کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر رسانه های اجتماعی بر اعتیاد
۱۴۰۱-۰۵-۲۹
کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر هروئین بر سیستم عصبی
۱۴۰۱-۰۵-۲۹
کلینیک ترک اعتیاد

تاثیر مصرف شیشه بر سلامت دندان

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: شیشه یک محرک بسیار قوی است که سوء مصرف آن می تواند عوارض بسیار مخربی برای مصرف کنندگان به همراه داشته باشد که از مهمترین عوارض آن می توانیم به تخرییب دندان ها اشاره نماییم، در واقع، ارتباط بین مصرف شیشه و بیماری های مربوط به دهان و دندان به حد بسیار زیادی رسیده است و در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف شیشه بر سلامت دندان خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک شیشه

عفونت دهان به دلیل مصرف شیشه و پوسیدگی بی رویه دندان است که اغلب به علت مصرف شیشه رخ می دهد. دندان افرادی که شیشه مصرف می کنند در اثر عوارض جانبی این محرک دندان هایی سیاه، لکه دار، شکسته یا پوسیده دارند.

تاثیر مصرف شیشه بر سلامت دندان

سوء مصرف شیشه به روش های مختلفی بر سلامت دندان آسیب می رساند:

دندان قروچه

یکی از عوارض مصرف شیشه، باعث دندان قروچه می شود، که باعث می شود تا افراد دندان های خود را روی هم فشار دهند که بدین طریق دندان های آنها ساییده می شود.

افزودنی های دارویی

محتویات اسیدی شیشه به دندان های شما آسیب جدی برساند و مواد افزودنی آن که می تواند اسید باتری، سوخت فانوس، ضد یخ، اسید کلریدریک، پاک کننده تخلیه و … باشد.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

اثرات سوء مصرف شیشه ممکن است تا 12 ساعت باقی بماند، در این مدت اغلب مصرف کنندگان به طور کامل بهداشت دهان و دندان خود رعایت نمیکنن به طور مثال مسواک نمی زنند یا نخ دندان استفاده نمی کنند، تا مواد قندی که به مدت طولانی روی دندان های آنها می مانند، از بین بروند.

خشکی دهان

استفاده از مواد محرک، از جمله شیشه، ممکن است منجر به خشکی دهان شود و میزان بزاق موجود در دهان که محافظ اطراف دندان ها است را کاهش می دهد. مطالعات مختلف نشان داده است که بیش از 97٪ از بیماران اعتیاد به شیشه دچار پوسیدگی دندان می شوند، اما جالب است بدانید که پوسیدگی دندان در کسانی که از این محرک استفاده می کنند و کسانی که حداقل دو بار در روز مسواک می زدند کمتر بود.  اما حتی با رعایت بهداشت دندان ها، جلوگیری از آسیب های وارد شده به دندان که به دلیل مصرف شیشه رخ می دهد، بسیار بسیار دشوار است. اگرچه پوسیدگی کم دندان قابل درمان است. در واقع، مصرف شیشه ممکن است باعث پوسیدگی دندان شود به حدی که دندان ها را نمی توان تحت درمان قرار داد و به جای آن باید کشیده شود.

تاثیر مصرف شیشه بر سلامت دندان

تاثیر مصرف شیشه بر سلامت دندان

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف شیشه بر سلامت دندان پرداختیم و دلایل آن را بررسی کردیم اما در نهایت باید بدانید که بهترین روش درمانی برای افرادی که بیماری و عفونت های دهان و دندان ناشی از مصرف شیشه را تجربه می کنند، ترک شیشه و ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران است. به همین منظور اگر شما یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های درمانی و ترک اعتیاد با مشاورین مرکز ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد شبانه روزی تماس بگیرید.

1 Comments

  1. حبیب صادقی گفت:

    اونوخت این بستریها کلا بدون دردرهست باشه دارویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *