مرفین
مرفین چیست؟
۱۳۹۸-۰۶-۰۲
مرکز ترک اعتیاد
زندگی جدید بعد از ترک اعتیاد
۱۳۹۸-۰۶-۰۲
نمایش همه
مرکز ترک اعتیاد

اعتیاد به مرفین و عوارض مصرف آن

مرکز ترک اعتیاد آکسون ، کلینیک ترک اعتیاد آکسون : در مقاله مرفین چیست؟ این ماده مخدر را بررسی کردیم، همانطور که در انتهای مطلب اشاره کردیم مصرف خودسرانه این دارو عوارض زیادی برای فرد خواهد داشت، این ماده به شدت اعتیادآور است و مصرف آن با عوارض ناگواری همراه است. در این مقاله به اعتیاد به مرفین و عوارض آن می‌پردازیم.

حتما مطالعه کنید: مرفین چیست؟

نشانه اعتیاد به مرفین

تشخیص اعتیاد فرد به مرفین کار ساده‌ای نیست، به ویژه زمانی که با تجویز پزشک این ماده را مصرف شود. حتی اگر این دارو با تجویز پزشک مصرف شود باز هم خطر اعتیاد برای مصرف کننده به دنبال دارد. در ادامه نشانه‌های اعتیاد به مرفین را معرفی می‌کنیم.

علائم جسمی اعتیاد به مرفین

این ماده باعث تغییر متابولیسم در بدن مصرف کننده می‌شود، مهم‌ترین و شایع‌ترین علائم جسمی اعتیاد به این ماده عبارتند از:

  • تغییرات پوستی مانند ظاهر شدن رنگ‌دانه‌های مایل به آبی در نقاط مختلف بدن
  • پدید آمدن لکه و جوش‌های ریز در نقاط مختلف بدن
  • سرگیجه مزمن
  • خستگی شدید
  • تکان‌های غیر عادی در عضلات
  • تغییر در اشتها
  • مشکلات تنفسی و تنگی نفس
کلینیک ترک اعتیاد

تنگی نفس از نشانه‌های جسمی اعتیاد به مرفین

مشکلات تنفسی از شایع‌ترین نشانه های فیزیکی مصرف این ماده مخدر است، تنفس این افراد کند می‌شود به حدی که بالا و پایین شدن قفسه سینه (در دم و بازدم) آنها اصلا مشخص نیست.

نشانه‌‌های روانی اعتیاد به مرفین:

نشانه‌های روانی اعتیاد به این ماده اعتیادآور با برخی از اختلالات روانی شبیه و مشترک هستند و به همین دلیل تشخیص و درمان بسیار دشوار است، در مقاله رابطه افسردگی و اعتیاد اشاره کردیم که بسیاری از افراد معتاد پیش از شروع اعتیاد دچار افسردگی و یا اختلال دوقطبی بودند و برای رسیدن به آرامش به مصرف این مواد روی می‌آورند، در این شرایط نشانه‌های اعتیاد و بیماری‌های روانی با هم ترکیب شده و تشخیص را برای درمانگر سخت می‌کند.

حتماً مطالعه کنید: رابطه بیماری روانی و اعتیاد

بعضی از نشانه‌های روانی شایع‌تر هستند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استرس و اضطراب
  • بی‌قراری
  • بی‌ثباتی در احساسات عاطفی
  • پارانویا
  • تغییرات ناگهانی در خلق مانند تغییر احساس از شادی به ناراحتی و غم در مدت زمان کوتاه
کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد

استرس و اضطراب از نشاته‌های روانی اعتیاد به مرفین

هرچند تشخیص اعتیاد و بیماری روانی مشکل است اما در مرکز ترک اعتیاد آکسون با وجود بهترین متخصصین درمان اعتیاد و همکاری با روانشناسان و روانپزشکان حرفه‌ای تا به حال با تشخیص صحیح اختلال‌های روانی توانسته‌اند به بسیاری از مراجعین کمک کنند تا در کنار درمان اعتیاد، افسردگی و اختلالشان نیز درمان شود و به سلامتی کامل برسند.

نشانه‌های رفتاری اعتیاد به مرفین

بعد از مدتی از شروع مصرف و اعتیاد به مرفین رفتارهای ناگهانی در مصرف کننده رخ‌ می‌دهد که شایع‌ و مهم‌ترین این نشانه‌ها عبارتند از:

  • گوشه گیری از دوستان و خانواده
  • غیبت‌های غیر موجه، دراز مدت و گاه و‌ بی‌گاه
  • پنهان کردن لوازم خود از دیگران
  • ایجاد نا آرامی در بین اعضای خانواده و دوستان
  • تقاضای پول بدون ذکر دلیل
  • بی‌علاقه شدن به فعالیت‌های که در گذشته علاقمند بوده
  • امتناع از حضور در جمع‌های دوستانه و مهمانی‌ها به ویژه در جمع‌ خانوادگی

به جز موراد بالا یکی از مهم‌ترین نشانه‌های رفتاری اعتیاد به مرفین پیدا شدن سرنگ مصرف شده در خانه یا اتاق فرد (از مهم‌ترین موارد است)، بسیاری از مراجعین به کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد برای اولین بار با دیدن سرنگ در اتاق عزیزشان متوجه اعتیاد او شده بودند.

بهترین کلینیک ترک اعتیاد

پیدا شدن سرنگ در خانه از نشانه‌های رفتاری اعتیاد به مرفین

عوارض اعتیاد به مرفین

مصرف مرفین به ویژه اگر بدون تجویز پزشک باشد، عوارض جسمی و روانی فراوانی برای مصرف کننده به دنبال دارد و حتی در مواردی می‌تواند منجر به مرگ او شود، مشکلات گوارشی و یبوست یکی از شایع‌ترین مشکلات این افراد است، به تدریج افرادی که به این ماده اعتیاد دارند توانایی دفع مواد زائد را از دست می‌دهند یا دچار اختلالات ادراری و یا یبوست پیاپی می‌شوند، از دیگر عوارض مصرف این ماده مخدر می‌توان به موارد زیر که شایع‌ نیز هستند اشاره کرد:

  • از کار افتادن مقاومت ماهیچه‌ها
  • سرگیجه‌های شدید
  • اختلال در گردش خون
  • ایست قلبی
  • کما
بهترین مرکز ترک اعتیاد

سرگیجه از عوارض اعتیاد به مرفین

اعتیاد به مرفین و بارداری

مصرف مرفین در زمان بارداری باعث انتقال اثرات آن به جنین می‌شود. در مواردی جنین به مرفینی که از طریق خون مادر به او رسیده وابستگی پیدا می‌کند تا حدی که بعد از تولد دچار علائم ترک می‌شود. نوزادانی که از مادران معتاد به دنیا می‌آیند باید توسط پزشک معاینه شوند تا شرایط ترک این نوزادان بررسی شود.

متاسفانه تعداد نوزادانی که از بدو تولد معتاد هستند روبه افزایش است، ترک اعتیاد در دوران بارداری باید تحت شرایط خاص و زیر نظر پزشک متخصص انجام شود، مرکز ترک اعتیاد آکسون با کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه و کادر پرستاری مجرب با نظارت 24 ساعته امکانی را فراهم دیده تا بانوان درگیر اعتیاد با خیالی آسوده در محیطی بهداشتی و آرام اقدام به ترک اعتیاد کنند تا نوزادی سالم به دنیا بیاورند.

خطرات مصرف مرفین

مهم‌ترین و بزرگ‌ترین خطر مصرف این ماده شیمیایی این است که بدن مصرف کننده خیلی سریع نسبت به آن وابسته و دچار تحمل می‌شود، تحمل به این معنی است که مصرف کننده برای اینکه سرخوشی ناشی از مصرف این ماده را دوباره تجربه کند مرتب میزان مصرفش را افزایش می‌دهد.

از آنجایی که اعتیاد و وابستگی به مواد اعتیادآور باعث می‌شود تمام فکر فرد معطوف به تامین ماده مخدر شود، این افراد برای تهیه و تامین ماده مصرفی خود دست به رفتارهای خطرناکی می‌زنند، همچنین مصرف و اعتیاد به این ماده شیمیایی خطر اوردوز را نیز به همراه دارد.

حتماً مطالعه کنید: <strong><a href=”https://axonclinic.com/اوردوز-بیش-مصرفی-مواد-مخدر/”>اوردوز یا بیش مصرفی مواد مخدر چیست؟</a></strong>
بهترین کلینیک ترک اعتیاد

اوردوز از عوارض اعتیاد به مرفین

ترک مرفین

معمولا اولین و ساده‌ترین چیزی که برای ترک اعتیاد به ذهن همه می‌رسد قطع ماده مصرفی و یا به صفر رساندن آن است. واقعیت این است که این کار باعث می‌شود تا مصرف کنند دچار علائم ترک شود و حتی در مواردی خطر مرگ را نیز به همراه دارد، به همین دلیل ترک اعتیاد به مورفین باید زیر نظر متخصصین ترک اعتیاد و در یک کلینیک ترک اعتیاد معتبر انجام شود تا علاوه بر شرایط جسمانی فرد شرایط روحی و روانی فرد نیز توسط روانشناسان و روانپزشکان بررسی شود و تا نتیجه مطلوب درمان اعتیاد بدون بازگشت برسند.

از طرفی نیز بسیاری از بیماران اعتیاد از اعلائم ترک اعتیاد باخبر هستند و از این نشانه‌ها هراس دارند و به همین دلیل از درمان اعتیاد سرباز می‌زنند که باید تاکید کرد ترک اعتیاد اصولی و کمک گرفتن از افراد متخصص می‌تواند تا حد زیاد این اعلائم را کنترل کند. برخی از نشانه‌های ترک اعتیاد عبارتند از:

  • لرزش دست و اعضای بدن
  • احساس درد و ناراحتی شدید در تمامی نقاط بدن
  • عرق کردن زیاد

اگر ترک غیر اصولی انجام شود، می‌تواند منجر به سکته و حمله قلبی شود، ترک مرفین باید اصولی زیر نظر متخصص درمان اعتیاد و در یک مرکز ترک اعتیاد معتبر انجام شود تا فرد به سلامتی کامل با کمترین عوارض برسد.

سخن آخر:
همانطور که در مقاله اشاره شد، مرفین عوارض زیادی برای مصرف کننده به همراه دارد ولی مهم‌ترین خطر آن، اعتیاد آوری بالای این ماده است که کمترین توجه در مصرف می‌تواند باعث اعتیاد فرد شود. از طرفی نیز به تشخیص اعتیاد نیز بسیار دشوار است. زیرا علائم مشابهی با بیماری‌های روانی مثل افسردگی دارد. بنابراین توصیه می‌شود به هیچ وجه از این ماده استفاده نشود مگر با تجویز و طبق دستور پزشک باشد.

خدمات درمانی  کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی آکسون شامل خدمات سم‌زدایی سریع و سم‌زدایی فوق سریع نیز می‌شود که باتوجه به شرایط جسمانی افراد ارائه می‌گردد،  روان درمانی نیز شامل خدمات روانشناسی و روانپزشکی است که تا بهبودی کامل فرد ادامه دارد. ما در بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران با فراهم آوردن فضایی لوکس و هتلینگ مناسب سعی داریم بهترین خدمات درمان اعتیاد را به مراجعین ارائه دهیم و تا پایان راه همراه بیماران خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *