کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر الکل بر آرتروز
۱۴۰۱-۰۳-۲۳
تاثیر مصرف الکل بر سیستم ایمنی بدن
۱۴۰۱-۰۳-۲۳

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: سوء مصرف الکل عوارض روانی و جسمانی متعدی برای مصرف کننده به همراه دارد که طیف گسترده ای از بیماری ها را در بر می گیرد و در مقاله الکل چیست؟ به بررسی کامل و جامع آن پرداخته ایم و پیشنهاد می کنیم که حتما این مقاله را مطالعه بفرمایید. اما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تاثیر الکل بر کیسه صفرا بپردازیم. در خصوص تاثیر الکل بر کیسه صفرا، باید بدانید که مصرف الکل باعث بوجود آمدن سنگ صفرا نمی شود، اما می تواند تاثیرات منفی خود را بر سلامت کیسه صفرا بگذارد و احتمال ابتلا به سرطان کیسه صفرا را افزایش دهد. بطور کلی سوء مصرف الکل توانایی تاثیرگذاری بر قسمت های متعددی از بدن را دارد، خصوصا زمانی که از این ماده به میزان زیاد استفاده می شود.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

کیسه صفرا چیست؟

کیسه صفرا اندامی است که مسٸولیت ذخیره صفرا را دارد. صفرا خود ماده ای است که به شما کمک می کند تا چربی مصرف شده را تجزیه و هضم کنید. یکی از رایج ترین اختلالات کیسه صفرا، تشکیل سنگ صفرا است که از ترکیب کلسترول و صفرا که سخت شده است بوجود می آید. سایر اختلالات مرتبط با کیسه صفرا شامل سرطان و پانکراتیت می باشد.

بعضی از انواع پانکراتیت زمانی اتفاق می افتد که سنگ های صفراوی از کیسه صفرا حرکت کرده و از رفتن آنزیم های لوزالمعده به روده کوچک ممانعت می کنند.

رابطه سوء مصرف الکل و سنگ کیسه صفرا

اگرچه الکل به طور مستقیم باعث ایجاد سنگ صفرا نمی شود، اما نوشیدن زیاد الکل می تواند به طور غیرمستقیم به تشدید علایم این بیماری کمک کند. یکی از روش های غیر مستقیم در تولید سنگ صفرا، از طریق سیروز کبدی که یک بیماری خطرناک کبدی است که با نوشیدن زیاد الکل در ارتباط است. حدود یک سوم از افراد مبتلا به سیروز، دچار سنگ کیسه صفرا می شوند که اغلب به دلیل عوارض ناشی از سیروز کبدی است. نکته دیگری که باید در مورد الکل و بیماری های کیسه صفرا مورد توجه قرار گیرد این است که اگر در اثر سنگ کیسه صفرا، به التهاب حاد لوزالمعده مبتلا شده اید، نوشیدن الکل ممکن است مشکل شما را بدتر کند. اگر به اختلالات کیسه صفرا مبتلا هستید، بطور معمول بهتر است از مصرف الکل یا نوشیدنی ​​خودداری کنید. اگر الکل موجب تشکیل سنگ صفرا نمی شود، پس چه عواملی باعث ایجاد آن می شوند؟

تعدادی از عواملی که در تشکیل سنگ کیسه صفرا نقش دارند، عبارتند از:

وجود کلسترول بیش از حد در صفرا

مشکلات تخلیه کیسه صفرا

کاهش ناگهانی وزن

چاقی

تاثیر الکل بر کیسه صفرا

تاثیر الکل بر کیسه صفرا

تاثیر الکل بر کیسه صفرا

به دلیل مجاورت کیسه صفرا به کبد، برخی از افراد از نحوه تاثیر الکل بر کیسه صفرا حیرت زده می شوند. همه ما میدانیم که الکل بر کبد تاثیر می گذارد، مصرف زیاد الکل می تواند کبد را با مشکلات و پیامدهای زیادی از خفیف گرفته تا شدید مواجه کند. با این وجود، برای مصرف الکل و سلامت کیسه صفرا رابطه مشخص و پایداری تعیین نشده است.

در حال حاضر، تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن الکل در تشکیل سنگ صفرا هیچ نقشی ایفا نمی کند اما نوشیدن زیاد الکل با سایر اختلالات کیسه صفرا، از جمله سرطان کیسه صفرا ارتباط تنگاتنگی دارد.

سخن پایانی

اگرچه الکل در تشکیل سنگ صفرا نقش ندارد، اما سوء مصرف آن عوارض شدید و جبران ناپذیری برای مصرف کننده به همراه دارد به همین جهت اگر با اختلالات سوء مصرف مشروبات الکلی دست و پنجه نرم می کنید تنها رویکرد صحیح به منظور کنترل و بهبود این عوارض، ترک الکل در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران، تحت نظر روانپزشک مجرب ترک اعتیاد و تیم روانشناسی می باشد.مشاورین و کادر درمانی مرکز ترک اعتیاد، در تمامی ایام هفته بصورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه های درمانی و ترک الکل، می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *