مرکز ترک اعتیاد
دلایل روانی اعتیاد
۱۳۹۹-۰۸-۲۴
مرکز ترک اعتیاد
تشخیص افراد ترامادولی
۱۳۹۹-۰۸-۲۴

مرکز ترک اعتیاد آکسون، کلینیک ترک اعتیاد آکسون: در مقاله علائم و نشانه های اعتیاد به مواد مخدر به معرفی اولین نشانه های اعتیاد و در رابطه با سوال بسیاری از خانواده ها مبنی بر نحوه شناخت افراد مبتلا به اعتیاد پاسخ دادیم اما بعد از آگاهی از اعتیاد اطرافیان نحوه برخورد با این بیماران بسیار اهمیت دارد چرا که هرگونه رفتار غیرصحیح می تواند باعث مقاومت بیمار در برابر درمان و صدمه به تمامی بخش های زندگی بیمار شود.

به همین جهت و در راستای کمک به بیماران به منظور ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد، ضروری است که نحوه برخورد صحیح با این بیماران را بیاموزید چرا که اعتیاد بر تمامی جنبه های زندگی بیمار سایه می انداز و متاسفانه این صدمات نه تنها بر زندگی خود شخص بلکه زندگی اطرافیان بیمار را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

از سمت دیگر ترک اعتیاد امری تخصصی است  و ضروری است که پروسه درمان تحت نظر مشاورین روانشناس و روانپزشک مجرب انجام بگیرد چرا که هرگونه خود درمانی یا ترک غیراصولی میتواند صدمات مختلفی بر سلامت روانی و جسمانی بیمار وارد کند.

حتما مطالعه کنید: ترک اعتیاد

کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد ایران با کادری مجرب و متخصص، روانشناس و روانپزشک با تجربه با پرستاری شبانه روزی همراه شما عزیزان در تمامی مراحل درمان می باشد. یکی از خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد آکسون ادامه جلسات مشاوره حتی بعد از ترخیص می باشد که به بیماران کمک می کند که با وسوسه مصرف مقابله کنند و لغزش در بیماران پیش نیاید.

اما رفتار صحیح با بیماران باید چگونه باشد؟ و باید چگونه او را مجاب به درمان کنیم؟

مرکز ترک اعتیاد

رفتار صحیح با فرد مشکوک به اعتیاد

رفتار صحیح با فرد مشکوک به اعتیاد:

طبیعی است که مواجه شدن با اعتیاد نزدیکان تجربه بسیار دردناک و سختی است و در این شرایط ناراحتی های مختلفی برای اطرافیان به وجود می آید، بسیاری در این موقعیت فکر می کنند که نمی توانند کمکی به بیماران کنند اما باید بدایند که این باور کاملا اشتباه است.

برای اطمینان از ابتلای فرد به اعتیاد باید پارامترهای مختلفی را بررسی کنید و ببینید که در این بازه ی زمانی تغییرات روحی و جسمانی در زندگی بیمار ایجاد شده است یا خیر.

نوسانات خلقی، تحریک پذیری غیرمعمول و آشفتگی از تاثیرات روانی مصرف مواداعتیاد آور می باشد همچنین از آنجایی که اعتیاد تنها جسم و روح بیمار را دریگر نمی کند و بر تمامی بخش های زندگی فرد سایه می افکند طبیعی است که در کار و تحصیل وی نیز تاثیرات سوء وارد می کند.

تغییر الگوی مصرف و عادت های مالی فرد نیز به دلیل خرید خارج از رویه مواد اعتیاد آور تغییرات مختلفی می کند. همچنین ممکن است بیمار در طول دوران مصرف دچار بیماری های روحی و یا جسمانی شود  و این بیماری ها شدت زیادی پیدا کنند.

مرکز ترک اعتیاد

تاثیر اعتیاد بر زندگی مصرف کننده

تاثیر اعتیاد بر زندگی مصرف کننده:

اعتیاد بلایی ویرانگر است و متاسفانه باعث نابودی زندگی مصرف کننده می شود. اثرات اعتیاد بر زندگی شخصی بیمار نیز علائم و اثرات مشخصی دارد که موارد زیر تنها بخشی از نشانه های آن می باشد:

  • نادیده گرفتن مسئولیت ها
  • عدم تمایل به انجام تفریحات گذشته
  • اختلال در زندگی روزمره و مشکلات تحصیلی و کاری
  • هنجارشکنی های اجتماعی و به دنبال آن پیگردهای قانونی
کلینیک ترک اعتیاد

دلایل اعتیاد

دلایل ابتلا به اعتیاد:

اعتیاد میتواند دلایل مختلفی داشته باشد و در بسیاری از موارد بیمار اعتیاد به دلیل اتفاقات طبیعی دچار اعتیاد شده است که عمده علت آن میتواند عدم توانایی کترل فردی باشد. بطور مثال بسیاری از بیماران ممکن است بعد از عمل جراحی، به داروهای آرامبخش وابستگی پیدا کنند به همین جهت اعتیاد دلایل مختلفی دارد که شناخت دلیل وابستگی فرد به مخدر می تواند کمک مفیدی به پروسه ترک اعتیاد کند.

مرکز ترک اعتیاد

کمک به بیماران اعتیاد

کمک به افراد مشکوک به اعتیاد:

یکی از مهمترین تصمیمات که می تواند زندگی مصرف کننده را تغییر دهد تصمیم اطرافیان در رابطه نحوه برخورد با بیمار است چرا که همانطور که پیش تر گفتیم کوچکترین حرکت یا رفتار نامناسب خانواده ها می تواند باعث گارد گرفتن و مقاومت بیمار شود به همین جهت توصیه می کنیم تا قبل از هرگونه تصمیم، با مشاورین یک مرکز ترک اعتیاد معتبر مشورت کنید و تصمیم های خود را بر پایه نظرت مشاورین اجرا کنید اما رعایت نکات زیر به بیماران کمک می کند:

  • از پرداخت بی رویه پول به آنها خودداری کنید
  • از بروز شرایطی که اعتیاد را برای بیمار تداعی می کند اجتناب کنید
  • به دنبال پیدا کردن بهانه برای گرایش افراد به سمت مواد مخدر نباشید
  • با محبت و احترام بیمار را ترغیب به شروع برنامه درمانی و ترک کنید

هیچ گاه خشن و غیردوستانه با بیماران برخورد نکنید چرا که در اینصورت بیماران برای مقابله با این حالت شروع به دفاع و موضع گیری می کنند به همین جهت باید با مهربانی و همدلی با او برخورد کنید تا احساس محبت شما نسبت به خودش را درک کند و با شما همراه شود.

در صحبت های خود، او را متقاعد کنید که بیشتر به وضعیت زندگی خود فکر کند و برنامه طولانی مدتی برای سلامتی و کسب موفقیت در زندگی شخصی خود داشته باشد.همچنین توصیه می کنیم تا از نگرانی خود در رابطه با اعتیاد او صحبت کنید و به او بفهمانید به سلامت و موفقیتش اهمیت می دهید و از تحقیر و سرزنش او دوری کنید.

نظر او در رابطه با اعتیاد به الکل و مخدرها بپرسید با اینکار به اون کمک می کنید تا بصورت خودآگاه به شدت خطرات مصرف پی ببرد و حمایت خود از او برای شروع برنامه درمانی و بستری در کلینیک ترک اعتیاد را به روشنی بیان کنید. همچنین از او بخواهید تا برای شما مطرح کند به چه کمک ها و حمایتی از سمت شما نیاز دارد و اجازه ندهید احساس کند برای درمان پشتوانه ای ندارد.

حتما مطالعه کنید: الکل چیست؟

سخن پایانی:

نحوه برخورد با افراد مشکوک به اعتیاد بسیار با اهمیت است چرا که کوچکترین رفتار اشتباهی می تواند باعث شدت گرفتن وضعیت مصرف بیمار شود به همین جهت در طول مقاله به نحوه برخورد صحیح با افراد مشکوک به اعتیاد پرداختیم، فراموش نکنید که نتیجه قطعی اعتیاد تنها بعد از انجام آزمایشات مشخص می شود و بهتر است قبل از هرگونه برخورد با بیمار با روانشناس مجرب مشورت کنید. ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد آکسون، تحت نظر با تجربه ترین مشاورین روانشناسی و روانپزشکی با کلیه امکانات رفاهی و بیمارستانی و پرستاری شبانه روزی مطابق آخرین متدهای درمانی انجام می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین کلینیک ترک اعتیاد آکسون تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *