کلینیک ترک اعتیاد
اعتیاد یک بیماری است یا انتخاب
۱۴۰۰-۰۷-۱۷
تاثیر مصرف کوکائین بر اختلال خواب
۱۴۰۰-۰۷-۱۷

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: رسانه ها اغلب مصرف کنندگان هروئین را افرادی خشن که دائم از کوره در می روند و کنترل خود را از دست می دهند به تصویر می کشند، اما آیا در حقیقت اینگونه است؟ و آیا افراد معتاد به هروئین خشن هستند؟

پاسخ سریع به این سوال معمولی به دلایل مستقیم و غیرمستقیم هم بله است و هم خیر. خشونت آمیز بودن یا نبودن افرادی که هروئین مصرف می کنند، به عوامل مختلفی از جمله خصوصیات شخصی، رفتارهای مرتبط با جستجوی مواد مخدر آنها و تاثیر مواد مخدر بر مغز آنها بستگی دارد. در این مقاله پاسخ دقیق تری به این سوال که “آیا افرادی که اعتیاد به هروئین دارند خشن هستند؟” خواهیم داد.

حتما مطالعه کنید: هروئین

هروئین چگونه بر روی مغز تاثیر می گذارد؟

زمانی که هروئین مصرف می شود، مانند سایر مواد مخدر، به گیرنده های مخدر موجود در مغز از جمله در سیستم لیمبیک، قشر جلوی مغز و ساقه مغز متصل می شود. آنچه در ابتدا اتفاق می افتد این است که فرد احساس سرخوشی زیادی را تجربه می کند و سپس به دنبال آن یک آرامش عمیقی در فرد ایجاد می شود. زمانی که فردی هروئین مصرف می کند، دوپامین به شیوه ای بسیار پیچیده در مناطق مختلف مغز ترشح می شود. تمامی این مناطق با مرکز پاداش مغز ارتباط برقرار می کنند و به همین دلیل است که افراد همچنان به سوء مصرف هروئین ادامه می دهند.

آنها پاداش را به صورت سرخوشی دریافت و تجربه کرده اند و بنابراین مغز پس از آن مصرف هروئین را پاداش مثبتی می داند که باید تکرار شود. با این وجود، با ادامه این روند، مصرف هروئین به یک عادت اجباری تبدیل خواهد شد. به دلیل اجبار برای ادامه مصرف هروئین، خشونت نیز ممکن است رخ دهد.

آیا افراد معتاد به هروئین خشن هستند

آیا افراد معتاد به هروئین خشن هستند

رفتارها و خشونت های مرتبط با جستجوی مواد مخدر

به همراه هر ماده مخدر، احتمال انجام رفتارهای خشونت آمیز وجود دارد.

در هروئین، این خشونت در اثر سرخوشی ناشی از مصرف هروئین بوجود نخواهد آمد، اما ممکن است فرد به عنوان بخشی از رفتارهای جستجوی مواد مخدر، دست به رفتارهای خشونت آمیز بزند. متاسفانه فردی که به هروئین اعتیاد دارد برای دریافت مواد مخدر مورد نیاز خود، ممکن است هر کاری انجام دهد.

با ایجاد اعتیاد به هروئین و تحمل فرد نسبت به مواد مخدر، برای دستیابی به اثرات مطلوب، به مقدار بیشتری از این ماده مخدر احتیاج دارد. بیشتر افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند به دلیل مصرف زیاد مصرف مواد مخدر با مشکلات مالی مواجه خواهند شد. وقتی چنین اتفاقی می افتد، ممکن است فرد از دوستان و خانواده خود پول قرض کند و در بیشتر موارد، ممکن است اقدام به سرقت کند. افرادی که به هروئین اعتیاد دارند نیز ممکن است به دلیل همین اعتیاد، شغل خود را از دست بدهند و آنها را بیش از پیش برای هزینه بدست آوردن مواد مخدر ناامید کند.

هنگامی که فرد مبتلا به اعتیاد به هروئین تمام راه های بدست آوردن پول برای تهیه مواد مخدر خود را امتحان کرده است و به نتیجه نرسیده و درمانده شده، ممکن است شروع به شرکت در اقدامات خشونت آمیز برای بدست آوردن پول، از جمله سرقت کند.

آنها همچنین ممکن است رفتارهای خشونت آمیزی را نسبت به آشنایان و اطرافیان خود، از جمله دوستان و خانواده خود، به عنوان روشی برای بدست آوردن پول جهت خرید هروئین بیشتر از خود نشان دهند. روش دیگری برای پاسخ به این سوالات که “آیا افراد مبتلا به اعتیاد به هروئین به طور خشونت آمیز رفتار می کنند؟” و “آیا مصرف کنندگان هروئین خشن هستند؟” بررسی نحوه ایجاد اختلال در عملکرد ذهنی فرد توسط مواد مخدر است، هم وقتی که شخص در حال مصرف آن است و هم وقتی که نیست. ممکن است فردی هنگام مصرف هروئین خشن نباشد، اما به دلیل روشی که باعث کاهش مهارهای ذهنی و اختلال در قضاوت می شود، ممکن است رفتارهای خشونت آمیزی از خود نشان دهد.

کلینیک ترک اعتیاد

آیا افراد معتاد به هروئین خشن هستند؟

آیا افراد معتاد به هروئین خشن هستند؟

بسیار مهم است که بدانید در هنگام ترک هروئین چه اتفاقی رخ می دهد. ترک هروئین هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی دردناک است و ممکن است عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته باشد. روان پریشی یکی از عوارض جانبی احتمالی ترک هروئین و سایر مواد مخدر است. زمانی که چنین اتفاقی رخ می دهد، ممکن است فرد ارتباط خود را با واقعیت از دست بدهد و رفتار غیر منطقی بروز دهد. روان پریشی با علائمی مانند توهم، هذیان (باورهای غلط)، بیقراری، اضطراب و تغییرات خلقی تشخیص داده می شود.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

سخن پایانی

به طور خلاصه پاسخ به سوالات “آیا افراد مبتلا به اعتیاد به هروئین خشن هستند؟” و “آیا مصرف کنندگان هروئین خشن هستند؟” باید بگوییم در بعضی موارد بله، اما معمولاً به صورت غیر مستقیم تاثیر خواهد گذاشت. مصرف هروئین به خودی خود ممکن است لزوماً موجب خشونت نشود، اما تأثیرات اعتیاد و رفتارهای جستجوی مواد مخدر و همچنین اختلال در قضاوت، ممکن است منجر به رفتارهای خشونت آمیز شود.

علاوه بر این، هنگامی که فردی علاٸم ترک را تجربه می کند، خصوصا اگر دچار روان پریشی شود، ممکن است رفتار غیر منطقی از خود بروز دهد. اگر شما و یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد به هروٸین دست و پنجه نرم می کنید یا به طور تفریحی مواد مخدر مصرف می کنید و تمایل به ترک دارید، مشاورین، روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی کلینیک ترک اعتیاد آکسون به یاری شما خواهد شتافت. همین امروز با یکی از کارشناسان ما تماس بگیرید تا به شما نحوه ترک اعتیاد و بهبودی از ترک را بیاموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *