کلینیک ترک اعتیاد
آیا یکبار مصرف هروئین باعث اعتیاد می شود؟
۱۴۰۰-۰۶-۲۷
کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر مصرف مواد بر ناتوانی های ذهنی
۱۴۰۰-۰۶-۲۷

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: یوگا یک روش موثر در تکمیل روند بهبودی از اعتیاد می باشد. یوگا به افراد می آموزد تا به ذهن و بدن خود اجازه دهند تا به روشی مفید و سازنده ای با هم کار کنند و به آنها کمک کند تا افکار اضطراب آور و استرس را رها کنند. از آنجا که مرکز ترک اعتیاد از رویکردهای جامع تر برای بهبودی استفاده می کنند، برنامه هایی مانند یوگا به عنوان روش های موثر در تکمیل روند بهبود شناخته می شوند که در این مقاله به بررسی ترک اعتیاد با یوگا خواهیم پرداخت.

ترک اعتیاد با یوگا

یوگا علاوه بر متحد کردن ذهن و بدن، در بهبود و ترک اعتیاد به روش های مختلفی (در درجه اول، در بهبود سلامت روانی و جسمی) کمک می کند. که برخی از مزایای یوگا عبارتند از:

بهبود سلامت قلب و گردش خون

کاهش استرس

افزایش تمرکز

بهبود روحیه

افزایش انرژی

بهبود سوخت و ساز بدن

یوگا به افراد کمک می کند افکار منفی یا اضطراب آور را بهتر کنترل کنند و آن را به یک کمک کامل در غلبه بر اعتیاد تبدیل می کند.

ترک اعتیاد با یوگا

ترک اعتیاد با یوگا

انواع یوگا

یوگا سبک های مختلفی دارد، از بسیار شدید گرفته تا آهسته و آرامش بخش، به این معنی که شما می توانید سبکی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد. همچنین می توانید یوگا را به راحتی منزل خود، با کمک آموزش های آنلاین تصویری و یا با دیگران در یک محیط گروهی، مانند سالن بدنسازی یا استودیوی یوگا انجام دهید.

آشنایی با انواع سبک های یوگا

هاتا یوگا

وینیاسا یوگا

آشتانگا یوگا

یوگای داغ یا هات یوگا

یوگای احیاگر (restorative)

یوگا درمانی

یوگا باعث افزایش هوشیاری می شود و به افراد کمک می کند تا با احساسات آزار دهنده خود مقابله کنند (مانند تمایلات) و احساسات دشواری را که ممکن است به وجود بیایند کنترل کنند. تحقیقات مختلف نشان داده است که ذهن آگاهی از عود بیماری جلوگیری می کند و افرادی که در دوران نقاهت به سر می برند، در صورتی که از این ابزارهای ذهنی مفید استفاده کنند، راحت تر می توانند از مصرف مواد اجتناب کنند. در حال حاضر بسیاری از مراکز بهبودی و ترک اعتیاد، یوگا درمانی را برای کمک به افرادی که در حال بهبودی هستند، برای ایجاد آرامش و کاهش استرس ارائه می دهند. محیط های گروهی همچون جلسات گروه درمانی کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران نیز به شرکت کنندگان کمک خواهد کرد و به آنها اجازه خواهد داد با دیگران در طول این جلسات ارتباط برقرار کرده و یکدیگر را تشویق کنند. که در مقاله تاثیر مدیتیشن در ترک اعتیاد به بررسی تاثیر این متد پرداخته ایم.

حتما مطالعه کنید: تاثیر مدیتیشن در ترک اعتیاد
ترک اعتیاد با یوگا

ترک اعتیاد با یوگا

تاثیر یوگا درمانی در روند بهبودی از اعتیاد

یوگا درمانی زمانی موثر واقع خواهد شد که در کنار سایر روش های درمان اعتیاد استفاده شود. گرچه یوگا می تواند در ایجاد ذهن آگاهی و مهارت های کاهش استرس مفید واقع شود، اما برای افرادی که در دوره نقاهت به سر می برند بسیار مهم است که به سایر مواردی که ممکن است منجر به عود شوند، بپردازند. برای افزایش احتمال بهبودی، افراد باید به تعارضات و ناسازگاری های گذشته رسیدگی کنند، روابط را بازسازی کرده و ابزارهایی را برای کنترل محرک ها تهیه کنند. یک برنامه بهبودی جامع که از این تکنیک ها در کنار یوگا استفاده می کند، می تواند به افراد در بهبود جسمی، روانی و احساسی کمک کند و از عود بیماری جلوگیری کند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ترک اعتیاد با یوگا پرداخته ایم اما نکته ای که باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید این است که یوگا تاثیرات بسیار مثبتی بر سلامت روانی مصرف کننده و ذهن آگاهی آن دارد به همین جهت در برنامه ترک اعتیاد بسیار مهم است. برنامه درمان و ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد تا بیماران علاوه بر کسب سلامت جسمانی، سلامت روانی خود را نیز بدست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *