کلینیک ترک اعتیاد
رابطه مصرف ماری جوانا و سرطان ریه
۱۴۰۰-۰۹-۰۲
شدت اعتیاد آوری هروئین
۱۴۰۰-۰۹-۰۲
نمایش همه

چگونه اعتیاد خود را به فرزندان بگوییم؟

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: زمانی که با اختلال سوء مصرف و اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنید، با چالش های مختلفی روبرو خواهید شد. نه تنها لازم است که اقدامات لازم را برای مواجه شدن با مشکلات احتمالی انجام دهید و به منظور بهبودی از اعتیاد تلاش کنید، بلکه باید نحوه ارتباط با خانواده و دوستان به شیوه های جدید را بیاموزید. این امر به ویژه در صورتی که دارای فرزند باشید، چه قبل و یا بعد از بهبودی صدق می کند. در واقع، شما دوست دارید مسائل مرتبط به اعتیاد گذشته خود را با آنها در میان بگذارید به همین جهت در این مقاله به بررسی این موضوع که چگونه اعتیاد خود را به فرزندان بگوییم؟ صحبت خواهیم کرد.

چگونه اعتیاد خود را به فرزندان بگوییم؟

اگر با اعتیاد به الکل یا اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنید و دارای فرزند نیز هستید، به احتمال زیاد آنها متوجه خواهند شد که قرار است اتفاقی بیفتد. این یک واقعیت تاسف بار است که بسیاری از کودکانی که با والدین مبتلا به اعتیاد زندگی می کنند، یاد می گیرند که از عهده کارهای خود برآیند و میزان خاصی از بی نظمی یا حتی هرج و مرج را به عنوان یک شیوه زندگی تجربه کنند. کودکان قدرت درک بسیار بالایی دارند و مطمئناً متوجه خواهند شد که مادر یا پدر برای مدت طولانی غیبت می کنند تا “بهبود یابند”.

اگرچه ممکن است نگران گفتگو با فرزندتان در مورد اعتیاد خود باشید، اما نباید اینگونه باشید. فرزندان بهترین ها را برای والدینشان می خواهند و با وجود برخی فشارها و مخالفت های اولیه که ممکن است بعد از هوشیاری با آنها مواجه شوید، در آرزوی فضایی امن و منظم به سر می برند. هیچ پدر و مادری کامل و بی عیب و نقص نیست و هرچه زودتر در این مورد با فرزند خود صحبت کنید، سریع تر خواهید توانست به عنوان یک خانواده دوباره در کنار هم به زندگی خود ادامه دهید.

چگونه اعتیاد خود را به فرزندان بگوییم؟

چگونه اعتیاد خود را به فرزندان بگوییم؟

توضیح در مورد اعتیاد و مراحل بهبودی از آن برای فرزند

هیچ زمان درست یا غلطی برای شروع صحبت با فرزند در مورد اعتیاد خود وجود ندارد، اما توضیحات و صحبت در مورد اعتیاد باید متناسب با سن کودک باشد. انتخاب زبان و جزئیات ارائه شده به سن و بلوغ کودک بستگی دارد. با این وجود، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید در مورد اعتیاد خود برای فرزندتان در هر سنی صحبت کنید. در این قسمت به چند نکته بسیار مهم اشاره می کنیم که باید آنها را مد نظر قرار دهید.

در مورد مشکل خود صداقت داشته باشید. تا آنجا که ممکن است در مورد اعتیاد اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید آن را با اصطلاحات مربوط به سن فرزندتان توضیح دهید و در صورتی که سوالی برای آنها پیش آید به آنها پاسخ دهید.

تاثیری که اعتیاد بر زندگی و روابط شما با فرزندان شما داشته است را بپذیرید. از فرزند خود سوالات مختلفی درباره نحوه عملکرد و احساس آنها بپرسید.

تاکید کنید که هیچ یک از این اتفاقاتی که روی داده است تقصیر آنها نیست. آنها باعث ابتلا به اعتیاد، شدیدتر شدن علاٸم یا جلوگیری از بهبودی نشدند.

به فرزند خود بگویید که تنها نیستند و والدین و خانواده های زیادی هستند که با مشکلات اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند.

به فرزند خود بگویید که همیشه آمادگی پاسخگویی به سوالات یا صحبت در مورد مسائل آینده را دارید.

بسته به سن فرزندتان، آنها را از خطرات احتمالی آگاه کنید. مطالعات مختلف نشان می دهند که 17.2 درصد از دانش آموزان کلاس هشتم و یک سوم از دانش آموزان کلاس دهم، مواد مخدر مصرف می کنند. اگر می خواهید مسٸله اعتیاد شما مانند یک راز بین شما و فرزندتان باقی بماند، در مورد مفهوم رازداری برای او بیشتر توضیح دهید.

سخن پایانی

در صورتی که شما یا یکی از عزیزان با اعتیاد به مواد مخدر و یا الکل دست و پنجه نرم می کنید، قبل از اینکه در مورد اعتیاد به مواد مخدر برای فرزند خود توضیح دهید، پایه و اساس دوران نقاهت خود را مستحکم کنید. اگر شما یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنید، روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی، کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران، با اراٸه خدمات توانبخشی شخصی دلسوزانه، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید تا با نحوه درمان و ترک اعتیاد در ایجاد یک پایه قوی برای بهبود آشنا شوید و بتوانید در مورد اعتیاد خود با فرزندتان صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *