کوکائین

کوکائین چیست؟

کوکائین محرکی قوی، با میزان وابستگی بالا می باشد و نیمه عمر آن بسته به میزان و مدت زمان مصرف و سرعت متابولیسم بدن بین 30 دقیقه تا یک ساعت می باشد، کوکائین مستقیما بر روی مغز اثر میگذارد و باعث تحریک ترشح دوپامین می شود همچنین باعث میشود دوپامین مدت زمان بیشتری بین سلول های مغز باقی بماند از دیگر عوارض مصرف کوکائین میتوان به تنگی رگ های خونی اشاره کرد، این مسئله باعث افزایش فشار به قلب میشود چرا که قلب ناچار است خون را در رگ های تنگ شده پمپاژ کند مصرف کوکائین عوارض جسمانی و روانی شدیدی نیز دارد که برخی از آنها عبارتند از:

افزایش خطر اعتیاد به مواد مخدر دیگر به علت تحریک مغز و افزایش تحمل به مواد مخدر
افزایش فشار خون و ضربان قلب
آسیب به سیستم قلبی و عروقی، افزایش خطر سکته قلبی و عروقی
افزایش احتمال آریتمی قلبی (اختلالات در ضربان قلب)
افزایش احتمال سکته مغزی
تحریک و افزایش انرژی با احساسات مصنوعی از شادی و قدرت
افزایش ترشح دهنده های بینی و آسیب به غشاء مخاطی بینی
تعریق شدید
لرزش دستها
اسپاسم عضلانی
گشاد شدن مردمک چشم
افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های تنفسی مانند آسم
اختلال در الگوی خواب و افزایش بی‌خوابی
افزایش احتمال اضطراب، عصبانیت و تنش روانی
کاهش اشتها و وزن ناشی از کاهش اشتها
مشکلات گوارشی مانند تهوع و استفراغ
افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های ویروسی مانند HIV و هپاتیت
آسیب به دهان و دندان و مشکلات دندانی
تحلیل و تخریب اجزاء از بدن، به خصوص بینایی
افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های روانی مانند افسردگی و اضطراب مزمن
آسیب به کبد و مشکلات مرتبط با سلامت کبد
افزایش خطر اختلالات خلقی و شخصیتی
کاهش عملکرد جنسی و اختلالات در ارتباطات جنسی
افزایش خطر وابستگی شدید به مواد مخدر

حتما مطالعه کنید: کوکائین چیست؟
ترک کوکائین

اعتیاد به کوکائین بیشتر جنبه ی روانی دارد تا جنبه ی فیزیولوژیکی و در حال حاضر مؤثرترین خدمات درمانی تنها در مرکز ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد ایران برای ترک اعتیاد به کوکائین و سایر مت‌آمفتامین‌ها ارائه میشود همچنین جدید‌ترین داروهای ترک‌ کوکائین با مجوز وزارت بهداشت که هیچگونه وابستگی برای بیمار ندارد استفاده می شود، این رویکردها به بیمار کمک می‌کنند تا افکار، انتظارات و رفتارش را اصلاح نموده و مهارت‌های مقابله صحیح با استرس‌های مختلف زندگی را بیاموزد.

خطرات مصرف کوکائین

مصرف کوکائین خطرات مختلفی برای مصرف دارد و متاسفانه بسیاری از مصرف کنندگان آن دچار بیماری هایی می شوند که نسبت به علت آن آگاهی ندارند اما باید بدانید خطرات و عوارض مصرف کوکائین بسیار زیاد هستند و شناخت این علائم و آگاهی از آن می تواند کمک بسیاری به بیماران و خانواده های آنها کند، بنابراین دانستن آنها بسیار مفید است که در ادامه به معرفی برخی از این عوارض خواهیم پرداخت:

نوسانات خلقی پی در پی
افزایش اشتها و افزایش وزن
خستگی و بهم ریختگی روانی
اختلال و بهم ریختگی ریتم خواب

سم زدایی اعتیاد

خدمات درمان اعتیاد و سم زدایی مواد مخدر کلینیک ترک اعتیاد آکسون

خدمات درمان و سم زدایی اعتیاد درکلینیک ترک اعتیاد آکسون به روش زیر می باشد:
1.خدمات درمان اعتیاد به صورت سم زدایی تدریجی
که در ادامه به توضیح شرایط بستری می پردازیم:

درمان بصورت سم زدایی تدریجی بین 7 الی 10 روز بستری و درصورت وجود علائم، با توجه به نظر پزشک معالج مدت زمان بستری طولانی تر می شود.

روش درمان اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد آکسون ، حذف کامل ماده ی مخدر میباشد نه جایگزین کردن نوعی مخدر با مخدر دیگر همچنین تمامی مراحل درمان اعتیاد درکلینیک ترک اعتیاد آکسون تحت نظرمتخصصین ترک اعتیاد، روانشناسان ، روانپزشکان ، متخصصین علوم اعصاب شناختی و پزشکان متخصص قلب، ریه، عفونی با مراقبت شبانه روزی توسط پرستاران انجام میگیرد تا علاوه بر حفظ سلامتی مراجعه کننده بهترین نتیجه که ترک اعتیاد بدون بازگشت است حاصل شود ، کلینیک ترک اعتیاد آکسون با امکانات بیمارستانی نظیر ICU و تجهیزات پزشکی مدرن ، هتلینگ 5 ستاره و فضای درمانی مجزا برای بانوان با تمامی امکانات رفاهی ، ورزشی و درمانی بهترین و مجهزترین کلینیک ترک اعتیاد ایران و خاورمیانه میباشد.