تاثیر مدیتیشن در ترک اعتیاد
۱۴۰۰-۰۶-۲۰
کلینیک ترک اعتیاد
ترک اعتیاد با یوگا
۱۴۰۰-۰۶-۲۰
مرکز ترک اعتیاد

آیا یکبار مصرف هروئین باعث اعتیاد می شود؟

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: هروئین یک ماده مخدر قوی است که منجر به وابستگی و اعتیاد مصرف کنندگان این ماده مخدر خواهد شد. گرچه بعید است که با اولین بار مصرف هروئین اعتیاد کامل پیدا کنید، اما این تجربه مقدماتی ممکن است شروع یک چرخه اجباری باشد که به سرعت منجر به اعتیاد خواهد شد. هرچقدر میزان مصرف این دارو را بیشتر کنید، مغز و سیستم عصبی شما با سرعت بیشتری با تغییرات شیمیایی که ایجاد می کند سازگار می شوند به همین جهت در این مقاله به بررسی این سوال که آیا یکبار مصرف هروئین باعث اعتیاد می شود؟ خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: هروئین چیست؟

موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر برآورد کرده است که تقریباً یک چهارم (23 درصد) از افرادی که هروئین را امتحان می کنند مبتلا به اعتیاد می شوند. به بیان ساده، اگر در درجه اول هرگز تصمیم نگیرید که هروئین را امتحان کنید، نیازی نیست نگران مبتلا شدن به اعتیاد باشید.

چرا مصرف هروئین تا این اندازه اعتیاد آور است؟

هروئین که از مرفین (تسکین دهنده درد) گرفته شده، احساس سرخوشی شدیدی ایجاد می کند. همین لذت و سرخوشی باعث می شود که مصرف کنندگان همیشه تمایل بیشتری برای مصرف دوزهای بالاتر داشته باشند، که اغلب منجر به اعتیاد می شود. هروئین یک مخدر نیمه صنعتی است که اثرات تریاک (ماده ای حاصل از خشخاش تریاک)، را باز تولید می کند.

هنگامی که هروٸین را به روش های تزریق، استنشاق و کشیدن سیگار مصرف می کنید، گیرنده های مخصوص مواد افیونی در مغز و سیستم عصبی با ترشح دوپامین (انتقال دهنده عصبی که احساس لذت یا سرخوشی ایجاد می کند)، واکنش نشان می دهند. هنگامی که مغز به سرخوشی ناشی از مصرف هروئین عادت کرد، فرد مصرف کننده ممکن است تمایل شدید به مواد مخدر را تجربه کند.

مصرف کنندگان داٸمی ممکن است زمانی که مصرف هروٸین را ترک می کنند و یا سعی در کاهش مصرف آن دارند، ممکن است علائم ترک را تجربه کنند. گرچه ترک هروئین معمولاً کشنده نیست، اما این تجربه ممکن است به اندازه ای آزار دهنده باشد که بسیاری از مصرف کنندگان برای جلوگیری از آن دست به هر کاری بزنند.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

علائم ترک شامل تهوع، استفراغ، لرز، اسهال، مور مور شدن، لرزش، درد عضلات و استخوان ها، بیقراری، اضطراب و تمایل شدید به مصرف است. این علائم ممکن است ظرف 24 ساعت پس از آخرین بار مصرف هروئین شروع شوند.

آیا یکبار مصرف هروئین باعث اعتیاد می شود؟

آیا یکبار مصرف هروئین باعث اعتیاد می شود؟

چرا هروئین بسیار خطرناک است؟

هروئین، یک کاهنده سیستم عصبی مرکزی است که باعث آرامش می شود. به همین دلیل است که مصرف کنندگان هروئین دائم در حال چرت زدن هستند و یا با تکان دادن سر حرف مخاطب خود را بدون چون و چرا قبول می کنند تا به خواب آلودگی عمیقی که با مصرف هروٸین در آنها ایجاد شده اشاره  کنند.

با مصرف دوزهای بالاتر، هروئین ممکن است ضربان قلب و تنفس را تا حد زیادی کاهش دهد و باعث بیهوشی و در نهایت منجر به مرگ شود. علاوه بر خطر اوردوز (مصرف بیش از حد)، مصرف هروئین ممکن است مشکلات و بیماری های تهدید کننده سلامتی ایجاد کند، از جمله:

یبوست

بیماری و عفونت مکرر

مشکلات مزمن قلب و ریه

عدم تعادل شیمیایی دائمی در مغز

کاهش مهارت های شناختی، مانند تصمیم گیری و حافظه

قرار گرفتن در معرض بیماری هایی که از طریق خون انتقال می یابد، از جمله هپاتیت B و C و HIV / AIDS

ایجاد عفونت یا آبسه در محل تزریق، که به طور بالقوه ای منجر به عفونت های جدی در سیستم گردش خون می شود

با وجود آگاهی از خطرات و عوارض سوء مصرف هروئین، افراد هنوز هم تمایل به تجربه این ماده مخدر دارند و نسبت به آن اعتیاد پیدا خواهند کرد. مرگ و میر ناشی از اوردوز (مصرف بیش از حد) در سراسر جهان رو به افزایش است.

سخن پایانی

بهترین راه برای جلوگیری از اعتیاد به هروئین، در درجه اول ترک مصرف این ماده مخدر خطرناک است. اگر در حال حاضر مواد مخدر مصرف می کنید، از یک درمانگر حرفه ای کمک بگیرید. سم زدایی با نظارت پزشک متخصص، تجربه ترک را برای شما ایمن تر و راحت تر خواهد کرد. کلینیک ترک اعتیاد آکسون با یک برنامه جامع توانبخشی، شما را در ساختن آینده ای سالم و به دور از مواد مخدر، مورد پشتیبانی و حمایت قرار خواهد داد. مرکز ترک اعتیاد آکسون، برای افرادی که با سوء مصرف مواد دست و پنجه نرم می کنند، خدمات کاملی را اراٸه می دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های درمانی ما، همین امروز با یکی از کارشناسان ما تماس بگیرید.

3 Comments

  1. کامران نقیلو گفت:

    سلام جناب ک……هستم یک معتاد خدای مطلبتون خیلی اموزنده بود دمتون گرم بعضی از بیماران مواد که از ترسه خماری میگن هرویین ترک نداره سخت در اشتباه هستن بله خماریش سخته قبول ولی اینو بدونید که مواد مخدر میخواین ترک کنید ن این که پفک نمکی
    کلام اخر، ما بیماران یک روزه معتاد نشدیم پس ب خودتون سخت نگیرین
    اعلام پاکی 97روز

    • میلاد گفت:

      خماری نداره؟چند بار مصرف کردی اینو میگی دوران طلایی تموم شد و هرویین خوابید تو بدنت میفهمی چه خماری داره چجوری تا آخر عمر فکرش همش تو مغزته ،الکی حرف نزن یکی بخونه بعد بخواد تجریش کنه ،یک کام گرفتن از هرویین مساویس با سالها درگیری اعتیاد به این ماده ،من ۱۴روز پاکی دارم هنوز علایم خماری دارم

  2. جان یون گفت:

    سلام هرویین اعتیاد نداره فقط نشئگی زیاد داره باعث زیاد شدن مرفین میشود وخماری ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *