مرکز ترک اعتیاد
اوردوز تریاک
۱۳۹۹-۰۷-۰۵
مرکز ترک اعتیاد
علائم و نشانه های اعتیاد به مواد مخدر
۱۳۹۹-۰۷-۰۵

کلینیک ترک اعتیاد، مرکز ترک اعتیاد: قطعا یکی از اصلی ترین قدم های ترک اعتیاد، پاکسازی بدن از آثار مواد اعتیاد آور است. اما سم زدایی، کاری تخصصی است و به تنهایی امکان پذیر نیست. به همین جهت ضروری است که به مرکز ترک اعتیاد مراجعه نمایید. چرا که بستری و درمان در کلینیک ترک اعتیاد، تنها روش درمان صحیح اعتیاد است. باتوجه به اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم تا در این مقاله با بررسی بهترین روش سم زدایی مواد مخدر که بستری در مرکز ترک اعتیاد است بپردازیم.

حتما مطالعه کنید: سم زدایی بدن از مواد مخدر

دفع سموم مواد اعتیاد آور از بدن چگونه است؟

یکی از اصلی ترین دلایل جمع شدن سموم مضر در بدن بیماران اعتیاد، مصرف مواد مخدری همچون تریاک و هروئین است و سم زدایی و ترک تریاک و ترک هروئین و سایر مواد اعتیادآور یکی از اصلی ترین روش های بهبود حال بیماران است. اما برای سم زدایی و پاکسازی بدن روش های مختلفی وجود دارد که یکی از اصلی بهترین روش های آن مراجعه و بستری در مرکز ترک اعتیاد است.

سم زدایی مواد اعتیاد آور در مرکز بستری اعتیاد به کمک داروهای ضدمخدر و تقویتی انجام می شود و این پروسه در بازه زمانی مشخص، با کاهش دوز داروی مصرفی ادامه پیدا می کند و در زمان پایان درمان بیماران از نظر روحی و جسمی سلامت کامل خود را بدست می آورند.

کلینیک ترک اعتیاد

سم زدایی مواد مخدر

اولین قدم برای ترک اعتیاد:

مصرف مواد مخدر باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمانی می شود و ترک اعتیاد به دلیل وجود این وابستگی ها فرایندی بسیار سخت است و ترک اعتیاد و قطع مصرف علاوه بر درمان جسمانی نیاز به درمان روانی نیز دارد.
سم زدایی مواد اعتیاد آور یکی از موثر ترین روش های درمان اعتیاد است و باعث می شود تا علائم ترک در بیماران به حداقل برسد. نکته ای که باید نسبت به آن آگاه باشید این است که سم زدایی، برای درمان و بهبود تمامی مخدرها و شبه مخدرها همچون متادون، امکان پذیر است.

حتما مطالعه کنید: متادون چیست؟

اما در میان روش های موجود برای سم زدایی، کدام یک برای درمان بیماران مناسب است؟

بهترین روش سم زدایی مواد اعتیاد آور

سم زدایی مواد مخدر در مرکز ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد ایران و خاورمیانه به روش های سم زدایی تدریجی، سم زدایی سریع و سم زدایی فوق سریع انجام میشود که متد درمان و سم زدایی بسته به شرایط جسمانی، دوز مصرفی و مخدر مصرفی پس از انجام معاینات و مشاوره اولیه مشخص می شود.

بطور کلی سم زدایی به دو صورت بدون دارو و با دارو انجام میگیرد که در ادامه به معرفی این دو روش میپردازیم:

مرکز ترک اعتیاد

سم زدایی مواد مخدر با دارو

  • سم زدایی مواد مخدر با دارو

در این روش که تحت نظر مشاورین و متخصصین مرکز ترک اعتیاد انجام میگیرد به کمک داروهای ضدمخدر و جایگزین در یک دوره زمانی مشخص انجام می گیرد. باید توجه داشته باشید که در کلینیک ترک اعتیاد آکسون بر خلاف سایر مراکز درمانی از شبه مخدرهایی همچون متادون و ب2 استفاده نمی شود و تنها از داروهای ضد مخدر و تقویتی برای بهبود بیماران استفاده می شود. چرا که استفاده از شبه مخدرها نه تنها کمکی به وضعیت بیماران نمی کند بلکه باعث ایجاد وابستگی بیماران به این شبه مخدرها می شود.

حتما مطالعه کنید: متادون چیست؟

همانطور که گفتیم سم زدایی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون تحت نظر روانپرشک و پزشک متخصص بیهوشی بدون استفاده از هیچگونه شبه مخدر انجام میگیرد.

  • سم زدایی مواد مخدر بدون دارو

بسیاری از بیماران تصور میکنند تا میتوانند به تنهایی اقدام به سم زدایی کنند که باید بدانید این روش نه تنها امکان پذیر نیست بلکه ممکن است عوارض جبران ناپذیری بر روی سلامت بیمار داشته باشد به همین جهت تحت هیج شرایطی انجام این کار را توصیه نمیکنیم و باید بدانید هر گونه ترک خودسرانه و استفاده از داروها عوارض جبران ناپذیری دارد و ممکن است باعث مرگ بیمار شود.

یک باور اشتباه:

متاسفانه یک باور اشتباه در زمینه ترک و سم زدایی اعتیاد استفاده از داروهای گیاهی است، همانطور که در مقاله کپسول دوغی یا قرص فلفلی چیست؟ گفتیم، این داروهای تحت هیچ شرایطی مورد تایید پزشکان نیستند و کمکی به بیماران نمی کنند، تنها راه درمان بستری در مرکز ترک اعتیاد و بهره گرفتن از یک رژیم غذایی صحیح و ادامه پروسه مشاوره پس از درمان است.

سخن پایانی:

سم زدایی اعتیاد امری تخصصی است و باید تحت نظر متخصصین این رشته انجام بگیرد چرا که کوچکترین اشتباه در پروسه درمان باعث بروز عوارض جبران ناپذیری همچون مرگ در بیماران می شود به همین جهت کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد در کشور با کادری متخصص و حرفه ای آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *