباط خود با واقعیت را از دست می دهند و به بیماری پارانوئید (بد گمانی) و توهم مبتلا می شوند. به همین جهت در این مقاله به بررسی تاثیر کوکائین بر اختلال روان پریشی خواهیم پرداخت. سوء مصرف کوکائین به اندام های مختلف بدن شما آسیب می رساند. یکی از اصلی ترین تاثیرات کوکائین، تاثیر آن بر مغز است که باعث تداخل در نحوه درک جهان پیرامون، می شود.

حتما مطالعه کنید: ترک کوکائین

تاثیر کوکائین بر اختلال روان پریشی

کوکائین، با تحریک سیستم پاداش مغز باعث آزاد شدن دوپامین در مغز می شود و پزشکان بر این باورند هستند که ترشح بیش از حد دوپامین، می تواند زمینه ساز روان پریشی شود. پزشکان همچنین در مورد ماده شیمیایی مغز به نام فاکتور نورون زایی مشتق شده از مغز (BDNF) اطلاعاتی کسب کرده اند. پارانوئید یا همان بدگمانی، اولین علامت روان پریشی است.

بسیاری از پزشکان معتقدند مصرف بیشتر کوکائین، احتمال ابتلا به روان پریشی را شدیدا افزایش می دهد برای مثال، ممکن است فرد احساس کند اجسام و یا حشرات مختلفی بر روی پوست او راه می روند. روان پریشی علائم متعددی دارد که در ادامه به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

دیگر علائم روان پریشی عبارتند از:

رفتار نامناسب

گفتار غیر منطقی

داشتن اعتقادات غلط

پارانوئید (بدگمان) بودن

دیدن، شنیدن یا احساس چیزهایی که در واقع در آنجا حضور ندارند

اما موارد گفته شده، تنها بخش کوچکی از این علائم می باشد اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها راه مقابله با این علائم ترک کوکائین، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد.

تاثیر کوکائین بر اختلال روان پریشی

تاثیر کوکائین بر اختلال روان پریشی

روان پریشی ناشی از مصرف کوکائین تا چه اندازه شایع است؟

روان پریشی ناشی از مصرف کوکائین بسیار شایع است.

پزشکان دریافت کرده اند که حدود 86٪ از افرادی که کوکائین مصرف می کنند ممکن است در برخی موارد علائم روان پریشی را تجربه کنند. حدود 96٪ از افراد مبتلا به روان پریشی ناشی از مصرف کوکائین دچار توهم می شوند. توهم شنیداری (شنیدن صداهای غیرواقعی)، رایج ترین نوع توهمی است که با مصرف کوکائین تجربه می شود. همراه با این 96٪، حدود 90٪ افراد مبتلا به روان پریشی ناشی از مصرف کوکائین، علائم پارانویا (بدگمانی و سوء ظن) را تجربه می کنند.

ترک کوکائین و درمان روان پریشی

شیوه و روش درمان روان پریشی، ناشی از مصرف کوکائین به شدت و میزان علائم آن بستگی دارد. با این وجود، در موارد بسیار حاد، ممکن است بیمار به مراقبت های ویژه، همچون مانند بستری در کلینیک ترک اعتیاد و یا بیمارستان داشته باشد. پزشکان ممکن است روان پریشی ناشی از مصرف کوکائین را با داروهای زیر درمان کنند:

داروهای ضد روان پریشی

آرامبخش

بنزودیازپین ها

سخن پایانی:

روان پریشی ناشی از مصرف کوکائین ممکن است ظرف 24 تا 48 ساعت پس از آخرین بار مصرف بصورت خود به خودی برطرف شود. اما در بعضی موارد دیگر، ممکن است علائم بعد از چند هفته از بین بروند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بیمار دچار روان پریشی در معرض خطرات بسیار بیشتری هستند. دوره های روان پریشی ممکن است در آینده اتفاق بیفتد، حتی اگر فرد کوکائین کمتری نسبت به قبل مصرف کرده باشد. همانطور که پیش تر گفتیم، تنها راه مقابله با این عوارض ترک کوکائین تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *