کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر اعتیاد بر دیابت
۱۳۹۸-۰۹-۳۰
کلینیک ترک اعتیاد آکسون
ترک اعتیاد در منزل یا خود درمانی اعتیاد
۱۳۹۸-۰۹-۳۰

مرکز ترک اعتیاد آکسون ، کلینیک ترک اعتیاد آکسون: همان‌طور که می‌دانید اعتیاد به جسم مصرف‌کننده آسیب فراوانی وارد می‌کند، در مقاله‌هایی مختلفی تأثیرات منفی اعتیاد را بررسی کردیم، یکی از مواردی که معمولاً به آن چندان توجه نمی‌شود تأثیر اعتیاد بر سلامت دهان و دندان است که در مقاله پیش رو این مورد را بررسی می‌کنیم.

حتما مطالعه کنید: عوارض مصرف مواد مخدر

تاثیر مواد اعتیادآور بر دهان و دندان

یکی از نشانه‌های ظاهری اعتیاد مشکلات لثه، خرابی و پوسیدگی دندان‌هاست، مواد اعتیادآور سیستم خون‌رسانی را ضعیف می‌کنند، این ضعف باعث تحلیل لثه می‌شود، وقتی لثه از بین برود ریشه دندان نمایان میشود و ازآنجایی‌که ریشه دندان با لایه مینا محافظ نمی‌شود بسیار آسیب‌پذیر و به‌تدریج پوسیده می‌شود.

برخی مواد باعث می‌شود مصرف کننده به شکلی عصبی دندان‌ها را روی هم فشار دهد که باعث سایش شدید شده که می‌تواند منجر به شکست و از دست دادن دندان شود.

بهترین کلینیک ترک اعتیاد

تغیر رنگ دندان از تاثیرات مواد اعتیادآور

مصرف مواد اعتیادآور دهان را خشک می‌کند، بزاق که تاثیر ضد میکروبی دارد و دهان را شستشو می‌دهد دیگر ترشح نمی‌شود و دندان‌ها به مرور پوسیده می‌شوند، از اثرات مهم آب دهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بزاق باعث کاهش باکتری در دهان می‌شود.
  • خنثی کردن محیط اسیدی که عفونت دهان را کاهش می‌دهد.
  • بزاق، موادی دارد که باعث تجدید مواد معدنی دندان و بازسازی مینای دندان می‌شود که دراثر محیط اسیدی آسیب دیده.
  • شستشوی دهان و مواد اضافی باقی مانده غذا را تمیز می‌کند.

در ادامه تأثیر برخی مواد اعتیادآور را روی دهان و دندان بررسی می‌کنیم.

تأثیر تریاک بر دهان و دندان

حتما مطالعه کنید: تریاک چیست؟

فرد معتاد به تریاک معمولاً پوسیدگی‌های سیاه و عمیقی روی دندان دارد که باعث شکستگی دندان‌ها می‌شود. از دیگر آسیب‌های که اعتیاد به تریاک به دهان و دندان وارد می‌کند می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • زرد شدن دندان
  • افزایش پلاک و جرم دندانی
  • آسیب پذیر شدن لثه و مینای دندان
  • عفونت لثه
  • قارچ لثه
  • دندان قروچه
  • جفت شدگی فک
  • افتادن دندان

برای پیشگیری از این معضلات بهترین کار ترک تریاک است. در کلینیک ترک اعتیاد آکسون یکی از روش‌های ترک جسمی سم زدایی است، مرکز ترک اعتیاد آکسون خدمات سم زایی سریع و سم زدایی فوق سریع را با توجه به شرایط جسمی و میزان و مدت مصرف فرد و زیر نظر افراد متخصص به او ارائه می‌دهد.

تاثیر الکل بر دهان و دندان

از آنجایی که مشروبات الکلی اسیدی هستند مصرف آنها باعث خشکی دهان و سائیدگی دندان می‌شود. این ماده از قند‌های تخمیر شده تهیه می‌شود که معمولا در زمان مصرف به آن شیرین کننده اضافه میشود که برای دندان ها مضر است و باعث به وجود آمدن پلاک روی دندان می‌شود.

حتما مطالعه کنید: الکل چیست؟

این ماده باعث رفلاکس اسیدی معده می‌شود که دندان‌ها را از بین می‌برد. همچنین انواع مشروبات مانند مشروبات قهوه‌ای، شراب قرمز، و الکل با مواد رنگی دیگر می‎‌تواند باعث ایجاد لکه روی دندان می‌شود که ظاهری زشت ایجاد می‌کند.

بهترین مرکز ترک اعتیاد

پوسیدگی دندان در اثر مصرف مشروبات الکلی

بهتر است برای ترک الکل به یک مرکز ترک اعتیاد چند تخصصی بروید، زیرا درمان اعتیاد به این ماده به دلیل اعتیاد روانی که ایجاد می‌کند پیچیده‌تر است و نیاز به مشاوره و روان درمانی دارد، کلینک ترک اعتیاد آکسون از معدود مراکز ترک اعتیاد چند تخصصی با حضور مستمر روان درمان‌گر است.

تأثیر هروئین بر دهان و دندان

حتما مطالعه کنید: هروئین چیست؟

اعتیاد به هروئین میل به مصرف خوراکی‌های شیرین را در مصرف کننده بیشتر می‌کند و اگر فرد بهداشت دهان و دندان را به درستی رعایت نکند خطر ابتلا به عفونت دندان، خشکی دهان و دندان‌قروچه را در او افزایش می‌دهد. دندان‌قروچه اگر درمان نشود دندان‌ها در اثر فشار و ساییده شدن می‌شکنند و فک نیز آسیب می‌بیند.

موادی مانند هروئین حساسیت نسبت به درد را در مصرف کننده کاهش می‌دهد و مصرف کننده را در برابر درد ناشی از مشکلات دندان و لثه بی‌تفاوت می‌کند که در نهایت باعث می‌شود برای درمان دیر اقدام کند.

تأثیر شیشه بر دهان و دندان

حتما مطالعه کنید: شیشه چیست؟

شیشه آسیب فراوانی به دهان و دندان مصرف کننده می‌زند که در محاوره به آن دهان شیشه‌ای می‌گویند. این ماده به سرعت دندان‌ها را از بین می‌برد و باعث چروک شدن عروق خونی می‌شود. مصرف این ماده عفونت شدید دندان در مصرف فرد معتاد می‌شود. شیشه به شدت اسیدی است خشکی دهان، دندان قروچه و قفل شدن فک از دیگر عوارض این ماده برای دهان است.

طبق نتایج یک تحقیق حدود 96 درصد از افراد معتاد به شیشه در دندانشان حرفه داشتند، دندان 58 درصد از این افراد پوسیده بود و 31 درصدشان نیز بیشتر از 6 دندان افتاده داشتند.

کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد

تاثیر منفی مصرف شیشه روی دندان

اگر شما نیز از مصرف کنندگان این ماده هستید بهتر است هرچه سریع‌تر با مراجعه به کلینیک آکسون بهترین کلینیک ترک اعتیاد برای ترک شیشه اقدام کنید، این ماده بسیار خطرناک است و همان‌طور که خواندید در مصرف طولانی مدت امکان دارد دندان‌های خود را از دست بدهید.

تاثیر سیگار و تنباکو بر دهان و دندان

سیگار کشیدن و جویدن تنباکو و به‌طور کلی مصرف نیکوتین خطر ابتلا به سرطان دهان و گلو را در مصرف‌کنندگان افزاش می‌دهد. تنباکو باعث خشک شدن دهان می‌شود. مصرف این ماده باعث بروز بیماری هالیتوز (بد بودی دهان) و بیماری‌های لثه شود.

حتما مطالعه کنید: نیکوتین چیست؟

افراد سیگاری دو برابر بیشتر از دیگران به بیماری‌های لثه گرفتار می‌شوند و اگر از دیگر مواد نیز استفاده کنند این مشکل حتی شدیدتر می‌شود.

تاثیر ماری جوانا بر دهان و دندان

کشیدن ماری‌جوانا هم مثل سیگار ریسک ابتلا به سرطان دهان را افزایش می‌دهد، این ماده باعث افزایش خشکی دهان می‌شود و مانند شیشه تعادل اسیدی دهان را برهم می‌زند و در نتییجه مینای دندان از بین می‌رود.

حتما مطالعه کنید: ماری جوانا چیست؟

مصرف طولانی مدت ماری جوانا در برخی می‌تواند باعث سندرومی به اسم هیپرامسیس کانابینوئید شود، این سندروم باعث استفراغ در فرد شده که اگر درمان شود و به دفعات این اتفاق بیفتند اسید معده مینای دندان را ازبین برده و باعث ایجاد حفره و پوسیدگی در دندان می‌شود.

برخی تصور می‌کنند که ماری‌جوانا اعتیادآور نیست و عوارضی هم ندارد که به دلیل باورهای غلط درباره اعتیاد چنین تصوری دارند. این ماده اعتیادآور است و مصرف طولانی‌مدت آن مشکلات فراوانی را برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کند،

ترک ماری جوانا نیز به دلیل اعتیاد روانی پیچیده است و نیاز به جلسات روانشناسی و روانپزشکی دارد. کلینیک آکسون بهترین مرکز ترک اعتیاد با حضور مستمر و همکاری بهترین متخصصین ترک اعتیاد خدمات درمانی را به بهترین نحوه ارائه می‌دهد.

تاثیر کوکائین بر دهان و دندان

میزان آسیبی که مصرف کوکائین به دهان و دندان وارد می‌کند بستگی به نحوه مصرف دارد، کوکائین به شدت اسیدی است و در صورت تماس با دندان باعث تجزیه مینای دندانی می‌شود. بعضی پودر کوکائین را به لثه می‌مالند که این کار باعث زخم شدن لثه و عفونی شدن آن می‌شود.

حتما مطالعه کنید: کوکائین چیست؟

استنشاق کوکائین نیز به بافت کام بالا آسیب می‌زند و در نهایت باعث ایجاد سوراخ بینی در دهان می‌شود. این ماده نیز ماند بسیاری دیگر از مواد دیگر می‌تواند باعث دندان قروچه و یا اسپاسم‌های عضلانی شود که در نهایت باعث شکسته شدن دندان، آسیسب لثه و فک می‌شود.

تاثیر اکستازی بر دهان و دندان 

موادی مانند اکستازی، دی ام تی و آمفتامین همگی باعث دندان قروچه در مصرف کننده و آسیب دیدن فک در اثر فشار می‌شود همچنین اعتیاد به این مواد باعث خشکی دهان شده که به مینای دندان و لثه آسیب می‌زند.

مرکز ترک اعتیاد

خشکی دهان

حتما مطالعه کنید: اکستازی چیست؟

برای حفظ سلامت دهان و دندان نکات زیر را رعایت کنید

  • اگر اعتیاد دارید برای درمان اعتیاد به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کنید و مشورت بگیرید.
  • از مصرف نوشابه گازدار که به شدت اسیدی هستند پرهیز کنید.
  • مصرف شیرینی و غذای چسبنده مثل بیسکوئیت را قطع کنید.
  • آدامس بدون قند مصرف کنید.
  • حداقل دو مرتبه در طول روز نخ دندان و مسواک استفاده کنید.
  • مصرف سیگار و الکل را قطع کنید.

مشکلات دهان و دندان از مهم‌ترین نشانه‌های ظاهری اعتیاد است. هر ماده اعتیادآوری تأثیرات منفی خود را روی لثه، دندان‌ها و لایه محافظی یعنی مینای دندان می‌گذارد، این تأثیرات از خشکی دهان تا پوسیدگی عمیق و افتادن دندان‌ها متغیر است. بهترین راه پیشگیری از این عوارض رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از مصرف هر نوع ماده مخدری و اعتیادآور است.

کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد آکسون با مجوز رسمی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای بستری و ترک اعتیاد بیماران، بی شک مجهزترین و مجهزترین مرکز ترک اعتیاد در کشور است که بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد را بکار می‌گیرد.

در کلینیک ترک اعتیاد آکسون با حضور مستمر بهترین متخصصین ترک اعتیاد و در محیطی آرام و با امکاناتی هتلینگ مانند سالن ورزشی، پرستاری بیست و چهار ساعته و با استفاده از روش‌های جدید ترک اعتیاد آماده ارائه خدمات به مراجعین برای درمان اعتیاد و بهبودی کامل است. برای اطلاع از خدمات این کلینیک با ما تماس بگیرید.

4 Comments

  1. امیر گفت:

    مخدری هست که عوارض دهانی و دندانی نداشته باشه؟

    • حسن گفت:

      فکر میکنی اگه هم باشه کسی بیاد و معرفی کنه؟
      داداش من معتاد به هرویینه 34 سالشه ولی دندوناش بخصوص وقتی میخنده اشکم رو در میاره که چی بود و چی شد…

  2. رضا بهزادی نژاد گفت:

    سلام وقت بخیر
    من حدودا ۲ یک ماه شیشه مصرف میکردم الان ۲۰روزه ترک کردم
    سوالم‌‌ اینکه داروی بی حسی روم اثر میکنه یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *