کلینیک ترک اعتیاد
عوارض مصرف الکل در دوران قاعدگی
۱۳۹۹-۰۸-۰۳
مرکز ترک اعتیاد
علائم خماری شیشه
۱۳۹۹-۰۸-۰۳

مرکز ترک اعتیاد آکسون، کلینیک ترک اعتیاد آکسون: متاسفانه نیکوتین و سیگار یکی از پر استفاده ترین مخدرها در  کشور ما می باشد و طبق آمار رنج سنی مصرف آن به نوجوانان تغییر کرده است اما همانطور که در مقاله نیکوتین چیست؟ گفتیم، سیگار خطر ابتلا به بیماری مختلف از جمله سرطان ریه را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد.

حتما مطالعه کنید: نیکوتین چیست؟

اما نکته ای که باید از آن آگاه باشید این است که مصرف سیگار نه تنها بر سلامت مصرف کننده تاثیر دارد بلکه سلامت اطرافیان را نیز تحت الشعاع قرار می دهد. طبق آمار و بررسی های پزشکی، مصرف سیگار در محیط خانواده و در نزدیکی اطرافیان خطر ابتلای آنها به سرطان ریه را تا حدود 30 درصد افزایش می دهد. بنابراین بهتر است هرچه زودتر به فکر سلامت خود و خانواده خود باشید. ترک نیکوتین یکی از خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد آکسون می باشد که تحت نظر روانپزشک و روانشناس انجام می گیرد.

حتما مطالعه کنید: ترک نیکوتین

بهترین روش ترک سیگار:

برای ترک سیگار یا نیکوتین روش های مختلفی وجود دارد که در مقاله ترک سیگار با چسب نیکوتین به بررسی یکی از روش های درمان اعتیاد نیکوتین پرداخته ایم. اما برای درمان روش های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

کلینیک ترک اعتیاد

بهترین روش ترک سیگار

قدم های ترک سیگار

اولین قدم برای ترک سیگار و نیکوتین، گرفتن تصمیم برای ترک و درمان است. بعد از تصمیم گیری لازم است در سریعترین زمان درمان را شروع کنید.

بیشتر تاثیر نیکوتین بر روی مغز است و مصرف مکرر آن باعث وابستگی مغز به حضور این ماده می باشد به همین جهت قطع یکباره آن کمی دشوار است به همین جهت در این زمان باید از موادغذایی همچون آبمیوه های طبیعی، سبزیجات تازه و پروتئین ها استفاده کنید. همچنین نوشیدن آب زیاد به کنترل وضعیت پایداری بدن کمک زیادی می کند.

اما باید بدانید که در این زمان خانواده اصلی ترین نقش را ایفا می کند. حمایت خانواده از بیمار باعث دلگرمی و تعهد مصرف کننده به درمان می شود و باعث می شود تا بیمار به پروسه بیمار پایبند باشد.

مرکز ترک اعتیاد

روش های ترک سیگار

روش های کمکی ترک سیگار:

استفاده از روش های زیر باعث کمک و سرعت بخشیدن به پروسه درمان بیماران می شود و توصیه میکنیم تا از این روش ها بهره ببرید:

  • طب سوزنی
  • درمان مغناطیسی
  • ورزش های هوازی
  • یوگا

ترک سیگار در خانه:

یکی از پرطرفدار ترین روش های درمان، ترک سیگار در خانه می باشد. در این شرایط به بیماران توصیه می کنیم تا از قرار گرفتن در موقعیت هایی که وسوسه مصرف سیگار را پدید می آورد دوری کنند و برای مقابله با این وسوسه ها شروع به ورزش و تفریح با دوستان کنند.

همچنین می توانید از برچسب های ترک نیکوتین و سیگار، آدامس ها و قرص های مکیدنی استفاده نمایید.

مرکز ترک اعتیاد

برای ترک سیگار چه بخوریم؟

برای ترک سیگار چه بخوریم؟

تغذیه همواره نقش مهمی را در درمان اعتیاد ایفا می کند و در مقاله نقش تغذیه در درمان اعتیاد به توضیح کامل آن پرداخته ایم.

حتما مطالعه کنید: نقش تغذیه در درمان اعتیاد

مصرف موادغذایی حاوی ویتامین C باعث کاهش وسوسه مصرف نیکوتین می شود همچنین در زمان درمان باید از مرکباتی همچون انار، کلم، کیوی استفاده نمایید. باید بدانید که استفاده از آجیل ها و شیر و موز باعث آزاد شدن انرژی بدن و کاهش میل مصرف می شود.

بنابراین ضروری است که در زمان ترک نیکوتین نیز توجه ویژه ای بر تغذیه داشته باشید که در ادامه به توضیح بیشتر این مورد خواهیم پرداخت:

مرکز ترک اعتیاد

ویتامین های لازم برای ترک سیگار

ویتامین های لازم برای ترک سیگار

استفاده از ویتامین ها در  ترک سیگار بسیار تاثیر گذار است. یکی از ویتامین های مفید در این زمینه ویتامین E می باشد که باعث پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی می شود. استفاده از ویتامین C به دلیل خاصیت جلوگیری از فعالیت از رادیکال های آزاد باعث افزایش سرعت سم زدایی می شود.

نوشیدنی های مفید در ترک سیگار

استفاده از گیاهان دارویی و دم نوش های گیاهی همچون چای سبز، گزنه و چای سیاه می تواند باعث حفظ آرامش بیماران در زمان درمان شود.

کلینیک ترک اعتیاد

ترک سیگار و الکل

سبک زندگی بعد از ترک اعتیاد:

ترک و قطع مصرف سیگار باعث افزایش وزن یکباره بیماران می شود به همین جهت بهتر است برنامه غذایی مناسبی برای خود در نظر بگیرید، همچنین بسیاری از مصرف کنندگان نیکوتین یا سیگار به الکل نیز اعتیاد دارند در اینصورت بهتر است هرچه زودتر نسبت به ترک الکل نیز اقدام نمایید.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

سخن پایانی:

اعتیاد به سیگار عوارض جبران ناپذیری بر سلامت مصرف کننده دارد اما این عوارض نه تنها سلامت مصرف کننده را تهدید می کند بلکه اطرافیان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد به همین جهت بهتر است هرچه زودتر برای ترک نیکوتین به مرکز ترک اعتیاد آکسون مراجعه نمایید و ضمن دریافت خدمات مشاوره ای و درمانی اقدام به ترک سیگار کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره بستری رایگان با مشاورین کلینیک ترک اعتیاد آکسون تماس بگیرید.

1 Comment

  1. قره باغی گفت:

    روش اسان ترک سیگار به این ترتیب است که سیگارراباعودبکشیدیعنی سیگارراروشن کنید ویک عود هم روشن کنید با هر پکی که میزنید سر عودرابه سیگار بچسبانید وسیگار بکشید رفته رفته سیگار بیمزه شده وطعم دهانتان طعم عود میدهد بهتر است از عود های خوشبو استفاده کنید وهروقت هوس سیگار کردید فقط بدین طریق سیگار بکشید وسیگار خود را بکشید بعدازمدتی کنترل خوبی روی سیگار پیدا کرده وترک میکنید.۲سیگارراباعرق زنیان اغشته کرده وانرا جلوی افتاب خشک کرده نیکوتین وسم سیگار از بین رفته ودود سفیدی بیرون میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *