کلینیک ترک اعتیاد
عوارض مصرف آلپرازولام در زمان بارداری و شیردهی
۱۴۰۱-۰۳-۲۲
کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر الکل بر کیسه صفرا
۱۴۰۱-۰۳-۲۲

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: مصرف الکل عوارض متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد که در مقاله الکل چیست؟ به معرفی این عوارض پرداخته ایم و در این مقاله به تاثیر الکل بر آرتروز خواهیم پرداخت. هنگام ابتلا به آرتروز، ممکن است برخی از غذاها، نوشیدنی ها و عوامل مهمی مانند سبک زندگی هستند که باعث کاهش علائم ابتلا می شوند، اما همچنین فاکتورهای مهم دیگری وجود دارند که ممکن است شرایط را بدتر کند.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

آیا مصرف الکل بر آرتروز تاثیر می گذارد؟

نقرس نوعی از آرتروز است و ابتلای به آن ارتباط مستقیمی با الکل دارد.

نقرس بیماری است که در آن، ماده ای شیمیایی به نام اسید اوریک در دست ها یا پاهای شما تجمع کرده و باعث ایجاد کریستال های سخت و تیز در مفاصل می شود. نکته ای که باید بدانید این است این درد می تواند موقتی باشد و یا بارها و بارها عود کند. پزشکان معتقدند که این دو، رابطه مستقیمی در بوجود آمدن این شرایط دارند، زیرا نوشیدن مشروبات الکلی خطر ابتلا به نقرس را افزایش خواهد داد. نقرس توسط برخی غذاها و نوشیدنی هایی که حاوی ماده ای شیمیایی به نام پورین هستند، تحریک می شود و الکل نیز، حاوی مقدار زیادی پورین است.

تاثیر الکل بر آرتروز

الکل ادرار آور است و بدن شما با مصرف الکل، مقدار زیادی آب خود را از دست خواهد داد و این امر ممکن است منجر به مشکلات رباط ها و بافت های بدن شود. مفاصل شما برای حرکت روان به مایعات نیاز دارند، بنابراین در صورت کم شدن آب بدن ممکن است عواقب و پیامدهای آن را در مفاصل خود احساس کنید که باعث می شود علائم آرتروز نیز بیشتر ظاهر شود.

حتما مطالعه کنید: الکل چیست؟
تاثیر الکل بر آرتروز

تاثیر الکل بر آرتروز

از لحاظ آرتروز روماتیسمی، تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد افرادی که حداقل یک نوشیدنی را سه بار یا بیشتر در هفته می نوشند، چهار برابر کمتر از افرادی که هیچ نوع نوشیدنی مصرف نمی کنند، احتمال ابتلا به آرتروز روماتیسمی (RA) را دارند، اما با مصرف مقدار بیشتر، ممکن است خود را در معرض خطر سایر بیماری ها قرار دهند. در نظر گرفتن داروهایی که ممکن است برای درمان التهاب و درد مفاصل مصرف کنید بسیار مهم است. اگر فردی از داروهای ضد روماتیسمی اصلاح کننده بیماری (DMARDs) استفاده می کند، به او توصیه می کنیم که به دلیل افزایش خطر مسمومیت کبدی، به هیچ عنوان الکل مصرف نکند.

سخن پایانی

سوء مصرف الکل، علاوه بر عوارض جسمانی و روانی خود، اثرات متعددی بر تشدید علائم بیماری های دیگر دارد که این مقاله به بررسی تاثیر الکل بر آرتروز پرداختیم. نکته ای باید از آن اطلاع داشته باشید این است که تنها راه مقابله و کنترل این عوارض تنها ترک الکل تحت نظر روانپزشک و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *